PANNUN KÄYNNISTÄ
Venttiilien ohjurit??
sanoit, että venttiilin ajurit (=ohjurit??) on vaihdettu.
Vika on luultavimmin nahmistavissa venttiilien ohjureissa.
Kun kone lämpenee alkaa pakoventtiili kantamaan ja puristukset häviää.
64 Pannussa pitäisi olla ulkopuoleinen öljyn syöttö kansille.
Tsekkaa ensin, että etukansi saa öljyä löysäämällä öljyputken mutteria kannessa.
Jos käydessä alkaa öljy valua niin ok.
Tietysti vika voi olla myös liian tiukassa ohjurien sovituksessa.
Joka tapauksessa jos vika on niissä niin jäljet ovat selvästi näkyvissä venttiilien varsissa.
Vika on luultavimmin nahmistavissa venttiilien ohjureissa.
Kun kone lämpenee alkaa pakoventtiili kantamaan ja puristukset häviää.
64 Pannussa pitäisi olla ulkopuoleinen öljyn syöttö kansille.
Tsekkaa ensin, että etukansi saa öljyä löysäämällä öljyputken mutteria kannessa.
Jos käydessä alkaa öljy valua niin ok.
Tietysti vika voi olla myös liian tiukassa ohjurien sovituksessa.
Joka tapauksessa jos vika on niissä niin jäljet ovat selvästi näkyvissä venttiilien varsissa.
Mr. Biker vm 2005
Ohjurit juu!!! Mun mopossa ei ole ulkopuolinen öljynsyöttö vaan öljy kulkee pyttyjen sisällä.
Mun täytyy vielä tarkentaa asiaa!! Viime kesänä mopo hyytyi eka kerran alkukesästä. Olin lähdössä pidemmälle reissulle ja eka 50 kilsan matkalla kone hyytyi 3 kertaa. Sen jälkeen ei kertaakaan ja matka oli kesäkuumalla yhteensä noin 1.800 kilsaa. Sit se toimi ihan hyvin myöhäiskesään kun se alko taas hyytyileen. Koneen lämpeeminen ei ehkä niinkään vaikuta kun se voi hyytyä aivan eka kilometreillä tai sitten olla hyytymättä lainkaan. Voin siis ajaa pitkällekin ja ihan kivaa vauhtia ja kone toimii mut sit toisella kertaa taas hyytyy. Lähtee tosin taas muutaman sekunnin jälkeen kulkeen ja joko kulkee tai hyytyy jonkin ajan päästä uudelleen.
Mun täytyy vielä tarkentaa asiaa!! Viime kesänä mopo hyytyi eka kerran alkukesästä. Olin lähdössä pidemmälle reissulle ja eka 50 kilsan matkalla kone hyytyi 3 kertaa. Sen jälkeen ei kertaakaan ja matka oli kesäkuumalla yhteensä noin 1.800 kilsaa. Sit se toimi ihan hyvin myöhäiskesään kun se alko taas hyytyileen. Koneen lämpeeminen ei ehkä niinkään vaikuta kun se voi hyytyä aivan eka kilometreillä tai sitten olla hyytymättä lainkaan. Voin siis ajaa pitkällekin ja ihan kivaa vauhtia ja kone toimii mut sit toisella kertaa taas hyytyy. Lähtee tosin taas muutaman sekunnin jälkeen kulkeen ja joko kulkee tai hyytyy jonkin ajan päästä uudelleen.
- Blues Guitar
- Viestit: 300
- Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
- Paikkakunta: Mäntyharju
Mulla oli vastaavaa vikaa kerran... hyyty 10 km jälkeen mutta tulpat vaihdettua kukkui taas muutaman kilometrin..kunnes pätki tai hyytyi.
Välillä toimi ja välillä muutaman kilometrin etapein.
Vika löytyi lopulta elektroonisen sytkän mustasta laatikosta joka
lämmettyään teki oikkarin tms. Tulppien vaihdon aikana elektroniikka
jäähtyi juuri sen verran, että kipuna tuli taas normaalisti..ainakin
vähän aikaa.
Elektroniikka yksikkö vaihtoon, niin ko. vika tiessään.
Tulppia tuli vaan vaihdeltua turhaan muutamia kun luuli
vian olevan niissä.
Tarkista kipinän tulo heti seuraavan hyytymisen jälkeen (irrallinen uusi testitulppa valmiina )
Välillä toimi ja välillä muutaman kilometrin etapein.
Vika löytyi lopulta elektroonisen sytkän mustasta laatikosta joka
lämmettyään teki oikkarin tms. Tulppien vaihdon aikana elektroniikka
jäähtyi juuri sen verran, että kipuna tuli taas normaalisti..ainakin
vähän aikaa.
Elektroniikka yksikkö vaihtoon, niin ko. vika tiessään.
Tulppia tuli vaan vaihdeltua turhaan muutamia kun luuli
vian olevan niissä.
Tarkista kipinän tulo heti seuraavan hyytymisen jälkeen (irrallinen uusi testitulppa valmiina )
kärkisytkä
Onko pannussa edelleen kärkisytkä?
Jos on niin tarkista kärkiväli (n.0,4) ja että pyörijä nostaa kummallakin kärjellä.
Tosin jos se ei nosta tarpeeksi niin vika harvoin korjaantuu itsekseen...
Piikki kärkien välissä?
Jos taas joku kärjetön sytkä ja elektrooninen säätäjä niin sitten onkin eri hommat.
Jos on niin tarkista kärkiväli (n.0,4) ja että pyörijä nostaa kummallakin kärjellä.
Tosin jos se ei nosta tarpeeksi niin vika harvoin korjaantuu itsekseen...
Piikki kärkien välissä?
Jos taas joku kärjetön sytkä ja elektrooninen säätäjä niin sitten onkin eri hommat.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Tukkoinen polttoainelinja voi myös tehdä tuollaista kiusaa. Jos pensaa tulee vain nippanappa, voi rauhallinen ajo onnistua vaikka kuinka pitkään, mutta jos antaa hanaa, alkaa rätkötys.
Tarkista ettei letku ole litassa eikä muutenkaan tukkoinen. Tietysti myös mahdollisen suodattimen kunto.
Joskus tekee ilmalukkoa jos letku kiertää oikein monella mutkalla.
Tarkista ettei letku ole litassa eikä muutenkaan tukkoinen. Tietysti myös mahdollisen suodattimen kunto.
Joskus tekee ilmalukkoa jos letku kiertää oikein monella mutkalla.
Bensan syöttöä olen itsekin epäillyt ja putsannut suodattimen, eltkut ei lainkaan mutkalla tai litissä. Kellukkeen tasoa olen hiukan nostanut jotta sais paremmin bensaa ja suuttimet pykälän isommat kuin viime kesänä. Ei apua siitäkään!!!!Pertti kirjoitti:Tukkoinen polttoainelinja voi myös tehdä tuollaista kiusaa. Jos pensaa tulee vain nippanappa, voi rauhallinen ajo onnistua vaikka kuinka pitkään, mutta jos antaa hanaa, alkaa rätkötys.
Tarkista ettei letku ole litassa eikä muutenkaan tukkoinen. Tietysti myös mahdollisen suodattimen kunto.
Joskus tekee ilmalukkoa jos letku kiertää oikein monella mutkalla.
syytäkin kokeilla! et oo viä vaihtanu tulppia mutta kaikkee muuta ootki jo kohta kokeillu. sit kohta vituttaa turha työ jos vika onkin niis (mihin kyllä suuresti uskon)JukkaP kirjoitti:Tulpanjohtojen paikanvaihto suoritettu ja tuntuu että hyytyis pahemmin jopa. Huomenna kokeilen Champion tulppia!!!!Blues Guitar kirjoitti:Selvitä nyt ensin onko tulpanjohtojen paikkojen vaihtamisella vaikutusta, ennenkuin rupeat kansia avaamaan. Jos vika vaikka kuitenkin on puolassa.

-PANHEADS MC-
- Blues Guitar
- Viestit: 300
- Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
- Paikkakunta: Mäntyharju
Muuttuiko ongelma takimmaiseen sylinteriin vai onko edelleen etummaisessa? Etummainenhan ei ollut polttanut seosta.JukkaP kirjoitti:Tulpanjohtojen paikanvaihto suoritettu ja tuntuu että hyytyis pahemmin jopa. Huomenna kokeilen Champion tulppia!!!!Blues Guitar kirjoitti:Selvitä nyt ensin onko tulpanjohtojen paikkojen vaihtamisella vaikutusta, ennenkuin rupeat kansia avaamaan. Jos vika vaikka kuitenkin on puolassa.
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Luin tuota ketjua alusta uudelleen ja näyttää siltä että tulppia et ole vielä(kään) vaihtanut...? Vaihda jo!
Mun kokemus tuosta omasta vatkaimesta on, että lähes aina jos alkaa tulla äkkiä jotain outoa käyntiin, vianhaku alkaa tulppien vaihdolla. Usein vianhaku myös loppuu siihen
Nimittäin ne kyllä kuolee varoittamatta, jopa muutama huono startti jossa tulpat kastuu, saattaa tappaa tulpan. Onpa paketista otettu uusi tulppakin ollut joskus pimeänä. Paras tapaus oli kun toissa kesänä tulin illalla himaan moitteettomasti toimivalla pyörällä, ja seuraavana päivänä kun lähdin taas ajoon, kone löi komeaa liekkiä putkista. Uudet tulpat koneeseen ja taas mentiin. Tien päälläkin kannattaa pitää varatulppia matkassa.
Pari tulppia maksaa niin vähän ettei kannata arpoa, vaihtoon vaan. Jos ei vika muutu tai poistu, jatketaan vianhakua hieman viisaampana.
Tulppina on ollut Champion J12YC, mutta ne tuntuu kestävän vain reilun tuhat kilsaa. Nykyisin on NGK BP5S jotka tuntuisi tuohon MUN koneeseen sopivan Championia paremmin. Yksilöitä ovat nämä vehkeet
Mun kokemus tuosta omasta vatkaimesta on, että lähes aina jos alkaa tulla äkkiä jotain outoa käyntiin, vianhaku alkaa tulppien vaihdolla. Usein vianhaku myös loppuu siihen

