Evo nokeaa VAIN keulatulpan

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

smuige kirjoitti:Jos pytty liikahtaa, niin voithan koittaa nostaa sitä senverran ylös (rikkomatta pytyn alatiivistettä)...
Vie samalla lottokuponki kioskille ja ota mullekin... Joitain evon pyttyjä nostaneena voisin sanoa että jos ei ole sellainen uuden mallin peltitiiviste niin rikki menee aina.

Eikä pyttyä tarvitse hoonata välttämättä jos se on muuten kunnossa ja kasataan vanhoilla männänrenkailla. Pohjatiivisteen vaihto on niin pieni homma siinä vaiheessa kun kannet joutuu ottamaan irti että siinä ei kannata fuskata. Se kannattaa tehdä vaikka sitten seuraavana talvena tekisi perusteellisemman remontin.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tähän EVO sylinterin alatiivisteen vuotamisasiaan törmäsin.

Sylinterin alapinta ei ole suora, ja kiristäessä pulteilla tiiviste ottaa tiukasti kiinni vain pulttien kohdalta.
Neuvovat läppäämään/hiomaan sylinterin alapinnan suoraksi.
You can see the low spots are between the cylinders. At these low spots there is less pressure against the gasket causing a poor seal. Note the low spot here is all the way from the edge to the cylinder sleeve.
Kuva

LISÄÄ KUVIA
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Heritage

Re: Evo nokeaa VAIN keulatulpan

Viesti Kirjoittaja Heritage »

aasi kirjoitti:mikähän on kummana kun taajama-ajossa rupee räkimään putkeen ja nokeaa etupytystä tulpan??
Matka jatkuu kun annan tulpalle hammasharjaa.Matka-ajon jälkeen(n.10km.)molemmat tulpat maitokahvin väriset,ymmärtääkseni siis ok.Imuilmavuoto,sanos joku mutta oon vaihtanut tiivisteet ja tarkastanut kahdesti ja kokeillut starttipilotin avulla niin kuin olen täältä Foorumista oppinut.Tulpanjohdot uudet,olen vaihtanut ne keskenään ja uusinut tulppia.Mikään ei tunnu tepsivän.Vekotin on muulle uusi,ostin syyskuussa.Ajanko taajamassa liian pienillä kierroksilla ?(Mä tosiaan nautin siitä ku se vaan vääntää ja vääntää)Kai sen pitäs sotkea molemmat tulpat jos ei tykkää "kruisailusta"?Sytytys kärjetön,putki vakio.Kaasari S&S super E.Suuttimet 0.70 ja 0.28.Säädöt:seosruuvi 1 1/2 kiekkaa auki,kiihdytyspumppu niin että mäntä ei liiku ja siitä puoli kiekkaa auki(Täältä opittua nämä säätöhommat,iso kiitos kaikille :D Kyseessä on siisFLHS-88.(=evo?)auttakaa hyvät ihimiset,mää oon aivan ihimeissäni tämän kans...Onko vakavaa...uskaltaako ajella...Tuleeko kulta enää kyytiin ku oon koko ajan hammasharjan kans riehumassa... :oops: Tulppa on mun mielestä kuin noen peitossa,ohuesti vaan mutta se näköjään riittää. Tulpat H-D 5R6A tai Champion RN12YC.Mikä tällä on :?: 8O :?: :?: :?:
Mulla samanlainen vika. Super E kaasari Pääsuutin 068 ja välialueen suutin 0295.Kiihdytyspumpu 1/4 kierrosta auki. Käynnistyksessä nokeaa etutulpan. Takapytyn tulppa kahvinruskea.Hyvä kipinä molempiin sylinteriin. Lämpimänä kun käynnistän niin etutulpan väri lähes ok.
Jos käy rikkaalla, niin miksi takapytyn tulppa ei ole nokinen? Käynnistän siten että rikastin vipu täysin auki ja sitten 4-5 kertaa kahvaa väännän että bensiiniä ainakin menee oikeaan paikkaan ja sitten starttaan , ja annan rikastin vivun olla ylhäällä vähän aikaa. Että näin?
piese

