Saako 20 mm hihnoja edes tarvikkeina?smuige kirjoitti:H-D orkkis ja tervikehihnan hintaero on huima...
välityssuhde, kaposempi hihna ja takanakki?
Huh huhhdjokke kirjoitti:Voiskohan ko. hihna maksaa Chicagossa $140, joka on n. 91 ?.HileD kirjoitti:
Kapeaa hihnaa muuten saa dynaankin nyt (20mm). Uudessa softailissa on saman verran hampaita eli 133, tosin hinta ovh413 ekua pistää myös inan verran miettiin et jos kuitenkin 1 1/8" hihnalla selvis.
Podinta jatkuu...

-Know your enemy-
180/55/18 TC dynaan.
Kyllä strutsit menee levitykseen. Alkuperäisellä hihnalla saat renkaan keskelle pyörää kun siirrät konetta 4mm vasemmalle. Tämä on yksinkertainan muutos, eikä maksa kuin vaivaa.
Etukiinnikettä hieman jyrsitään ja takaa riittää rungossa olevien kiinnitysreikien muuttaminen.
Tämän jälkeen vain tarkka sovitus 5,5" leveestä vanteesta 180mm renkaalla, niin jo ilme muuttui. Tässä joutuu sitten hieman muuttamaan myös takahihnapyörää jotta hihna kulkee oikeassa linjassa.
Etukiinnikettä hieman jyrsitään ja takaa riittää rungossa olevien kiinnitysreikien muuttaminen.
Tämän jälkeen vain tarkka sovitus 5,5" leveestä vanteesta 180mm renkaalla, niin jo ilme muuttui. Tässä joutuu sitten hieman muuttamaan myös takahihnapyörää jotta hihna kulkee oikeassa linjassa.
Re: 180/55/18 TC dynaan.
Hyvälle kuulostaa. Pitääpä kurkata noita koneen kiinitys kohtia. Aika tarkkaan olin saanu saman moista tulosta tuosta hihnan linjasta ku mittailin ensin et5-8mm siirto riittäis. Koneistukset ei oo ropleemia enempi askarruttaa omat hitsarin taidot, muuut ohan noita oikeen oikeitaki hitsareitaki olemas.ZeiZei kirjoitti:Kyllä strutsit menee levitykseen. Alkuperäisellä hihnalla saat renkaan keskelle pyörää kun siirrät konetta 4mm vasemmalle. Tämä on yksinkertainan muutos, eikä maksa kuin vaivaa.
Etukiinnikettä hieman jyrsitään ja takaa riittää rungossa olevien kiinnitysreikien muuttaminen.
Tämän jälkeen vain tarkka sovitus 5,5" leveestä vanteesta 180mm renkaalla, niin jo ilme muuttui. Tässä joutuu sitten hieman muuttamaan myös takahihnapyörää jotta hihna kulkee oikeassa linjassa.
Paljonko levitit strutseja ja lokaria tuolla 180/55/18/5,5" yhdistelmällä?
-Know your enemy-
Re: 180/55/18 TC dynaan.
Hyvälle kuulostaa. Pitääpä kurkata noita koneen kiinitys kohtia. Aika tarkkaan olin saanu saman moista tulosta tuosta hihnan linjasta ku mittailin ensin et5-8mm siirto riittäis. Koneistukset ei oo ropleemia enempi askarruttaa omat hitsarin taidot, muuut ohan noita oikeen oikeitaki hitsareitaki olemas.ZeiZei kirjoitti:Kyllä strutsit menee levitykseen. Alkuperäisellä hihnalla saat renkaan keskelle pyörää kun siirrät konetta 4mm vasemmalle. Tämä on yksinkertainan muutos, eikä maksa kuin vaivaa.
Etukiinnikettä hieman jyrsitään ja takaa riittää rungossa olevien kiinnitysreikien muuttaminen.
Tämän jälkeen vain tarkka sovitus 5,5" leveestä vanteesta 180mm renkaalla, niin jo ilme muuttui. Tässä joutuu sitten hieman muuttamaan myös takahihnapyörää jotta hihna kulkee oikeassa linjassa.
Paljonko levitit strutseja ja lokaria tuolla 180/55/18/5,5" yhdistelmällä?
-Know your enemy-
Levitin strutseja 7mm suuntaansa, eli yhteensä 14mm. Jätin myös ne raudankappaleet pois sieltä stutsien ja lokarin välistä. rapakaareen jää täten sopivasti tilaa.
Itsekään en ole ammatiltani hitsari, joten katkaisin ne strutsit iskarinkannakkeen jälkeen. Täten ei tapahdu ihmeitä vaikka saumassa pieni huokonen olisikin mukana.
Strutsien kromisuojatkin kävi vielä melkein heittämällä.
Täällä pitäisi olla pari kuvaa..
[url]ttp://www.cig.canon-europe.com/a?i=9pCBKH2qIm[/url]
tämä on nyt tehty Avon:n renkaalla. Eri valmistajilla tuntuu olevan hieman mittaeroja noissa nimellisleveyksissä. Nyt hihnan ja renkaan välissä on n.5mm
Itsekään en ole ammatiltani hitsari, joten katkaisin ne strutsit iskarinkannakkeen jälkeen. Täten ei tapahdu ihmeitä vaikka saumassa pieni huokonen olisikin mukana.
Strutsien kromisuojatkin kävi vielä melkein heittämällä.
Täällä pitäisi olla pari kuvaa..
[url]ttp://www.cig.canon-europe.com/a?i=9pCBKH2qIm[/url]
tämä on nyt tehty Avon:n renkaalla. Eri valmistajilla tuntuu olevan hieman mittaeroja noissa nimellisleveyksissä. Nyt hihnan ja renkaan välissä on n.5mm
Kiitosta ZeiZei kuvista! Oot oikeessa tuosta strutsien levitys kohdasta. Vähän jo meinasin et ei o oikeen hyvä jos joutuis jo pilkkoon iskarin korvien etupuolelta. Tehtävissä sekin, ei siinä mitn, mut ite mielummin jätän ne paikalleen jos mahdollista.
Tuota
Koska taka-akseli 3/4" vaihtui halkaisia 1"?
Tuota

-Know your enemy-
Tutkin sun kuva galleriaa ja Avonin Venom-X näytti sulla olevan alla ja sen todellinen leveys vanteella pitäs olla Avonin sivujen mukaa. 187 eli aika paljon nimellismittaa leveämpi.ZeiZei kirjoitti: tämä on nyt tehty Avon:n renkaalla. Eri valmistajilla tuntuu olevan hieman mittaeroja noissa nimellisleveyksissä. Nyt hihnan ja renkaan välissä on n.5mm
Itse taidan ruveta pakertaan Avonin Venom Customia (tod. lev. 177) alle tai Avoni Cobraa (tod. lev. 184). Tulee muutama milli enempi pelivaraa. Metzeler oli mielessä mut Avon on nytkin alla ja taidan siinä pysyä.
-Know your enemy-
No niin. Nyt pahat "asiasta tietävät" ovat ruvenneet torppaa mun ajatusta käyttää matala profiili rengas pinnavanteella. Tuomittiin myös normi 40 pinnasen vanteen käyttö et olis liian lerppu. Ymmärrän pointin, mutta onko lerppu? Jos pinnoja 60 tai 80 toimiiko paremmin?
Normi kumithan on tubeless, sisäkumittomia renkaita (pinnavanteellakin). Vaatiiko matalaprofiili rengas pinnavanteella sisäkumin kun joustot on pienet? Jos niin, ni sittenhän muodostuu ongelmaksi sisäkumin muoto joka tulis oleen varsin hassu matalaprofiilin kumissa.? Jos hankin esim eebäystä vannekehän ni mistä voisin kysellä pinnoja?
Sitten vielä askarruttaa tuo uusi softailin umpivanne. Se on 6" leveä ja siinä vakiona tuo 200 rengas. Mitä jos siihen laittaa 180 renkaan vai onko 6"vanne jo liian leveä 180mm renkaalle?
