Vaikuttaa siltä että herra Jyristyksellä on SITTENKIN omakohtaisia kokemuksia kännyn asentamisesta, kun vinkkejä tulee täyslaidallinenjyristys kirjoitti:Ei se puhelimen kiinnittäminen sarviin kyllä mitenkään lisää tavoitettavuutta. Soittoääntä ei kuule ja näyttö näkyy huonosti auringossa. Hanskat kädessä ei pysty painamaan nappeja. Puhelin ei yleensä kestä vettä. Monessa puhelimessa sen sijaan on äkäinen värinähälytys, joka on aikalailla helpompi huomata mikäli puhelin on taskussa eikä sarvessa, ja HF-korvanappisarja toimii yhtä hyvin (tai liikkuvan mopon tapauksessa huonosti)vaikka luuri olisi taskussa.HARIKKA1 kirjoitti:Miusta tuo Jyristyksen kommentti pyörän vaihdosta on asiaton, muut ei voi tietää miksi joku tarvii puhe-elimenn ripustusta mopoon, päivystys, häly yms. syyt. Jos joku haluaa ajaa kännykän häiritsemättä ni sen voi sammuttaa ja pistää taskuun, niinku SepiXHL sanoi. Toiset vaan tarvii tavotettavuutta syystä tai toisesta.
Mitä tulee vastaukseni mahdolliseen asiattomuuteen, niin otetaanpa huomioon seuraavat lieventävät asianhaarat:
1. Kysymys on techboardilla vaikka se kuuluisi chatboardille ("mistä voi ostaa tavaran X ?" ei ole tekninen kysymys).
2. Kysyjä esiintyy nimimerkillä Vieras, joka on kirjoittanut huomattavasti minua asiattomampia kommentteja.
3. Kuka tahansa apina pystyy kiinnittämään tavallisen puhelimen autotelineen pyörän sarveen.
Tämä ongelma on sitäpaitsi ratkaistu niksipirkassa jo aikoja sitten: Laita puhelin sukkahousun lahkeeseen ja solmi se sarveen.
kännykkä tankoon
-
Evo Chopper
Re: kännykkä tankoon
Suhteelista
Mikira:

Tarkoituksenmukainen kalu on kaunis ja liian kallis on suhteellista.Se on ruma ja liian kallis.
Herra Kihveli osaa varmaan tuohon vastata...mikira kirjoitti: Ite miettiny samaa etta sais jonkunlaisen navigointijutun mopoon kiinni, ei tarttis aina sanakirjan kanssa kysella etta missa ollaan ja minne pitaa menna.
0400831197
0400831197
- Sporttiboy
- Viesti:
Heti ne ***tuilee!!!! Kyllä se siirtyi risukeulaan sellaisenaan. Jos on pakko saada palikka tankoon niin noi sarjat toimii, mulla se navigaattori pysyi urheilupyörässä ihan kahdella tankkipaneeliin liimatulla kännymagneetilla ja sama suuntaus jatkuu nyt nykyisellä, tosin ei liimattuna vaai magneettipareilla. Kinnitys tarttee suunnitella hyvin ettei vatkaus ravista pikkuhiljaa kallista kapulaa tien päälle.hemuli kirjoitti:Tuollaisen navigointijutun näin kerran eräässä urheilupyörässäkiinni, omistaja varmaan kertoo lisää - menikö sitten kauppaan sportin mukana kun urheilullisuus vaihtui kahdenistuttavalla sohvalla varustettuun enduropyörään...
:mrgreen::mrgreen:
Mä siitä puhelimesta, mutta se navigaattori on sairaan kiva kun voi himassa ne reitit miettiä ja sit vaan soittelee menemään, ja jos löytyy kiinnostava tie niin aina se neuvoo oikeeseen paikkaan vaikka poikkeis reitiltäkin... Nyt 15 000 km sen kanssa bailanneena voin suositella! Sitäpaitsi on kiva katsoo kartasta mitä reittejä ei vielä oo tullu ajaneeks jos vaikka kokkareisiin hakee uusia ulottuvuuksia jo matkalla...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Tere!
Terveydenhuoltopuolelta löytyy paljon HD-porukkaa, jotka joutuvat päivystämään kännykkänsä varassa joko sairaaloiden takapäivystäjinä, ambulanssikuskeina, vapaapalokuntalaisina, jne...
Itse ainakin lähden mielummin prätkällä lenkille kauniina kesäiltana, kuin kyhjötän kotona odottamassa soittoa, jota ei välttämättä tule koskaan.
Jos odotan jotakin tärkeää puhelua tai joudun päivystämään niin kännykkä on tähän asti ollut povitaskussa värinähälytys päällä ja korvakuuloke korvassa. Mikrofonin päälle liimasin kappaleen tiheää vaahtomuovia tuulensuojaksi. Kypärässäni (Arai) visiiri menee sen verran alas, että olen noina päivystysreissuina kiinittänyt mikrofonin niin ylös leukahihnaan (tuulensuojaan) kuin mahdollista. Vauhdissa kuulee ja tuntee että joku soittaa ja voipi huutaa että soitan kohta
Sitten vain kurvaa johonkin levikkeelle ja soittaa takaisin.
Jos olen lomalla tai muutoin vain nauttimassa ajamisesta niin känny on taskussa ilman värinähälyttimiä tai korvamikkejä
GPS on oiva laite. Itselläni sellainen on ollut vuodesta 2002 ja vuonna 2003 tuli otettua talteen kaikki pohjoisen reissun tärkeät GPS pisteet, kuten Alkot, huoltoasemat jne...
