Peilit pyörään
Peilit pyörään
Pitäs saada vähän pienemmät peilit Sportsteriin kuin mitä on noi alkuperäiset. Custom Chromen luettelossa on vaikka minkälaisia, mutta tarttis saada tietoo mitkä ois ihan oikeesti hyvät ja toimivat peilit.
Inferno peilit mielyttäis silmää ja noi Arlen Ness peilit.
Inferno peilit mielyttäis silmää ja noi Arlen Ness peilit.
>mutta tarttis saada tietoo mitkä ois ihan oikeesti hyvät ja toimivat peilit.
Orgikset pitkillä varsilla... Leikki sikseen, mutta ainakin drag barin ja muiden matalien tankojen kanssa peilin toimivuuteen vaikuttaa varren pituus huomattavasti. Mulla on ogispeilit (jep, liian isot) lyhyissä varsissa ja noista ei saa mitenkään näkyviin kuin omat hartiat ja kyynärpäät. Pitkät varret auttaisivat, mutta sitten peilien tärinä lisääntyy (ja mopon ulkonäkö huonee
) ja käyttökelpoisuus vähenee sitä kautta.
Orgikset pitkillä varsilla... Leikki sikseen, mutta ainakin drag barin ja muiden matalien tankojen kanssa peilin toimivuuteen vaikuttaa varren pituus huomattavasti. Mulla on ogispeilit (jep, liian isot) lyhyissä varsissa ja noista ei saa mitenkään näkyviin kuin omat hartiat ja kyynärpäät. Pitkät varret auttaisivat, mutta sitten peilien tärinä lisääntyy (ja mopon ulkonäkö huonee
Itsellä on kanssa peilien etsintä meneillään Sportsteriin. Alkuperäiset kun ovat vähän liian lyhyet lähestulkoon suoran ohjaustangon kanssa (tarvitsee kuikuilla). Sitten hommasin Live To Ride -tyyppiset härvelit pitkällä varrella. Ovat muuten erittäin hyvät, jos ei ota huomioon tärinää pienissä nopeuksissa. Ei muuten kannata ostaa peiliä, josta ei pysty kiristämään peilin ja varren välistä palloniveltä. Peilini ovat jotain after market -soopaa ja niistä puuttuu tämä mahdollisuus, joten ajoaika kuluu kivasti touhutessa peilien kanssa. Pitäisi varmaan tarjota pistepuikkoa.
- Mopopoika -65
- Viesti:
Drag bar, peilien toimivuus ja ulkonäkö ei kyllä kunnolla yhdisty.
http://www.saunalahti.fi/~affe2/hdlog/l ... 9898_0.jpg
Tuollaisella kokoonpanolla saa peilistä noin puolet hyötykäyttöön, lopusta puoliskosta voi sitten ihailla käsivarsiaan
Noissa omissa kun tuo peilin muoto on tuollainen ulkoreunasta kapeneva niin se entisestään vaikeuttaa näkemistä.
Voisin harkita pienien pyöreiden käyttöä pidemmissä varsissa mutta sitten taas tärinät vaan pahenisi.
Tajusin muuten vasta jälkikäteen että noiden peilien malli on taidettu ottaa Sportin tankista?
Affe
http://www.saunalahti.fi/~affe2/hdlog/l ... 9898_0.jpg
Tuollaisella kokoonpanolla saa peilistä noin puolet hyötykäyttöön, lopusta puoliskosta voi sitten ihailla käsivarsiaan
Noissa omissa kun tuo peilin muoto on tuollainen ulkoreunasta kapeneva niin se entisestään vaikeuttaa näkemistä.
Voisin harkita pienien pyöreiden käyttöä pidemmissä varsissa mutta sitten taas tärinät vaan pahenisi.
Tajusin muuten vasta jälkikäteen että noiden peilien malli on taidettu ottaa Sportin tankista?
Affe
Hmm Onko toi T-bar tanko liki samanlainen ku alkuperäinen paitsi vähä pidempi. Itse oon kans tapellu peilien kanssa siksi myös haluisi vaihtaa tankoa. Eivaan taida sopia muu kuin suht suoramallinen. En ainakaan ole vielä muita nähny.Mopopoika -65 kirjoitti:Mulla on Sportissa 8 tuuman T-bar -tanko ja orkkispeilit pitkillä varsilla: Näkyvyys taakse on hyvä!
...ja tuota kompromissia en kadu
On se sit nii inanaa!
-
Outlaw Biker
-
Vieras
-
Ride on
No huh huh, kaikkea se ihminen keksiiRide on kirjoitti:Tien päällä tavattua kuluvalta kesältä: kypärään integroitu minipeili lyhyen varren päässä. Ei pilaa pyörän ulkonäköä ja uskoisin, että toimii.
Jossain choppereissa olen nähnyt sarvien alapuolella olevia peilejä, ei ole hullumman näkösiä vaikka siltä tuntuis näin äkkiseltään. Tällöin ei ole käsivarret tai hartiat edessä ja peilien ei tarvi olla niin ulkonevat.
- Sporttiboy
- Viesti:
Näistä mitään kumminkaan nää, jos ei oo olkapäät tiellä niin sitten vatkaa kuvan muusiks...
Lakisääteinen peili kai on pakko olla, muuten ne vois heittää jorpakkoon, kyllä se pää vielä senverran kääntyy kun oikein yrittää että taakseen näkee.
Pitäiskö koittaa sitä että liimais peilin vasemman ajohanskan kämmenselkään? Kyllä näkyis kerrankin!
Lakisääteinen peili kai on pakko olla, muuten ne vois heittää jorpakkoon, kyllä se pää vielä senverran kääntyy kun oikein yrittää että taakseen näkee.
Pitäiskö koittaa sitä että liimais peilin vasemman ajohanskan kämmenselkään? Kyllä näkyis kerrankin!
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Mistäs lähtien noi peilit sitten ovat olleet pakollisia?
Mulla ei ainakaan ole koskaan peilejä ollut -53:ssa, eikä siitä kukaan virkavallan taholta valittanutkaan...
Hakusessa on ollut, koska on muistaakseni prosentin arvoinen, mutta eipä ole orkkista vielä vastaantullut - noin niinkuin vihjeenä jos jollakin sellainen ylimääräisenä nurkissa lojuisi.
Mulla ei ainakaan ole koskaan peilejä ollut -53:ssa, eikä siitä kukaan virkavallan taholta valittanutkaan...
Hakusessa on ollut, koska on muistaakseni prosentin arvoinen, mutta eipä ole orkkista vielä vastaantullut - noin niinkuin vihjeenä jos jollakin sellainen ylimääräisenä nurkissa lojuisi.
- Sporttiboy
- Viesti:
Voin olla väärässäkin ja pahasti, mutta muistelisin joskus 60-luvun loppupuolella tulleen sekä autoihin että mopoihin jotain kummallisia pakollisia varusteita kuten taustapeili.
Niissä oikein vanhoissahan ei tarvii olla edes takavaloa...
Niissä oikein vanhoissahan ei tarvii olla edes takavaloa...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...