Osto- ja myyntipalstoista

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Joe Cool
Viesti:

Osto- ja myyntipalstoista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Edelleenkin tyytyväisenä palstojen käyttäjänä ihmettelen, miten hyvin tämä käytettyjen osien kauppa rullaa. Melkein kaikkea löytyy, kun jaksaa jonkun aikaa etsiskellä ja melkein kaikelle löytyy tarvitsija, kun hinnat ovat kohdallaan.

Pari pikkuseikkaa on osunut silmiin, joten heitänpä tänne nyt uudella aiheella.

Myyty/Ostettu, voi poistaa - otsikot ihmetyttävät, koska samalla vaivalla kun otsikon tai ilmoituksen käy muuttamassa, sen voi poistaa ihan itse, ellei siihen ole syntynyt keskustelua ja harvoin onkaan. Turha talkootyötä tekeviä moderaattoreita on vaivata poistopyynnöillä.

Vastuu osan sopivuudesta on käytetyssä osassa minun mielestäni ostajalla. Eräässä ilmoituksessa sanottiin
En tiedä käykö XXX:n em. osat YYY:hyn, joten varmista ennen tarjoat
Kyllä yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ostajan pitää tietää, mitä ostaa. Ostaja tuntee oman vehkeensä ja myyjä omansa, reilu peli. :!:

Itse olen ostanut tietämätttömyyttäni sopimattomia osia ja pidän sitä ihan omana mokanani. Ja kun myyn jotain, ei tulisi edes mieleeni ruveta ostajan puolesta selvittämään, sopiiko osa :twisted: Tietenkään aina ei voi tietää, joten kysyä sopii, muttei vaatia. Ja jos ei ole varma ja ei halua ottaa riskiä, kannattaa ostaa valtuuteulta jälleenmyyjältä.

Tätä menoa ostoilmotukseen sisältyy kohta jo klausuuli "tulen käyttämään kaikkia kuluttajansuojalakien mahdollistamia oikeuksiani vaatiakseni hyvitystä ostamastani mahdollisesti sopimattomasta osasta" :mrgreen: :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin