välityssuhde, kaposempi hihna ja takanakki?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

smuige kirjoitti:H-D orkkis ja tervikehihnan hintaero on huima...
Saako 20 mm hihnoja edes tarvikkeina?
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

hdjokke kirjoitti:
HileD kirjoitti:
Kapeaa hihnaa muuten saa dynaankin nyt (20mm). Uudessa softailissa on saman verran hampaita eli 133, tosin hinta ovh413 ekua pistää myös inan verran miettiin et jos kuitenkin 1 1/8" hihnalla selvis.

Podinta jatkuu... :roll:
Voiskohan ko. hihna maksaa Chicagossa $140, joka on n. 91 ?.
Huh huh :!: On siinä hinta kohillaan täällä härmässä. Mä joskus tilailen tavaraa Euroopasta ja joskus rapakon takaakin ja usein tilatessa aattelen et voishan sitä paikallista yrittäjääkin kannattaa, mut jos hintaerot voi lukea ryöstön puolelle ni jatkossakin taidan tilailla netistä.
-Know your enemy-
Avatar
ZeiZei
Viestit: 23
Liittynyt: 08:51 07.05.2003.
Paikkakunta: Pielavesi

180/55/18 TC dynaan.

Viesti Kirjoittaja ZeiZei »

Kyllä strutsit menee levitykseen. Alkuperäisellä hihnalla saat renkaan keskelle pyörää kun siirrät konetta 4mm vasemmalle. Tämä on yksinkertainan muutos, eikä maksa kuin vaivaa.
Etukiinnikettä hieman jyrsitään ja takaa riittää rungossa olevien kiinnitysreikien muuttaminen.
Tämän jälkeen vain tarkka sovitus 5,5" leveestä vanteesta 180mm renkaalla, niin jo ilme muuttui. Tässä joutuu sitten hieman muuttamaan myös takahihnapyörää jotta hihna kulkee oikeassa linjassa.
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Re: 180/55/18 TC dynaan.

Viesti Kirjoittaja HileD »

ZeiZei kirjoitti:Kyllä strutsit menee levitykseen. Alkuperäisellä hihnalla saat renkaan keskelle pyörää kun siirrät konetta 4mm vasemmalle. Tämä on yksinkertainan muutos, eikä maksa kuin vaivaa.
Etukiinnikettä hieman jyrsitään ja takaa riittää rungossa olevien kiinnitysreikien muuttaminen.
Tämän jälkeen vain tarkka sovitus 5,5" leveestä vanteesta 180mm renkaalla, niin jo ilme muuttui. Tässä joutuu sitten hieman muuttamaan myös takahihnapyörää jotta hihna kulkee oikeassa linjassa.
Hyvälle kuulostaa. Pitääpä kurkata noita koneen kiinitys kohtia. Aika tarkkaan olin saanu saman moista tulosta tuosta hihnan linjasta ku mittailin ensin et5-8mm siirto riittäis. Koneistukset ei oo ropleemia enempi askarruttaa omat hitsarin taidot, muuut ohan noita oikeen oikeitaki hitsareitaki olemas.

Paljonko levitit strutseja ja lokaria tuolla 180/55/18/5,5" yhdistelmällä?
-Know your enemy-
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Re: 180/55/18 TC dynaan.

Viesti Kirjoittaja HileD »

ZeiZei kirjoitti:Kyllä strutsit menee levitykseen. Alkuperäisellä hihnalla saat renkaan keskelle pyörää kun siirrät konetta 4mm vasemmalle. Tämä on yksinkertainan muutos, eikä maksa kuin vaivaa.
Etukiinnikettä hieman jyrsitään ja takaa riittää rungossa olevien kiinnitysreikien muuttaminen.
Tämän jälkeen vain tarkka sovitus 5,5" leveestä vanteesta 180mm renkaalla, niin jo ilme muuttui. Tässä joutuu sitten hieman muuttamaan myös takahihnapyörää jotta hihna kulkee oikeassa linjassa.
Hyvälle kuulostaa. Pitääpä kurkata noita koneen kiinitys kohtia. Aika tarkkaan olin saanu saman moista tulosta tuosta hihnan linjasta ku mittailin ensin et5-8mm siirto riittäis. Koneistukset ei oo ropleemia enempi askarruttaa omat hitsarin taidot, muuut ohan noita oikeen oikeitaki hitsareitaki olemas.