Kuriositeettina mainittakoon että otin talteen melomamme reitin Kutturasta Ivalojoen Kultalaan ja sieltä sitten Lappispolaan. Siitä ei tosin olisi paljon muille hyötyä, koska sillä reitillä käytiin kivillä jokunen kerta
Osa noista GPS pisteistä löytyy osoitteesta:
http://www.gps-waypoints.net/gps/
Kukin tyylillään,
mutta HD:lla
T. Timo K
Terveydenhuoltopuolelta löytyy paljon HD-porukkaa, jotka joutuvat päivystämään kännykkänsä varassa joko sairaaloiden takapäivystäjinä, ambulanssikuskeina, vapaapalokuntalaisina, jne...
Itse ainakin lähden mielummin prätkällä lenkille kauniina kesäiltana, kuin kyhjötän kotona odottamassa soittoa, jota ei välttämättä tule koskaan.
Jos odotan jotakin tärkeää puhelua tai joudun päivystämään niin kännykkä on tähän asti ollut povitaskussa värinähälytys päällä ja korvakuuloke korvassa. Mikrofonin päälle liimasin kappaleen tiheää vaahtomuovia tuulensuojaksi. Kypärässäni (Arai) visiiri menee sen verran alas, että olen noina päivystysreissuina kiinittänyt mikrofonin niin ylös leukahihnaan (tuulensuojaan) kuin mahdollista. Vauhdissa kuulee ja tuntee että joku soittaa ja voipi huutaa että soitan kohta
Sitten vain kurvaa johonkin levikkeelle ja soittaa takaisin.
Jos olen lomalla tai muutoin vain nauttimassa ajamisesta niin känny on taskussa ilman värinähälyttimiä tai korvamikkejä
GPS on oiva laite. Itselläni sellainen on ollut vuodesta 2002 ja vuonna 2003 tuli otettua talteen kaikki pohjoisen reissun tärkeät GPS pisteet, kuten Alkot, huoltoasemat jne...
Kuriositeettina mainittakoon että otin talteen melomamme reitin Kutturasta Ivalojoen Kultalaan ja sieltä sitten Lappispolaan. Siitä ei tosin olisi paljon muille hyötyä, koska sillä reitillä käytiin kivillä jokunen kerta
Osa noista GPS pisteistä löytyy osoitteesta:
http://www.gps-waypoints.net/gps/
Kukin tyylillään,
T. Timo K
Joo, kyllä kännykkä on ehdoton värkki myös pyöräillessä
.
Mulla kännykästä hf-johto kulkee Electran headsetin kierrejohdon sisällä, tekee mutkan mikin kautta korvan kohdalle kypärän sisään
Joskus soittoäänen kuulee, joskus ei
mutta kun känny on tankin päällä näkyvillä, voi helposti hanska kädessä tarkistaa kuka on soittanut ja ottaa puhelun kypärää riisumatta.
Lepakonsiipi suojaa puhelinta niin, ettei ajaessa juuri pisaroita puhelimeen sada
Ja GPS se vasta hyvä laite on: mulla on jalusta sekä ääni-virtajohto Garminin Streetpilot 2620- laitteelle tangossa: Väsymätön rouva neuvoo uuden reitin vaikka ajaisinkin välillä harhaan
Neuvot kuulee hyvin, kun rouva mykistää poppikoneen puhuessaan 
Mulla kännykästä hf-johto kulkee Electran headsetin kierrejohdon sisällä, tekee mutkan mikin kautta korvan kohdalle kypärän sisään
Joskus soittoäänen kuulee, joskus ei
Lepakonsiipi suojaa puhelinta niin, ettei ajaessa juuri pisaroita puhelimeen sada
Ja GPS se vasta hyvä laite on: mulla on jalusta sekä ääni-virtajohto Garminin Streetpilot 2620- laitteelle tangossa: Väsymätön rouva neuvoo uuden reitin vaikka ajaisinkin välillä harhaan
Er...siis, tuota...jos mun nyt olis ihan pakko jostain syystä laittaa kännykkäteline håmåsohvani sarveeen kiinni niin mä taitaisin käyttää perustana kivääriin tarkoitettua kiikarinjalkaa jotka yleisesti on tuumaiselle putkelle. Jaa mut tää ei mulla toimi ku mun sohvan sarvet on 1 1/4", no enivei saanpahan pitää ne sukkahousut jal...siis varattuna muihin tarkoituksiin.
Viimeksi muokannut kangju-2, 21:33 30.08.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
otan nyt osaa tähän erittäin kiinnostavaan aiheeseen
minulla on puhelimena samsungin joku läppäpuhelin siinä on erittäin voimakas vibra jota pidän pilotin hihataskussa josta sen hyvin huomaan ja se on helppo siitä ottaa ja tunkee avopotan ja posken väliin jossa se hyvin pysyy itsestään pitämättä (handfree?) sitte vaan kuuntelee mitä jollain on asiaa ja huutaa vastauksen takas! 100:sen vauhdista kuulee viä hyvin mitä toisella on asiaa mutta takasinpäin joutuu jo huutaan aikas lujaa! 80 vauhdissa "puhuminen" viä ihan ok!
itse olen ainakin toimeen tullut tällä köyhän miehen handfreellä
minulla on puhelimena samsungin joku läppäpuhelin siinä on erittäin voimakas vibra jota pidän pilotin hihataskussa josta sen hyvin huomaan ja se on helppo siitä ottaa ja tunkee avopotan ja posken väliin jossa se hyvin pysyy itsestään pitämättä (handfree?) sitte vaan kuuntelee mitä jollain on asiaa ja huutaa vastauksen takas! 100:sen vauhdista kuulee viä hyvin mitä toisella on asiaa mutta takasinpäin joutuu jo huutaan aikas lujaa! 80 vauhdissa "puhuminen" viä ihan ok!
itse olen ainakin toimeen tullut tällä köyhän miehen handfreellä