Sivu 2/2

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 09:12 11.08.2009.
Kirjoittaja Juuso
Hagonin iskareissa oli muistaakseni paljonkin vaihtoehtoja jousen pituudelle ja jäykkyydelle. Kustannuksiltaan Progressiveja halvemmat. Itsellä sportissa lyhyet ja jäykät jotka kaks päällä oikein mukavat ajaa.

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 08:25 19.08.2009.
Kirjoittaja paalinaru
Tilattiin kaverin kanssa ko. iskarit USAsta JC motorsilta. Niillä joku elokuu-tarjous siellä. Vrodiin 440-4054B iskarit hintaan $437.95. Postikuluja kahdelle parille ~$100. Tietty tulee +alvi/tulli vielä, mutta hinta jää silti ~450e/pari.

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 09:06 19.08.2009.
Kirjoittaja Joe Cool
paalinaru kirjoitti:Tilattiin ... USAsta ... jää silti ~450e/pari.
Öh tuota, paljonkos nämä Suomessa yleisesti maksavat? Stormin luettelossa näytti jotain 440-sarjan iskaria olevan 361 eur, mutta V-Rodin mallia siitä ei suoralta kädeltä löytynyt ...

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 21:28 05.06.2010.
Kirjoittaja eddie71
nyt pitäis pelittää,vaik ei tullu 2päällä kokeiltua. ed.vm.orkkis iskarit alla ja "korotusta" tuli. luulen,et toimii. toinen vaihtoehto olis ollu ottaa takalokarista siivu pois. varmaan sekin ois toiminu,luulisin.

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 10:04 15.09.2010.
Kirjoittaja Janecky
Kokemuksia 11" -tuuman progressiivisista iskareista dynassa tms. (412 tai 440 -series)? Toimiiko esim. kakspäällä ajettaessa hyvin ja raapiiko takpyörä tällöin lokarin sisäpintaa kahden"normaalin" ihmisen painosta? Jos tollaset haluu vaihattaa, niin kuinka tuo hihnakireys tulee ottaa huomioon, eikös se silloin löysty jonkin verran kun takasvingi nousee pykälää ylemmäs, tuskin sentään toista kireempää hihnaa tulee vaihdattaa, varmaankin kireyden säätö riittää???? Niin ja vaihdon motiivi on puhtaasti esteettinen :D

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 21:16 02.12.2013.
Kirjoittaja Riipe
jos vaihtaa sporttiin 13" pituiset 11.5" tilalle niin tuleeko joustoa yhtä paljon eli puoltoista tuumaa lisää?

noi 11.5" on niin piukat kaks päällä että pakko saada persettä ylös sekä lisää joustoa samalla.

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 14:00 03.12.2013.
Kirjoittaja mikira
Periaattessa tulee tuo 1,5" lisää, tämä kyllä riippuu siitä että onko saman valmistajan saman sarjan iskarit kyseessä.

Noita 11,5" on erilaisia ja riippuen säädöistä ne voi olla liian piukat tai löysät. Ottaako sulla rojut maahan kantatessa? jos ei voit löysentää esijännitystä ja kokeilla uudestaan. Mulla sportsterissa on ollu 11,5" 440 sarjalaiset progressive suspension iskarit vuodesta 2005, ne on ollu aina matkaajossa mukavat ja helpot säätää tarpeen mukaan, screamin eaglen vaimennin otti joissain tiukoissa kurveissa maahan jos oikein hurjasteli, mut muuten ihan kelvot.

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 14:33 03.12.2013.
Kirjoittaja ttopi
Tämä nyt ei aivan suoraan liity noihin Progressiven tuotteisiin, vaan enemmänkin "tee-se-itse" -kategoriaan, mutta XLforum -foorumilla löytyy ohjeet ns. hybridi -iskarin tekemiseen.

Lyhyesti kerrottuna siinä tehdään 13" Sportsterin iskarista ja 11" iskarista uusi iskunvaimennin, jossa on 13" mallin pumppu sisällä ja 11" jousi välikappaleen kanssa. Kovasti sitä siellä myös kehuvat.

http://xlforum.net/vbportal/forums/show ... ?t=1442705

Itse päädyin entisen Sportsterini kanssa vaihtamaan siihen Electra Gliden 12.5" Showa ilmaiskarit. Hyvin toimivat ja oli mukava ajella, olivat edulliset käytettyinä ja passaavat myös Dynaan. Tässä minun nykyisessä FXRT:ssä on kaikenlisäksi vielä samat Showat jo vakiona :-)

Konstit on monet :-)

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 23:33 20.01.2014.
Kirjoittaja Riipe
nyt ois iskarit vaihdettu porgressive 12.5" normeihin ja mietein tota hihan kireyttä kun ei oo enää low malli,
ohjekirja sanoo että low mallissa 6.4-7.9 ja muissa 9.5-11.1mm, niin minkä mukaan nyt ton hinhan säädän?
low mallissa siis 11.5" iskarit ja onko noissa muissa 13"? ja 2006 vuosmallia

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 23:47 20.01.2014.
Kirjoittaja Pertti
Riipe kirjoitti:nyt ois iskarit vaihdettu porgressive 12.5" normeihin ja mietein tota hihan kireyttä kun ei oo enää low malli,
ohjekirja sanoo että low mallissa 6.4-7.9 ja muissa 9.5-11.1mm, niin minkä mukaan nyt ton hinhan säädän?
low mallissa siis 11.5" iskarit ja onko noissa muissa 13"? ja 2006 vuosmallia
Jos noista luvuista jotakin pitäisi päätellä, 8-9 varmaan aika lähellä.

Re: progressive suspension shocks

Lähetetty: 06:26 31.03.2014.
Kirjoittaja Seamaster
FLHX orkkis takapää surkealla vaimennuksella.

(Progressive Suspension 444-4061B/C BLACK), 12"
-> ( FLHX ORIG.12")
-Motorcycle Storehouse: 686€
-US ebay + postitus + alv+ tulli. N 550€

Siispä 150€ halvemmalla amerikasta.

Vaihtoehto: ÖHLINS 330mm(12,5") Touring : 584€ italiasta.


Käykö orkkis pultit PS / Öhlins iskareiden kiinnitykseen ?

Tuleeko ostaa 12,5" vai juuri sama vakio 12" ? Tarkoitus ei nostaa/laskea. Uuden iskarin painumista ajattelen suhteessa vanhaan ilmaiskariin. Vakio painuu n tuuman kun päälle istuu.

Jos löytyy joku jolla kyseisestä modauksesta omakohtaista tietoa niin kiinnostaa kuulla kaikki kokemukset.