Paljonko levitit strutseja ja lokaria tuolla 180/55/18/5,5" yhdistelmällä?
-Know your enemy-
Avatar
ZeiZei
Viestit: 23
Liittynyt: 08:51 07.05.2003.
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja ZeiZei »

Levitin strutseja 7mm suuntaansa, eli yhteensä 14mm. Jätin myös ne raudankappaleet pois sieltä stutsien ja lokarin välistä. rapakaareen jää täten sopivasti tilaa.
Itsekään en ole ammatiltani hitsari, joten katkaisin ne strutsit iskarinkannakkeen jälkeen. Täten ei tapahdu ihmeitä vaikka saumassa pieni huokonen olisikin mukana.
Strutsien kromisuojatkin kävi vielä melkein heittämällä.

Täällä pitäisi olla pari kuvaa..
[url]ttp://www.cig.canon-europe.com/a?i=9pCBKH2qIm[/url]

tämä on nyt tehty Avon:n renkaalla. Eri valmistajilla tuntuu olevan hieman mittaeroja noissa nimellisleveyksissä. Nyt hihnan ja renkaan välissä on n.5mm
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

http://www.cig.canon-europe.com/a?i=9pCBKH2qIm

korjattu linkki. "h" uupui alusta.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

Kiitosta ZeiZei kuvista! Oot oikeessa tuosta strutsien levitys kohdasta. Vähän jo meinasin et ei o oikeen hyvä jos joutuis jo pilkkoon iskarin korvien etupuolelta. Tehtävissä sekin, ei siinä mitn, mut ite mielummin jätän ne paikalleen jos mahdollista.

Tuota :?: Koska taka-akseli 3/4" vaihtui halkaisia 1"?
-Know your enemy-
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

ZeiZei kirjoitti: tämä on nyt tehty Avon:n renkaalla. Eri valmistajilla tuntuu olevan hieman mittaeroja noissa nimellisleveyksissä. Nyt hihnan ja renkaan välissä on n.5mm
Tutkin sun kuva galleriaa ja Avonin Venom-X näytti sulla olevan alla ja sen todellinen leveys vanteella pitäs olla Avonin sivujen mukaa. 187 eli aika paljon nimellismittaa leveämpi.
Itse taidan ruveta pakertaan Avonin Venom Customia (tod. lev. 177) alle tai Avoni Cobraa (tod. lev. 184). Tulee muutama milli enempi pelivaraa. Metzeler oli mielessä mut Avon on nytkin alla ja taidan siinä pysyä.
-Know your enemy-
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

No niin. Nyt pahat "asiasta tietävät" ovat ruvenneet torppaa mun ajatusta käyttää matala profiili rengas pinnavanteella. Tuomittiin myös normi 40 pinnasen vanteen käyttö et olis liian lerppu. Ymmärrän pointin, mutta onko lerppu? Jos pinnoja 60 tai 80 toimiiko paremmin?
Normi kumithan on tubeless, sisäkumittomia renkaita (pinnavanteellakin). Vaatiiko matalaprofiili rengas pinnavanteella sisäkumin kun joustot on pienet? Jos niin, ni sittenhän muodostuu ongelmaksi sisäkumin muoto joka tulis oleen varsin hassu matalaprofiilin kumissa.? Jos hankin esim eebäystä vannekehän ni mistä voisin kysellä pinnoja?

