Avon MK II:sen paineet

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

AK-47

Avon MK II:sen paineet

Viesti Kirjoittaja AK-47 »

Uuden ja vanhan maailman törmäys hämmentää...

Lättäpäässä on alla Avonin MK II:set kokoa 5x16. Uusiopainoksessa HD:n vanhasta Service Manual:sta todetaan oikeaksi rengaspaineeksi 12lbs eteen ja 14lbs taakse (solo rider). Renkaathan on siihen aikaan ollut todennäköisesti Firestonet, Good Yearit tai vastaavat. Tähän mennessä ollaan menty mutu-tuntumalla...

Onko tietoa miten konvertoida lbs:t (painoyksikkö 'pounds' monikossa 8O ) oikeiksi bareiksi tai psi:ksi???
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."
-- Mark Twain
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Löytyiskös tuolta hemulin aiemmin laittamasta vaihtotaulukosta?

http://www.onlineconversion.com/
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
AK-47

Kiitti Smuige...

Mutta tässä taitaa olla se ongelman ydin. Näitä konverttereitä olen kyllä kokeillut ja jos oletan että manuaalissa mainitulla lbs:llä tarkoitetaan "pounds per square inch" (eli psi) niin tulokseksi saadaan esim. 0.8 baria (12 lbs/psi) eturenkaalle. Kuullostaa aika matalalta paineelta... Eli voiko pitää paikansa?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."
-- Mark Twain
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Eikö siinä renkaan kyljessä ole mitään merkintää?
Jos ei ole niin, itse laittaisin taakse vaikka joku 1.8 - 2.0 bar ja eteen 2.0 - 2.3 bar, niin on paineet turvallisessa haarukassa ja varmaan aika hyvä ajaa. Taakse siksi vähemmän että saa hieman iskunvaimennusta.
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Olen pitänyt takana Avon mark kakkosissa kahta baaria, jolloin se on hyvä ajaa, mutta melkoisen kovan tuntuinen möykyissä. Kokeilin pienemmillä paineilla, mutta sitten rengas alkaa tuntua ikävältä vempulalta kurveissa, vaikkei mullakaan kummoisia kallistusvaroja ole.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
AK-47

Kiitos kaikille avusta! Eiköhän näillä pärjäillä. Ei heitä kovin paljoo siitä mun mu-tu fiiliksellä laittamista paineista.

Jäi kuitenkin hiukan vielä kaivamaan toi 12/14 lbs... :roll:
-- Mark Twain
Vastaa Viestiin