renkaan vaihto ja toisiohihna poikki

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

karibo

Re: renkaan vaihto ja toisiohihna poikki

Viesti Kirjoittaja karibo »

Harikka kirjoitti:
karibo kirjoitti:...Okei, sina se jaksat...
Jaksan mitä :?: Aattelin jos siulla olis ollu tiatoo väännön keston määrästä. Tarkotus ei ollu kettuilla millään tavalla, jos miun kymysyksen semmosena otit!

Kuten hdokke jo kirjottiki, hihna vara-osaks kottii. Varsinki ku kerran lähin hihnakauppa on 1tkm päässä ja sen sinne saamione voi kestää kuukausia. Miulla on varahihna kotona (ja nii on 4 kaverillaki), vaik melkein asun ruuhka-Suåmessa. Tietää mistä saa hihnan varmasti, kun/jos se jonain päivänä katkee. Tutuilla on avvaimia jotta sen saa liikkumaa oikeesee paikkaa kotomaassa esim. MATKAHUOLTO:lla
Jees, taisin ottaa ehka hieman herkasti kysymyksen ja varmasti se etta en satavarmasti kaikkea tieda niin jattaa vahan arvelujen varaan. Kunhan taalla keskustelen ja aina joskus jotakin saan osumaan kohdillekin.
Varmaankin on niin etta olen selittanyt naita olosuhteita kaikelle kansalle aivan kyllastymiseen saakka ja se on pidemman paalle rasittavaa, mutta katsos kun jos viela kerran laitetaan asiat oikeisiin mittasuhteisiin niin mehan muistamme etta Suomi on paasta paahan n. 1000 kilometria. Taalla kun ajat 200 kilometria mista tahansa isommasta kylasta, kuten Rio de Janeiro ulos, niin ensinnakaan ihmiset eivat ole kuulleetkaan sellaisesta kasitteesta kuin tuuma. Eli kun tein pikku reissun kohti pohjoista niin eninta mita olisi ehka onnistunut tekemaan olisi ollut renkaan paikkaus.
Sitten kun otetaan huomioon taman maan systeemi, joka on puoliksi kommunistinen, puoliksi kapitalistinen ja puoliksi diktatoorinen ja soppaan lisataan kauhea byrokratia ja hirveet maahantuontiverot, niin vaikka tassa ei aivan koyhimmasta paasta ollakaan niin silti tuommoinen 300 taalaa maksava hihna on taalla mun lapasessa siina n. 1000 taalan paikkeilla. Joten sita mennaan vaan ja toivotaan etta mitaan ei tapahdu.
Sitten kun katsoo viela asiaa silta kannalta etta reissuja tulee kuitenkin vuodessa aika monta, ja matkaa on joka suuntaan miltei rajattomasti niin sita haluaa etta vehkeessa ei ole yhtaan heikkoa lenkkia. Ja faktaa on etta ketju kestaa paremmin kuin hihna, kunhan sita huoltaa ja pitaa silmalla. Ja jos se sitten vaurioituu niin se on taalla helpompi saada ensiapua koska melkein kylaseppa ku kylaseppa rakentaa jonkun valiaikaisratkaisun jolla paasee edes jonnekin. Toki myonnan etta minulle tehtiin erittain selvaksi etta jos ketjut katkeavat ja varsinkin suuressa nopeudessa niin vauriot tulevat todennakoisemmin olemaan melkoiset. Eli toisaalta puhun pelkkaa potaskaa. Mutta siita huolimatta taistelu jatkuu ja pyrkimys on saada ajoneuvo sellaiseen tilaan etta silla voi ajaa pitkia matkoja turvallisesti ja etta se kestaa. Mieluummin sijoitan isommankin summan rahaa yhdella kertaa kuin olen sitten tilanteessa etta kone hajoaa kun siita otetaan lisaa kopukoita irti ja joku tunnettu heikko kohta jaa laittamatta.
Eniten kay hermoon talla hetkella toi EFI ja se etta olen niin tyhma etten tajua mita olen tekemassa. Karttoja pitaisi virittaa, mutta ei tietenkaan Super Tuner suostu yhteistyohon ja hyvinhan tuo kulkee mutta jotain on viela aika pahasti sivussa kun ei silla paase minnekaan. Vie bensaa niin etta melkein joka toisessa kadunkulmassa saa olla tankkaamassa. Mutta kaipa se vaan on hakattava paata seinaan ja jatkettava. Ja minahan en voi tehda mitaan niin kuin muut. Perkele.
Vastaa Viestiin