Dr.MadHog:n palvelu

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Rende
Viesti:

Dr.MadHog:n palvelu

Viesti Kirjoittaja Rende »

Morot kaikille!
Soittelin tässä taannoin Dr.MadHog:n numeroon kun sieltä ostamistani tangonpäävilkuista tipahti lasi ja tarvitsin uuden lasin tai koko vilkut.
Asiaa en ehtinyt kyllä esittää kokonaan kun mainitsin sanat ´en ole tyytyväinen´ niin siinä vaiheessa toisesta päästä alkoi tulla tuutin täydeltä tavaraa. Kaveri sanoi mm. ei olla kuule takuuta, lue kuule ehdot netistä, osta kuule ens kerrala HogHausista! Puhelu loppui siihen että tuli luuri korvaan. No tyhmyyksissäni näköjään yritin asioida ´liikkeessä´ joka ei myy osia H-D:n. Välitänkin tässä tietoa myös muille ettei tarvitse kuunnella moista ryöppyä turhaan, vaan voi senkin ajan käyttää hyödyllisesti! 8O
Joe Cool
Viesti:

Re: Dr.MadHog:n palvelu

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Rende kirjoitti: ei olla kuule takuuta, lue kuule ehdot netistä
Tästä sinun kannataa ihan periaatteesta tehdä kuluttaja-asiamiehelle joku ilmoitus tai kantelu. En tiedä tapauksesi yksitysikohdista enkä tuosta firmasta mitään, mutta jos se on oikeasti firma, niin kuluttajansuojapykälät koskevat sitä yhtälailla, kuin muitakin kauppiaita. Silloin takuuta eikä virhevastuuta voi rajata pois millään nettiin kirjoitetuilla ehdoilla. Joita ei edes pikaisesti näkynyt heidän sivuillaan.

Jos taas kyseessä on yksityishenkilö, joka vaan myy tavaraa firman näköisenä (koska näkyy joskus täällä ilmoitelleen palstallakin tavaraa myyntiin), niin sitten asia on hieman toinen - mutta tästäkin kuluttajaneuvoja varmaan mielellään kuulee :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Parempi paikka reklamaatiolle on Kuluttajavirasto. Netissä asian julkistaminen, varsinkin kun on kysessä sana sanaa vastaan, voi johtaa ties mihin oikeuskäsittelyistä alkaen. Ja voi tulla kalliiksi.

Ainakin jos kertoo huonoista kokemuksistaan, kannattaa välttää julkaisemasta vastapuolen nimeä. Vertauskuvia...

Se mitä kerroit, ei ole nii-in harvinaista. On sattunut omalle kohdallenikin. Alalla lyhyen aikaa olleet (sellaisiksi usein jäävätkin) eivät tiedä tai välitä määräyksistä. Suosittelen käyttämään tunnetusti hyvämaineisia firmoja. Mä kerroin tämän yleisesti. Autokaupoissa, huonekaluissa on tullut takaiskuja. Nettiostoksissa joskus. Ei niinkään mp-osissa. Joskin joku pääkaupunkiseudun iso firma palautti pyöräni talvisäilöstä kasattuna jonkun toisen pyörän satulalla. Se, etten pyytänyt tekemään täyshuoltoa samalla - minkähän ne sitten olisivat voineetkaan sekoittaa....

Jaa, mistä ne hyvämaineiset sitten tietää? No kun netissä kehuminen on sallittua, pistän ääneni HotBikelle Helsingistä. Ei ole ollut vaikeaa käsitellä asioita, jos joku ei ihan aina ole onnistunut niin kuin piti, tai jos tilattu ja ostettu osa jostakin syystä ei ole toiminut odotetulla tavalla.

Rende kirjoitti:Morot kaikille!
Soittelin tässä taannoin Dr.MadHog:n numeroon kun sieltä ostamistani tangonpäävilkuista tipahti lasi ja tarvitsin uuden lasin tai koko vilkut.
Asiaa en ehtinyt kyllä esittää kokonaan kun mainitsin sanat ´en ole tyytyväinen´ niin siinä vaiheessa toisesta päästä alkoi tulla tuutin täydeltä tavaraa. Kaveri sanoi mm. ei olla kuule takuuta, lue kuule ehdot netistä, osta kuule ens kerrala HogHausista! Puhelu loppui siihen että tuli luuri korvaan. No tyhmyyksissäni näköjään yritin asioida ´liikkeessä´ joka ei myy osia H-D:n. Välitänkin tässä tietoa myös muille ettei tarvitse kuunnella moista ryöppyä turhaan, vaan voi senkin ajan käyttää hyödyllisesti! 8O
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

JKKo kirjoitti:parempi paikka reklamaatiolle on Kuluttajavirasto
Niin, ko. virastoon voi tehdä netissä ilmoituksen, mutta he eivät siellä ryhdy varmaankaan käsitelemään tällaista yksittäistapausta.

Tässä yksi lainaus ko. viraston tiedotteesta:
...Kuluttajavirasto ei ratkaise yksittäisiä riitatapauksia eikä anna niihin lausuntoja .... ottakaa heti yhteyttä oman kuntanne/kaupunkinne kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvojien yhteystiedot löydätte internetsivuiltamme www. kuluttajavirasto.fi ...

Tuskinpa asiallinen tapahtumien kuvaus mihinkään syytteisiin johtaa, herjaukset ovat sitten asia erikseen. On tärkeää saada tietoa epäasiallisesti toimivista firmoista ja vaikkapa sitten tuolla jäsenalueella, jos menee kyllin yksitysikohtaiseksi.

Nykyään kun on kovin helppoa perustaa vakuuttavan näköinen nettikauppa, vaikka ei olisi firmaa eikä mitään siinä takana. Ongelma on vaan siinä, että kuluttaja ei voi tietää, mitä nettisivun takana piilee. Joku toimipaikka olisi hyvä olla olemasa, josta firman saa kiinni, jos nettipalvelu ei olekaan asiallista. Ja tämä ei liity mitenkään tuohon otsikon firmaan, jota en tunne ja josta minulla ei ole hyvää eikä pahaa sanottavaa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
juky2200

drmadhog

Viesti Kirjoittaja juky2200 »

En tunne millä tavalla kyseinen firma toimii, mutta itse olen saanut sieltä tilatut osat luvatulla aikataululla ja suomalaisen hintatasoon suhteutettuna edullisesti.
Olen vain todennut, että kannattaa esittää asiat netin välityksellä eikä puhelimella, koska on kaiketi jonkinlainen suomi-ruotsi kielimuuri?!
saattaa olla tässäkin tapauksessa.. en tiedä, kun en tiedä tapausta

ps. Kaikkihan tietää, että "väärennetyt" Kellermanin kopiot ei toimi ja siksi niitä myydään kohtuu halvalla.. vai oliko todellakin aidot?
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Tuskin on tämä kys yritys mikään yksityis henkilö,koska on kuitenkin lähes kaikkien tavaran valmistajien edustus.

Itsellä on pelkkiä hyviä kokemuksia kys paikasta.Kerran oli erimielisyyksiä ja silloinkin hän asian korjasi asiallisesti joten ihmettelen jos ei tässä tapauksessa vastaan tule.Kuvittelisin että tässä vilkku asiassa on sellainen asia että yrittäjän pitäisi reklamoida paikkaa josta hän on vilkut hankkinut.

kannattaa soitella ja keskustella asiasta kuinka tehdään.Luulisin että on väärin käsityksiä suuntaan sekä toiseen.
Sportster alla jälleen.
rami

Asiasta poiketen

Viesti Kirjoittaja rami »

Miksi tuo Kantola mainostelee tuotteita täällä myyntipalstoilla, eihän esim. JepJep toimi noin eikä muutkaan toimittajat. Käsitääkseni hänellä on yritystoimintaa.

Ylioppilas Larvanto
883c

Re: Asiasta poiketen

Viesti Kirjoittaja 883c »

tai miksei jepjep ja muut ilmoittele täällä ?
eipä mua haittaa jos hinnat on kohdallaan...

ei tästä tietenkään mitään supermarkettia tarvitse tehdä mutta en lähtisi myyntipalstaa kyllä rajoittamaankaan
XL Sportster Custom 883/1200 2005
FLSTC Heritage Softail Classic 1993
Swine

Viesti Kirjoittaja Swine »

883c kirjoitti:tai miksei jepjep ja muut ilmoittele täällä ?

ei tästä tietenkään mitään supermarkettia tarvitse tehdä mutta en lähtisi myyntipalstaa kyllä rajoittamaankaan
Ei varmaankaan ilmoittele sen takia,koska elinkeinon harjoittaminen jonkun yhdistyksen,kerhon yms. siivellä on aika törkeää touhua.Ainakin mun mielestäni.Yksityisille myyjille tuo myydään palsta on tarkoitettu,eikä miksikään jobbarien leikkikehäksi.Hyvä ratkaisu tähän olisi jos kerho alkaisi myymään banneri yms.mainostilaa yrityksille jotka koittavat repiä leivän pöytään myymällä osia,t-paitoja,valukotkia tai vastaavaa oheissälää kuluttajille.
Luulisi tuon ratkaisun olevan hyvä kaikille osapuolille,ei pitäisi jäädä paskanmakua kenenkään makunystyröihin.
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Olishan se hyvä kuulla tuossakin tapauksessa koko totuus molemmin puolin.
Kuinkahan vaan asia oikeasti on tullut esitettyä, mikäli sillä on saatu toinen osapuoli hikeentymään.
Kyse ei tainnut kuitenkaan olla ihan tavallisesta reklamaatiosta. Vai kuinka oli? 8)

Itse molemmilla puolin tiskiä asioineena näen asiat laajemmin. 8)
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Swine kirjoitti:
883c kirjoitti:tai miksei jepjep ja muut ilmoittele täällä ?

Ei varmaankaan ilmoittele sen takia,koska elinkeinon harjoittaminen jonkun yhdistyksen,kerhon yms. siivellä on aika törkeää touhua.Ainakin mun mielestäni.Yksityisille myyjille tuo myydään palsta on tarkoitettu,eikä miksikään jobbarien leikkikehäksi.Hyvä ratkaisu tähän olisi jos kerho alkaisi myymään banneri yms.mainostilaa yrityksille jotka koittavat repiä leivän pöytään myymällä osia,t-paitoja,valukotkia tai vastaavaa oheissälää kuluttajille.
Luulisi tuon ratkaisun olevan hyvä kaikille osapuolille,ei pitäisi jäädä paskanmakua kenenkään makunystyröihin.
Tästä täysin samaa mieltä!
Ja on siellä myyntipalstalla muitakin trokareita samalta suunnalta... :x

Minusta tämä on asia joka pitäisi ilmanmuuta ottaa esille päärallin jäsenkokouksessa siinä missä Smuigen Harrika-lehdessä ollut ehdotelmakin.

(Tosin henk.koht. näkisin mielelläni muutaman Boss Hossin rallin sisäpuolellakin).

Mutta kyllä se niin on että empä ole muiden "firmojen" nähnyt ilmoittelevan HDCF-palstoilla, saapa nähdä milloin verottaja kiinnostuu... 8O
nicnac

Mitäs verottaja nuasta kiinnostuu jos ne verottajalle tilittää??Minä ainakin oon kuitin aina saanu.

Ihme jäykkis sakkia.Ei ainakaan kys "yritys" oo myyntipalstaa tukkinu eikä muistaakseni oo sitä mahdotonta uppaustakaan harrastanu.Mun mielestä palvelee ihan hyvin harrastajaa kun hinnatkin on asialliset.
Sportster alla jälleen.
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

nicnac kirjoitti:Mitäs verottaja nuasta kiinnostuu jos ne verottajalle tilittää??Minä ainakin oon kuitin aina saanu.

Ihme jäykkis sakkia.Ei ainakaan kys "yritys" oo myyntipalstaa tukkinu eikä muistaakseni oo sitä mahdotonta uppaustakaan harrastanu.Mun mielestä palvelee ihan hyvin harrastajaa kun hinnatkin on asialliset.
Niinettä pistetään vaan kaikki "firma?" pystyyn, myydään HDCF-palstalla suoraan, uskotko nicnac tosissaan että kys. henkilö tilittää myymänsä tavarat..? Oot siis saanu kuitin ostaessasi HDCF-palstan kautta? tuskin...
Meinaan vaan että hienoa kun taka?vuosina verottaja keksi pistää tuplaverot %-Harrikoihin , onko SE Sinusta väärin vai ei?

Minusta tuo myyntipalstatrokarus ja firmojen "väärinkäyttö" PITÄISI ottaa päärallin jäsenkokouksessa esille. :?
Rike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rike »

Oma asiointini kyseisen lafkan kanssa loppui kyllä lyhyeen. Tuli väärä osa, jonka palauttaminen kyllä lopulta onnistui, mutta äärimmäisen hankalaa se oli. Lähipiirissä on eräs toinenkin, jolla oli samankaltainen tilanne... Tuntuu, että kyseessä ei ole asiakas vaan ostaja, jolta rahat pois, muulla ei niin väliä.

Kyllähän siellä hinnat näyttävät olevan kohdallaan, mutta jatkossa asioin vaikka hieman kalliimpien osatoimittajien kanssa, jottei tarvitse tapella ja kuunnella SUORAA vittuilua ongelmatilanteessa, johon itse lähdin täysin asialinjalla. Muutoinkin eräiden käytös tuolla myyntipalstalla on ollut niin härskiä, ettei tee mieli olla missään tekemisissä enää.
nicnac

Evo Chopper kirjoitti:
nicnac kirjoitti:Mitäs verottaja nuasta kiinnostuu jos ne verottajalle tilittää??Minä ainakin oon kuitin aina saanu.

Niinettä pistetään vaan kaikki "firma?" pystyyn, myydään HDCF-palstalla suoraan, uskotko nicnac tosissaan että kys. henkilö tilittää myymänsä tavarat..? Oot siis saanu kuitin ostaessasi HDCF-palstan kautta? tuskin...
Meinaan vaan että hienoa kun taka?vuosina verottaja keksi pistää tuplaverot %-Harrikoihin , onko SE Sinusta väärin vai ei?

Minusta tuo myyntipalstatrokarus ja firmojen "väärinkäyttö" PITÄISI ottaa päärallin jäsenkokouksessa esille. :?
Kyllä uskon koska kuitenkin sivuilleen linkittää myymänsä tavarat.Ja eipä siinä kyllä mun uskomiset auta,mutta jos joku on ostanu palstan kautta ja ilman kuittia niin voi ilmoittautua.

Mun mielestä tälläänen kökkön jauhaminen on ilman henkilö kohtaista kokemusta perseestä.Luulo kun ei ole tiedon väärti.

Ja on se kyllä todella oikein jos HDCF:n palstalla myydyistä osista paukahtaa tuplavero.Laitetaan sitten heti kerralla tripla vero ja pelotellaan oikein kunnolla!

Eri asia sitten nuo ebay-trokarit.
Sportster alla jälleen.
Vastaa Viestiin