Custom paja

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Bronson Eye
Viesti:

Re: Custom paja

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

opettaa ainakin sen, ettei tarvi enään näyttelyyn lähtiessä nostaa tomaatista satasta T-paitoja ja muuta sälää varten, niitä sen verta kertyy ekojen vuosien aikana, :lol:
usein en oo ostannu enään mitään,, (paitsi olutta, jos en oo ollut ajoneuvolla), sama varaosien kanssa, tuntuu, että kaikilla on samaa sälää myynnissä, mitä omassa tallissa on XXXX eurojen edestä,,
ja sitten kun sattuu hyvä Chassi", niin siitähän voi rakentaa, maaratapyörästä ultraan, ihan niin kuin massi sallii,, (kun on kilvet/nrot),
itse aion ens talvena, (alettava jo haalia kamaa) :P , päivittää jarrut ja keulan,
ja "street glide" tyypin kovat laukut, (pikak.), ,paksu lokari ja toi uusi "minioptimistijolla maski", näyttäs hyvältä, mutta ehkä sen tilalle iso pleksi (pikak.),
ps. olipa meidän suunnalla eilen moot. urheilupläjäys,,
aamusta Classic motocross Hönölässä (5 min. himasta) ja iltapäivällä asikkalan l.kentällä (20min. himasta), V8/Gti-lehden jokamiehen kiihdytysajot,
kiitos järkkääjille, (ja lentokoneharrastajille, että antoivat kentän käyttöön),, jatketaan,
turvallista matkaa,,
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Marshal kirjoitti:..arvostan senverran omatehtyä että teen itse kaiken mitä osaan ja pystyn. Tämä harraste kyllä opettaa paljon.
Ja kantapään kautta niin erinomaisen paljon! :lol:

Ensin katon että ostanpa muuten tuon. No asennan sen ja huomaan että tartten muuten myös tuon, tuon ja tuon koska tuo ei sovi tuohon eikä tuo pelaa tuon toisen kanssa. Asennan ne ja siinä vaiheessa onkin porsinut tuo ja tuo. Ostan niiden tilalle vahvemmat ja toivon ettei mitään muuta tarvisi hommailla.

Lopputulemana ajelen onnellisen oloisena pyörällä jonka tehot on kuin busassa, mutta ajoasento kuin Belaruksessa. :lol:
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
petri.aalto

Viesti Kirjoittaja petri.aalto »

Marshal kirjoitti:
petri.aalto kirjoitti:Ajatuksena hankkia mieto custom HD usean vuoden suunnittelun (perhe, ulkomaan kommenus :lol: ) jälkeen ja kiinnostaisi tietää suomalaisia yrityksiä joiden kanssa asiaa voisi lähteä suunnittelemaann.
Jos meinaa rakentaa custom pyörän niin itse ainakin tekisin pyörän yksi ilman yrityksiä. Tietenkin ymmärrän toki niitä jotka teettävät työt yrityksillä mutta itse ainakin arvostan senverran omatehtyä että teen itse kaiken mitä osaan ja pystyn. Tämä harraste kyllä opettaa paljon.
Tuollaisen rakentaminen vaatii teknistä osaamista että taiteellista silmää että tarvittavat tilat tekemiseen ja ajan.

Muutaman ukranailaisen talviremontin jälkeen "hitsausta 30cm lumessa" opettanut että jokainen taaplaa tyylllään. Kun paras työkalu mikä pysyy kädessä on 5 leka tai läppäri niin parempi kun luottaa osaajiin ja itse tekee mitä osaa ja nauttii rakennetusta lopputuloksesta. Olennaista kai ei ole kuka tai miten vaan se että vastaa omistajansa mielikuvaa omasta pyörästä ja nauttia sillä ajamisesta. 8)
Marshal

Viesti Kirjoittaja Marshal »

petri.aalto kirjoitti:Olennaista kai ei ole kuka tai miten vaan se että vastaa omistajansa mielikuvaa omasta pyörästä ja nauttia sillä ajamisesta. 8)
Juuri näin, hyvin tiivistetty.

Itselle on myös tuon lisäksi oleellista tietää pyörän kunto ja tuntea tekninen toiminnallisuus. Ja kyllähän se on mukavaa ajella värkillä jonka tuntee läpikotaisin.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
petri.aalto

Viesti Kirjoittaja petri.aalto »

Marshal kirjoitti:
petri.aalto kirjoitti:Ajatuksena hankkia mieto custom HD usean vuoden suunnittelun (perhe, ulkomaan kommenus :lol: ) jälkeen ja kiinnostaisi tietää suomalaisia yrityksiä joiden kanssa asiaa voisi lähteä suunnittelemaann.
Jos meinaa rakentaa custom pyörän niin itse ainakin tekisin pyörän yksi ilman yrityksiä. Tietenkin ymmärrän toki niitä jotka teettävät työt yrityksillä mutta itse ainakin arvostan senverran omatehtyä että teen itse kaiken mitä osaan ja pystyn. Tämä harraste kyllä opettaa paljon.[/quote

Tuo on ihan totta mutta suutari pysyköön lestissään. Jos itsellä ei aikaa, tallia eikä työkaluja ja osaamista niin tulee kalliita kokeiluja - nimimerkillä muutaman auton paalaamoon vienyt. Itse haluan arvostaa niitä jotka osaavat enkä koe suurempia egon heikkouksia jos ajan osaavan tekijän tekemällä pyörällä joka on juuri sitä mitä haluan ja itse teen sitä mitä parhaiten osaan.

Olennaistahan on nauttia harrastuksesta ja ajamisesta :-)

Ja näinhän tuemme suomalaista yrittäjyyttä parhaimmalla tavalla
Vastaa Viestiin