Viesti Kirjoittaja piese »

aasi kirjoitti: Tietääkö kukaan 20W-50 öljyä myyvää liikettä Oulun seudulla,muuta kuin MP-myymälää?Musta kun tuntuu että nämä mopokauppiaat ryöstää mut heti kun oven avaa,sama homma rautakaupoissa...
Ilmarinkadun Vianor myy Kendallin öljyjä, oli reilusti vielä 20W-50:stä suorat viiskymppiset veinkin kaikki :lol: . Luultavasti kalliimpi kuin HD:n omat öljyt mitä motorman myy. ( suora 50:nen oli 11,50?/vartti, juu etelästä saa samaa 8?/vartti)

Siihen kumpi on parempi EN OTA KANTAA, kaikki käyttäkööt niitä völjyjä mitä haluaa.
hemuli
Viesti:

Re: Evo nokeaa VAIN keulatulpan

Heritage kirjoitti:...Käynnistän siten että rikastin vipu täysin auki ja sitten 4-5 kertaa kahvaa väännän että bensiiniä ainakin menee oikeaan paikkaan ja sitten starttaan , ja annan rikastin vivun olla ylhäällä vähän aikaa...
Aika hurjat käynnistysrituaalit sössön super e:lle 8O - normaalisti tuo kaasari on sellainen että jos ryyppyä pitää käyttää käynnistettäessä niin kaasuun ei saa koskea ollenkaan ja sen jälkeen kun kone lähtee käyntiin niin ryyppy saman tien pois. Ei ihme jos tulppa on vähän nokinen... :?
Heritage

Varmasti. Kokeilin kuvaamallasi tavalla, lähti hyvin käyntiin. Tulppa vähän paremman näköinen ei yhtä nokinen.
Miksiköhän takapytyn tulppa on kahviruskea :roll:
Tosin kaasarin säädöt on nokan vaihdon jälkeen olleet suurinpiirtein ennallaan.Kaasari säädettiin joskus penkissä mutta vakionokalla.Olisiko sittenkin liian rikas seos? tai liian suuri pääsuutin.
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Heritage kirjoitti:Olisiko sittenkin liian rikas seos? tai liian suuri pääsuutin.
Sössön pääsuutin tulee mukaan jossain 3000 kierroksen nurkilla, tuskin vaikuttaa käynnistyksessä yhtään mitään. Voit vaikka kokeilla ruuvaamalla koko suuttimen irti, käyntiin lähtee ilmankin ja ajaakin voi kun ei anna liikaa rundeja.
Heritage

Entä välialuesuutin? Ja miksi etupytty? sama kaasari jakaa lientä molempiin pyttyihin ( kannessa kaikki hilut vaihdettu), ja puristuksia jotain 9 kg. Voisko myös olla ajoitus jollain tavalla pielessä?
hemuli
Viesti:

Jotenkin tulee mieleen että nyt yritetään korjata jotain sellaista missä ei mitään korjattavaa ole... Ainahan näissä on etu- ja takapytty eri seoksella.
smuige
Viesti:

ei tartte korjata

Viesti Kirjoittaja smuige »

hemuli kirjoitti:Jotenkin tulee mieleen että nyt yritetään korjata jotain sellaista missä ei mitään korjattavaa ole... Ainahan näissä on etu- ja takapytty eri seoksella.
Siitähän selvitään kun on erilliset imukanavat ja single fire sytytys (sytyttää kummankin pytyn erikseen).
Taikka ruisku antureineen ja imukanavissa olevine suuttimineen.

HD sielunelämän (=virittäminen?) tutkimista varten kannattaa olla kaksi pyörää, toisella ajaa (lähes vakio) ja toiseen tekee kaikkia omia pieniä virityksiä ja soveltaa keksintöjään. Niin silloin saa ajaa sekä ihmetellä :wink:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Don Quijote

Kyllä noi sun suuttimet vaikuttais olevan ihan kohdallaan. Hengittäähän putsari kunnolla, ettei siitä syystä mene rikkaalle?
Super E kaasari Pääsuutin 068 ja välialueen suutin 0295.Kiihdytyspumpu 1/4 kierrosta auki.
Mulla on muistaakseni omassa myös 0.295 välialueella ja pääsuutin taisi olla 0.72, kone on vakiohko 1200 PanShovel. Lisäksi pääsuuttimen kaverina on Yost Powertube, mutta se ei vaikuta muuhun kuin ajettavuuteen, kaasari toimii ehkä aavistuksen juoheammin.
Aikanaan kun hain suuttimia kohdalleen ja laitoin välialueelle 0.33, tulpat alko nokeentua nopeasti, yksi lenkki riitti kokeiluun.

