Softail kysymys

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

sepelev
Viesti:

Softail kysymys

Viesti Kirjoittaja sepelev »

Moro
vm95 heritage softail
1)Ensin kuvittelin että nopeusmittarihan se resonoi oikein kunnolla.
Tehtiin temput ja äänet häipyi, no palasivat takaisin?
Nyt en olekaan niin varma onko se kuitenkaan mittaripönttö joka rämäjää? Ääni kuuluu vasemmalta puolen keulasta tietyillä kierros alueilla.
Nuo "ääntelyasiat" voi joskus olla henkimaailman juttuja, eli ennen kuin koko pyörä on purettu niin onko vastaava tullut kellään vastaan?
2) Vasen tankin korkki aukeaa ajaessa itsestään vaikka se on kyllä laitettu kunnolla kiinni, vai laitanko korkki korkista kunnon tulpat?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
IJHa
Viesti:

Onko kromilärpäkkeitä?

Viesti Kirjoittaja IJHa »

Räminän syy ei aina ole helposti löydettävissä eikä se välttämättä tule keulasta vaikka niin tuntuu. Olet varmaan tutkinut äänimerkin kiinnityksen ja katsonut ettei se ota sylinteriin. Sitten jos pyörässä on noita taivaanmaan kromilärpäkkeitä (esim nostajapesien suojat) niin ne voi olla irrallaan. Ensin kuitenkin katoisin pakareitten lämpösuojien kiinnityksen ja ettei korvakkeita ole poikki.

Softailin kone on pultattu suoraan runkoon ja siitä seuraa värinöitä myös tankkeihin, vaikka niissä onkin kumipuslat. Alkuperäinen o-rengastiiviste kuivuu ja nahmistuu vanhetessaan. Nämä yhdessä saavat aikaan sen, että korkkia ei tahdo saada tarpeeksi kireällä tankkauksen jälkeen. O-renkaan bensalla kostutus korkkia kiinnitettäessä auttaa vähän. Itse olen ajatellut joskus muistaessani suihkauttaa silikonia siihen o-renkaaseen, mutta toistaiseksi olen tyytynyt kirraamaan korkin muutaman kilsan jälkeen tankkauksesta.
Mr. Biker vm 2005
883c

Re: Onko kromilärpäkkeitä?

Viesti Kirjoittaja 883c »

itsella heritagen virtalukko on alkanut päräämään
riittää kun sormen pistää päälle niin hiljenee

eihän noi äänet sen jälkeen häiritse kun tietää mistä ne tulee :)
XL Sportster Custom 883/1200 2005
FLSTC Heritage Softail Classic 1993
MiHa

Viesti Kirjoittaja MiHa »

Omassa pyörässä mekaaninen mittarin pyörittäjä oli päässyt ruostumaan ja antoi tietyllä nopeudella sellaisia epämääräisiä ääniä sieltä vasemmalta puolelta. Pesu ja rasvaus auttoi ongelmaan.

-Mikko
viltsu
Viesti:

Re: Softail kysymys

Viesti Kirjoittaja viltsu »

sepelev kirjoitti: Ääni kuuluu vasemmalta puolen keulasta tietyillä kierros alueilla.
Minun pyörässäni jarrusatulat ja/tai jarrupalat pitävät juuri kuvaamaasi räminää. Paikallaan testailin niin, että kengällä kun painaa kevyesti jarrusatulaa levyyn päin, niin räminä loppuu. Ajossa loppuu, kun painaa kevyesti etujarrua.

Taisi tulla herkisteltyä jarruja talvella liikaa...

Ai niin, minun pyörä on Sportster, mutta käsittääkseni on samanlaiset yksimäntäiset kelluvat jarrusatulat..?
Mopo-Ukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Mulla resonoi rekisterikilpi jollakin kierrosalueella,oli vaan ohut peltiläpyskä kilven takana,piti aikamoista räpätystä,eikä löytynyt helpolla mistä se tulee.
flstn

Viesti Kirjoittaja flstn »

Onko sulla pleksi paikallaan? Sen kanssa on nimittäin tosi vaikee paikallistaa räminöitä, plus että se merkittävästi voimistaa niitä varsinkin ajossa. Mulla piti vasen tankinkorkki aikamoista meteliä, hain ääntä kauan ennen kuin sattumalta laitoin käden korkin päälle ja siitähän se.

En kuitenkaan tehny asialle mitään, heti kun vanhasta pyörästä loppuu ylimääräset räminät loppuu kulkukin.
DeS

Viesti Kirjoittaja DeS »

Mun Hertsikassa rämisee (toivottavasti äskeisen askartelun tuloksena lakkasi rämisemästä) toinen lisäpitkistä, se linssi oli hieman väljä kuoreensa, ei auttanut pelkällä kiristämisellä vaati hieman fylliä väliin, vulkanoivaa teippiä kierros linssin ympärille, toivottavasti loppui, tulee testattua aamulla kun ajelee kotio
Vastaa Viestiin