Kumpi parempi, kaasutin kysymys.
Re: Kumpi parempi, kaasutin kysymys.
Mulla taas on se perheenjäsen hyytävänkylmässä tallissa kevättä odottelemassa.Moottori on ajettu kuumaksi,jonka jälkeen tultu öljyjen vaihtoon joka syksy:enska,moottori ja vaihdeloota. Käynnistys ja vähän aikaa tyhjäkäyntiä(korjatkaa jos/kun olen väärässä).Seuraavaksi pentsiinitankki tyhjäksi (siis hanasta kanisteriin ja autonropposen tankkiin samointein,ettei välijähy).Kohokammio auki ja kaikki sieltä ulos:(vaikkapa ämpäriin.Ympäristökin käy paremman puutteessa,kunhan et lavertele paikalliselle viherpiiperölle.)Kun kaasari varmasti on tyhjennetty,niin vielä starttaus ja varmistus,ettei polttoainetta jäänyt karpuraattoriin.Lopuksi tulpat irti ja tee-tai vaikka ruokalusikallinen sae 20 kautta 50 moottoriöljyä per pytty.Sitten tulpat taas kiinni ja muutama hitatsin(startti)pyöräytys.Naureskelematta on toiminut vuosikaudet tuo resepti talviunille hyssyttelystä kylmässä tallissa.Älkää ottako tätä aivan kirjaimellisesti,koska tämä oli hieman omalaatuisella (lue mustalla) huumorilla väritetty vuosittain toistuva oma kokemus.Silti tämä on täyttä faktaa.Ja toivottavasti taas keväällä pärskähtää kayntiin...
Viimeksi muokannut hiekkanen, 12:25 11.12.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Tohon kun lisää vielä pari kolmekertaa talvessa että käy käsin kiertämässä konetta kerran pari ympäri niin vot! Tämä pyöritys perustuu siihen että kun ei ole olemassa täysin suorasenämäistä sylinteriä niin mäntä kun liikkuu siellä reiässä niin männänrenkaat mukailevat sylinterin seinämiä ja hiukan siis supistuvat ja laajenevat, ts. saavat vähän liikettä. Tämä taas vähentää riskiä että männänrenkaat tarttuvat uraansa säilytyksen aikana.hiekkanen kirjoitti:Mulla taas on se perheenjäsen hyytävänkylmässä tallissa kevättä odottelemassa.Moottori on ajettu kuumaksi,jonka jälkeen tultu öljyjen vaihtoon joka syksy:enska,moottori ja vaihdeloota. Käynnistys ja vähän aikaa tyhjäkäyntiä(korjatkaa jos/kun olen väärässä).Seuraavaksi pentsiinitankki tyhjäksi (siis hanasta kanisteriin ja autonropposen tankkiin samointein,ettei välijähy).Kohokammio auki ja kaikki sieltä ulos:(vaikkapa ämpäriin.Ympäristökin käy paremman puutteessa,kunhan et lavertele paikalliselle viherpiiperölle.)Kun kaasari varmasti on tyhjennetty,niin vielä starttaus ja varmistus,ettei polttoainetta jäänyt karpuraattoriin.Lopuksi tulpat irti ja tee-tai vaikka ruokalusikallinen sae 20 kautta 50 moottoriöljyä per pytty.Sitten tulpat taas kiinni ja muutama hitatsin(startti)pyöräytys.Naureskelematta on toiminut vuosikaudet tuo resepti talviunille hyssyttelystä kylmässä tallissa.Älkää ottako tätä aivan kirjaimellisesti,koska tämä oli hieman omalaatuisella (lue mustalla) huumorilla väritetty joka kevät toistuva oma kokemus.Silti tämä on täyttä faktaa.Ja toivottavasti taas keväällä pärskähtää kayntiin...
jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Noi öljyt tulpan reijästä on järkihommaa. Toinen tapa on suihkauttaa öljyt (suihkepulloon 10/30 öljyä lämpimässä) imusarjaan kaasarin läpi, elikaasu kahva auki ja pikkasen startaten ilman bensaa ja tulppia.
Mulla kun mopo nykyisin lämpimässä ja akku cetekissä niin ei malta olla käynnistelemättä mopoja vähintään kerran kuussa. Pysyy fiilingit. Eipä silti piti tossa Mörkömoottori-sopperia hieman kokeilla lumisella tiellä. Vähän livettää mutta maltilla kun vetää niin korttelin ympäri pääsee pystyssä. Kun sais sen vielä kilpiin niin oesimpa onnellinen mies.
Mulla kun mopo nykyisin lämpimässä ja akku cetekissä niin ei malta olla käynnistelemättä mopoja vähintään kerran kuussa. Pysyy fiilingit. Eipä silti piti tossa Mörkömoottori-sopperia hieman kokeilla lumisella tiellä. Vähän livettää mutta maltilla kun vetää niin korttelin ympäri pääsee pystyssä. Kun sais sen vielä kilpiin niin oesimpa onnellinen mies.
Tyhjä on kaasari, CRC:tä ruikin viellä kaasarin sisään. Keväällä tuoreet bensat ja kovaa ajoo.
-Immu-
-Immu-
북한 대통령