Laahaavat orggisjarrut FXST '01:ssä

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Paksupoika

Viesti Kirjoittaja Paksupoika »

Mulla sama juttu -03 FXST:ssä, takajarru vinkuu jarruttaessa, varsinkin kun vauhti on hidas. Ei kuitenkaan laahaa "liikaa" eli levy ei kuumene vaan pikemminkin lämpiää. Etupäästä kuuluu selvä laahaamisen ääni.
-Heavy Metal will never die!-
hemuli
Viesti:

Re: Ilmaa?

Viesti Kirjoittaja hemuli »

sepesusi kirjoitti:Uusi ilmaus on työlistalla kunhan vaan kelit vähän heikkenee! :oops:
Pitikö mennä manaamaan!!! :evil: Pakkasta luvassa loppuviikoksi...
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Anonymous kirjoitti:Vähän samoja ilmiöitä omassakin mopossa (Softail -00), lisäksi takajarru vinkuu ja ulisee jarruttaessa. Mitähän asialle voisi tehdä vai tyydynkö ääntelevään?
Ulisevat ja vinkuvat jarrut aiheuttaa resonoiva jarrupala, ts. jarrupala resonoi jarrusatulan ja jarrulevyn välissä. Tiedossani on kaksi korjauskonstia: (a) jarrusatulan ja jarrupalan väliin erittäin ohut metallilevy tai kuparitahnaa tai (b) toisentyyppiset jarrupalat jotka ovat eri materiaalia ja/tai joissa on ns. keskihalkio.

Mun orggisjarrut laahaa yhä. 12tkm ja menossa on jo kolmannet jarrupalat...
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
sepesusi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sepesusi »

Hemulille tiedoksi, että olin jo nähnyt ennusteet manatessani!
Ei kai tää kauaa kestä, kesä tulee kuitenkin?
Nyt on jo sopivasti ehtinyt nähdä mitkä ruuvit kaipaavat vielä kiristystä, eli kannattaa käyttää tilaisuus hyväkseen!

PS. Lupaan olla manaamatta jatkossa! :wink:
Vastaa Viestiin