Sitten vielä askarruttaa tuo uusi softailin umpivanne. Se on 6" leveä ja siinä vakiona tuo 200 rengas. Mitä jos siihen laittaa 180 renkaan vai onko 6"vanne jo liian leveä 180mm renkaalle?

Kun ei tuota kokemusta ole riittämiin niin kyselen? Kertokaa omista erilaisista kokemuksista. Aion kääntää kaikki mahdolliset kivet ennen ku rupean töihin :roll:
-Know your enemy-
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

HileD kirjoitti:No niin. Nyt pahat "asiasta tietävät" ovat ruvenneet torppaa mun ajatusta käyttää matala profiili rengas pinnavanteella...
Onko näistä "asiasta tietävillä" mitään henkilökohtaista kokemusta aiheesta? Taitaa tulla Esson baarista :twisted: ...

Hyvin on näyttäneet matalat kumit toimivan pinnavanteilla, taitaa yksi yleisimmistä olla 180/55x18. 40 pinnaa riittää aivan mainiosti jos ei ole kahtasataa heppaa konetehoa.

Ja vaikka noihinkin saa sisäkumeja niin ainahan voit tehdä pinnavanteestasi tubelessin. Neuvot löytyy tältäkin foorumilta.

6" on vielä ihan hyvä vanne 180-kumille.
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

hemuli kirjoitti:
HileD kirjoitti:No niin. Nyt pahat "asiasta tietävät" ovat ruvenneet torppaa mun ajatusta käyttää matala profiili rengas pinnavanteella...
Onko näistä "asiasta tietävillä" mitään henkilökohtaista kokemusta aiheesta? Taitaa tulla Esson baarista :twisted: ...

Hyvin on näyttäneet matalat kumit toimivan pinnavanteilla, taitaa yksi yleisimmistä olla 180/55x18. 40 pinnaa riittää aivan mainiosti jos ei ole kahtasataa heppaa konetehoa.

Ja vaikka noihinkin saa sisäkumeja niin ainahan voit tehdä pinnavanteestasi tubelessin. Neuvot löytyy tältäkin foorumilta.

6" on vielä ihan hyvä vanne 180-kumille.
Kiitosta kiitos! Taas nousi syke, et eteenpäin vaan. Tiedän sen et noita neuvoja ja neuvojia on moneksi, siksi koitan mahd. laaja-alasesti kysellä. Todellisiin kokemuksiin voi luottaa.
-Know your enemy-
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

07 softailin 17" umpivanne missä 200/55 dunlop päällä ajettu 800 mailia. Sellanen olis nyt sit tällissa. Monien pitkällisten pohdintojen tulos. Kun oli vielä ebay ostos niin taisi kerrankin tulla ostettua jotain hyvää ei voi sanoa halvalla, mutta edullisella. Syssymmällä varmaan palaan taas kun tulee kyseltävää aiheesta jos/kun esiintyy ropleemaa sovituksessa. Kiitos kuitenkin jo lausuntonsa tähän asti antaneille.
-Know your enemy-
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

hdjokke kirjoitti:
HileD kirjoitti:
Kapeaa hihnaa muuten saa dynaankin nyt (20mm). Uudessa softailissa on saman verran hampaita eli 133, tosin hinta ovh413 ekua pistää myös inan verran miettiin et jos kuitenkin 1 1/8" hihnalla selvis.

Podinta jatkuu... :roll:
Voiskohan ko. hihna maksaa Chicagossa $140, joka on n. 91 ?.
Mun täytyy ny myöntää et jostain syystä en C Harleyn sivuja osaa käyttää ja/tai en löydä haluamaani.
Mistä sieltä löydän ton 133 hampaisen 20mm leveen toisiohihnan? Muitakin paikkoja mistä tuo hihna löytyy saa suositellla.
-Know your enemy-
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

HileD kirjoitti:...Mistä sieltä löydän ton 133 hampaisen 20mm leveen toisiohihnan?...
Ei sitä löydä ellei tiedä varaosanumeroa.
Vastaa Viestiin