Nimittäin ne kyllä kuolee varoittamatta, jopa muutama huono startti jossa tulpat kastuu, saattaa tappaa tulpan. Onpa paketista otettu uusi tulppakin ollut joskus pimeänä. Paras tapaus oli kun toissa kesänä tulin illalla himaan moitteettomasti toimivalla pyörällä, ja seuraavana päivänä kun lähdin taas ajoon, kone löi komeaa liekkiä putkista. Uudet tulpat koneeseen ja taas mentiin. Tien päälläkin kannattaa pitää varatulppia matkassa.
Pari tulppia maksaa niin vähän ettei kannata arpoa, vaihtoon vaan. Jos ei vika muutu tai poistu, jatketaan vianhakua hieman viisaampana.
Tulppina on ollut Champion J12YC, mutta ne tuntuu kestävän vain reilun tuhat kilsaa. Nykyisin on NGK BP5S jotka tuntuisi tuohon MUN koneeseen sopivan Championia paremmin. Yksilöitä ovat nämä vehkeet

Kannattaa sitä tulppienvaihtoakin koittaa, mutta epäilyttää onko tuossa siitä kyse, konehan lähtee käsittääkseni samoilla tulpilla uudestaan käyntiin jonkin ajan päästä. Jossain määrin oireet kyllä viittaavat bensapuolen ongelmaan, jostain syystä bensansyöttö katkeaa tai se saa yhtäkkiä liikaa. Onko imusarja varmasti tiivis? Mites läppäakselin tiivisteet?
Jos kone alkaa viedä tulppia niin siinä on kyllä jotain muutakin vikaa, yleensä saa liikaa polttoainetta ja kipinä liian heikko.
Jos kone alkaa viedä tulppia niin siinä on kyllä jotain muutakin vikaa, yleensä saa liikaa polttoainetta ja kipinä liian heikko.
viime syksyn viimeisten viikkojen aikana mulla täällä oli sama
tilanne , toisen pytyn käynti "oireili" , ihan ensimmäisenä meni tulpat
vaihtoon ( vaikka niiden PITI olla ok ) .
Niin vain käynti taas asettui , mulla tulppina NGK BP6HS ,
ja varatulpat aina mukana reissussa...........
tilanne , toisen pytyn käynti "oireili" , ihan ensimmäisenä meni tulpat
vaihtoon ( vaikka niiden PITI olla ok ) .
Niin vain käynti taas asettui , mulla tulppina NGK BP6HS ,
ja varatulpat aina mukana reissussa...........
---tikkimies---
Hard working...HarD biking
Hard working...HarD biking
Koko oma nykyinen kalustoni on kärkisytkillä, joten noista kärjettömistä en mitään ymmärräJukkaP kirjoitti: Sytkä on elektroninen Mallory muistaakseni

Kun vaihdoin kärkien virkaa tekevät valetut elektroniikkamöhkäleet ristiin, vika siirtyi toisiin pyttyihin. Tuossa Hondan alkuperäisessä elektronisessa sytkässä yksi mokkula sytytteli kahta sylinteriä. Vaihdoin tuon mokkulan ja ongelmat jäivät sikseen eivätkä koskaan palanneet. Onko tuossa Malloryn laitteessa mitään selkeää osaa toiselle pytylle, joita voisi vaihtaa ristiin



Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 

