Öljyn viskositeetin vaikutuksesta keulan toimintaan en tiedä, mutta mun pyörässä etupää oli lähes jäykkä, koska öljy oli korvautunut lähes kokonaan vedellä. Putkien putsaus ja uudet öljyt, ja hyvä tuli. Tiedä sitten, et mistä moinen jäykkyys..Rautahauli kirjoitti:Jaa, mä oon luullut että iskunvaimennusta voi "säätää" eri viskositeetin öljyillä. Eli ohuemmalla nesteellä kovempi keula? Vaihdoin joskus viime kesänä omaan fillariin ensin 5w öljyt mutta oli aika vetelä, 20w ja parempi tuli. Voi sitten olla vaan mutua.hdlate kirjoitti:Ei muuten tuu keula notkeemmaks vedellä, nimim. kokemusta onRautahauli kirjoitti:Joo huollot on turhia, korjaa sitten kun hajoo. Vesi tekee vaan hyvää rautaosille keulaöljyn seassa ja pumputkin painuu helpommin pohjaan kun liru on notkeempaa.
. Oli nimittäin tuossa mun FXR:ssä molemmat stefat vuotanu vettä sisään, ja ööliä ulos, ennenku tuli taloon. Oli aikas villi ajaa kun keula oli ns. jäykkä, vesihän ei jousta. Hakkas käsille aikas mukavasti.
Ja kävin vaihtamassa liki 10K km keulilla hölskyneet öljyt, oli ohentuneet ja harmaat. Eikä sitä valunut kippoonkaan ihan samaa määrää, vuotoja ei ole. Kait se pikkusen sit stefoista hönkii.
Keulaöljyjen vaihto
Re: Keulaöljyjen vaihto
-90 FXR Super Glide
Vaikka vesi on vanhin voitehista, niin öljy on kuitenkin liukkaampaa kahden metallin välissä.
Siitä varmaan johtuu jäykkyys, jolla ei luultavasti vaimennuksen kanssa ole mitään tekemistä.
Siitä varmaan johtuu jäykkyys, jolla ei luultavasti vaimennuksen kanssa ole mitään tekemistä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Vetinen öljy on myös varsin puuroa mikä saattaa olla osasyy.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.