Kun ei tuota kokemusta ole riittämiin niin kyselen? Kertokaa omista erilaisista kokemuksista. Aion kääntää kaikki mahdolliset kivet ennen ku rupean töihin
Normi kumithan on tubeless, sisäkumittomia renkaita (pinnavanteellakin). Vaatiiko matalaprofiili rengas pinnavanteella sisäkumin kun joustot on pienet? Jos niin, ni sittenhän muodostuu ongelmaksi sisäkumin muoto joka tulis oleen varsin hassu matalaprofiilin kumissa.? Jos hankin esim eebäystä vannekehän ni mistä voisin kysellä pinnoja?
Sitten vielä askarruttaa tuo uusi softailin umpivanne. Se on 6" leveä ja siinä vakiona tuo 200 rengas. Mitä jos siihen laittaa 180 renkaan vai onko 6"vanne jo liian leveä 180mm renkaalle?
Kun ei tuota kokemusta ole riittämiin niin kyselen? Kertokaa omista erilaisista kokemuksista. Aion kääntää kaikki mahdolliset kivet ennen ku rupean töihin

-Know your enemy-
Onko näistä "asiasta tietävillä" mitään henkilökohtaista kokemusta aiheesta? Taitaa tulla Esson baaristaHileD kirjoitti:No niin. Nyt pahat "asiasta tietävät" ovat ruvenneet torppaa mun ajatusta käyttää matala profiili rengas pinnavanteella...

Hyvin on näyttäneet matalat kumit toimivan pinnavanteilla, taitaa yksi yleisimmistä olla 180/55x18. 40 pinnaa riittää aivan mainiosti jos ei ole kahtasataa heppaa konetehoa.
Ja vaikka noihinkin saa sisäkumeja niin ainahan voit tehdä pinnavanteestasi tubelessin. Neuvot löytyy tältäkin foorumilta.
6" on vielä ihan hyvä vanne 180-kumille.
Kiitosta kiitos! Taas nousi syke, et eteenpäin vaan. Tiedän sen et noita neuvoja ja neuvojia on moneksi, siksi koitan mahd. laaja-alasesti kysellä. Todellisiin kokemuksiin voi luottaa.hemuli kirjoitti:Onko näistä "asiasta tietävillä" mitään henkilökohtaista kokemusta aiheesta? Taitaa tulla Esson baaristaHileD kirjoitti:No niin. Nyt pahat "asiasta tietävät" ovat ruvenneet torppaa mun ajatusta käyttää matala profiili rengas pinnavanteella......
Hyvin on näyttäneet matalat kumit toimivan pinnavanteilla, taitaa yksi yleisimmistä olla 180/55x18. 40 pinnaa riittää aivan mainiosti jos ei ole kahtasataa heppaa konetehoa.
Ja vaikka noihinkin saa sisäkumeja niin ainahan voit tehdä pinnavanteestasi tubelessin. Neuvot löytyy tältäkin foorumilta.
6" on vielä ihan hyvä vanne 180-kumille.
-Know your enemy-
07 softailin 17" umpivanne missä 200/55 dunlop päällä ajettu 800 mailia. Sellanen olis nyt sit tällissa. Monien pitkällisten pohdintojen tulos. Kun oli vielä ebay ostos niin taisi kerrankin tulla ostettua jotain hyvää ei voi sanoa halvalla, mutta edullisella. Syssymmällä varmaan palaan taas kun tulee kyseltävää aiheesta jos/kun esiintyy ropleemaa sovituksessa. Kiitos kuitenkin jo lausuntonsa tähän asti antaneille.
-Know your enemy-
Mun täytyy ny myöntää et jostain syystä en C Harleyn sivuja osaa käyttää ja/tai en löydä haluamaani.hdjokke kirjoitti:Voiskohan ko. hihna maksaa Chicagossa $140, joka on n. 91 ?.HileD kirjoitti:
Kapeaa hihnaa muuten saa dynaankin nyt (20mm). Uudessa softailissa on saman verran hampaita eli 133, tosin hinta ovh413 ekua pistää myös inan verran miettiin et jos kuitenkin 1 1/8" hihnalla selvis.
Podinta jatkuu...
Mistä sieltä löydän ton 133 hampaisen 20mm leveen toisiohihnan? Muitakin paikkoja mistä tuo hihna löytyy saa suositellla.
-Know your enemy-