Jos kone toimii, ei munkaan mielestä pienestä nokeentumisesta kannata olla kauheen huolissaan, eihän nämä mitään eko-moottoreita ole 8) Eri tulpilla voi kokeilla, mun koneessa parhaiksi on osoittautuneet NGK BP5S, toisena vaihtoehtona Champion J12YC.
Samoin kannattaa tarkistaa niitä käynnistysrutiineja, eli kahvalla bensaa, ryyppy ylös ja kun käynnistyy, heti ryyppy pois ja kaasulla lämmitys. Liika ryypyttäminen nokeaa nopeasti tulpan kuin tulpan.

Ja lopuksi kovaa ajoa 8) 8)
aasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aasi »

Hioin venttiilit.Pari iltaa siinä meni, rakas oli apuna ja meillä oli tosi mukavaa.Kasausvaiheessa takapytty liikahti,tihkui aikansa öljyä mutta näyttää loppuneen.Etupytyn tulpan nokeaa edelleen.
Ootkos Heritage varma että etupytyn männänrenkaat ovat ehjät :?:
Mun mielestä viittaisi siihen suuntaan.
Ajeltiin viikonloppuna n.300 kilsaa ongelmitta,sunnuntai-iltana Oulun keskustaan=taajama-ajoa,alkoi kakomaan.
Ei ku moottoritielle ja kierrokset 3500=120km/h.2 km.ja kaikki okei.
työntötankojen suojaputket onnistuin jättämään vuotaviksi lähes kaikki.
onko teillä kokeneemmilla antaa käytännön vinkki miten ne saa pitäviksi :?:
Tuon männänrenkaan valskaamisen perustelen sillä että ohivuotohan siellä täytyy olla ja yläkerrasta se ei enää voi(ne) tulla.
Heritage

Ootkos Heritage varma että etupytyn männänrenkaat ovat ehjät :?:

Olen. Puristukset 8.5-9.0 kg. Kun yläkerta alkoi risaamaan avasin sen ja lähetin kannet laitettaviksi. Pytyt hoonattiin ja laitoin uudet männänrenkaat.
1.Välillä nokeaa mutta pitemmän ajon jälkeen tulppa tumman ruskea.

2.Käynnistysrutiinit vaikutti kyllä jonkin verran ja kaasutin ei ole säädössä.

Hengittäähän putsari kunnolla, ettei siitä syystä mene rikkaalle?

Kaasarina Super e :Minkälainen suodatin olisi paras?
Paikallaan oleva on 3 vuotta vanha alkuperäinen suodatin, en ole varma onko se pestävää mallia?
Don Quijote

Heritage kirjoitti:
Hengittäähän putsari kunnolla, ettei siitä syystä mene rikkaalle?

Kaasarina Super e :Minkälainen suodatin olisi paras?
Paikallaan oleva on 3 vuotta vanha alkuperäinen suodatin, en ole varma onko se pestävää mallia?
Kyllä se sössön oma on ihan hyvä, mutta puhdas sen pitää tietty olla. Tietääkseni se orggis on pestävä myös. Ainakin omassa on.
K&N:ltä löytyy myös hyviä tuohon sopivia, varmaan muiltakin valmistajilta. Hommaa K&N putsarinpuhdistus-sarja, siinä on pesuaine ja oikea putsariöljy samassa lootassa, riittää useampaan käyttökertaan.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Don Quijote kirjoitti:Kyllä se sössön oma on ihan hyvä, mutta puhdas sen pitää tietty olla. Tietääkseni se orggis on pestävä myös. Ainakin omassa on.
K&N:ltä löytyy myös hyviä tuohon sopivia, varmaan muiltakin valmistajilta. Hommaa K&N putsarinpuhdistus-sarja, siinä on pesuaine ja oikea putsariöljy samassa lootassa, riittää useampaan käyttökertaan.
Sössöllä on muistaakseni kahta mallia, vaahtomuovinen pestävä ja paperinen kertakäyttösuodin...

Itse olen käyttänyt K&N:n filsua, mulla ainakin on toiminut ihan ok, huoltanut olen kerran vuodessa.
Viva Knievel!
Vastaa Viestiin