smuige kirjoitti:Jos säätää kuumana nihkeästi pyöriväksi niin kylmänä kantaa (lähes mahdoton saada käyntiin...)
Öh tuota, kumminkos päin se nyt menikään... Nimittäin minulla rautiksessa kantavat venttiilit hävittivät puristuksen kuumana ja sai polkea hulluna käyntiin. Kylmänä lähti jopa ekalla.
Säätelin venttiilin puolilämpimänä vapaasti pyöriviksi ja kylä lähtee - sekä lämpimänä että kylmänä:)
Itse olen säätänyt aina kylmänä, niin että tönärit pyörii helposti mutta niissä ei tunnu välystä.
woimamoottorista täytyy kuulua ääntä jos ei sieltä mitään kuulu se on rikki
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Sepixlh kirjoitti:Itse olen säätänyt aina kylmänä, niin että tönärit pyörii helposti mutta niissä ei tunnu välystä.
Näin mäkin olen "aina" tehnyt... Siis sen yhden kerran kun olen venttiiliit säätänyt ja näin taitaa serviiziomanuaalikin neuvoa.
woimamoottorista täytyy kuulua ääntä jos ei sieltä mitään kuulu se on rikki
Tähän on ollut vähän vaikea tottua evolan jälkeen, mutta kai se niin on Hieman pelonsekaista ihmetystä kyllä noi äänet aiheuttaa tällaisessa uudessa rautiskuskissa.
smuige kirjoitti:Jos säätää kuumana nihkeästi pyöriväksi niin kylmänä kantaa (lähes mahdoton saada käyntiin...)
Öh tuota, kumminkos päin se nyt menikään...
Kylmänä säätö perustuu siihen että sylinterit lämpenevät huomattavasti enemmän kuin tönärit ja muut venttiilikoneiston osat -> kuumasta koneesta säädetyt tönärit kantaa kun sylinterit jäähtyvät ja supistuvat.
jaripekka kirjoitti:no nyt alkaa olemaa paketti kasassa mut miten et onko pakko/hyvä laitta ne venttiilikoppien kiinikkeet mitkä tulee eturunkoo vai voiks jättää pois?
Meinaatko että moottorin kiinnikkeet on koristeita?