Asiaa autopalveluvakuutuksesta.....

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

hdmies

Asiaa autopalveluvakuutuksesta.....

Viesti Kirjoittaja hdmies »

Niin, onkohan kellään ihan omakohtaisia kokemuksia minkälainen "kädenvääntö" käydään kun esim. HD tekee topin reissussa ja pitäisi kuljettaa pois. Siis "lähimmälle korjaamolle", niinkuin vakuutusehdoissa sanotaa. Olen parikin kertaa kysynyt vakuutusyhtiöstä noin niinkuin ennakkotapausta että mikä se "lähin korjaamo" on moottoripyörän ollessa kyseessä ja vielä HD. Eivät osanneet sanoa, kehottivat tilanteen sattuessa soittamaan heidän hätänumeroon ja sieltä sitten kysymään. Mutta ihan aikusten oikeesti...mikä on se lähin korjaamo missä HD saadaan kuntoon? Onko jollakin asiasta kokemuksia?? Voiko esim pohjola-yhtiön kanssa hätätilanteessa neuvotella että mikä on järkevin vaihtoehto, etsiä sitä korjaamoa vai kuskata mopo kotiin?
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Rautishan ei tielle jätä, mutta edellinen uudenkarhea kaskovakuutettu jamaha simahti tienvarteen vuosia sitten. Soittelin iffille ja sieltä lähettivät hinausauton. Hinausauton kuski kysyi että mihin ajetaan. Siinä se.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Viime kesänä Electra vei nilkuttamalla Joutsa Chopper Showhun mutta ei enää sieltä pois. Purin pyörän paikan päällä ja vika osoittautui niin isoksi ettei pyörää ilman varaosia saanut kuntoon. Lauantai-iltapäivä, lähin HD-korjaamo Lahdessa tai Artjärvellä tottakai kiinni (enkä olisi muutenkaan sitä korjaamolle vienyt) - ei muuta kuin kuljetusliike paikalle ja pyörä kotiin. Lasku vakuutusyhtiöön joka tilitti rahat kiltisti tilille.

Tapaukseen liittyen täytyy näin jälkikäteen kiittää V-Twin Cityä joka toimitti uudet männät kahdessa päivässä pikatoimituksena keskieuroopasta.
diiseli

autopalveluvakuutus

Viesti Kirjoittaja diiseli »

Ruotsin puolella pohjoisessa keskellä ei mitään tuli vika joka esti matkanteon, siinä sitten soittelemaan hinausautoa ja mahdollista korjaamoa. Hinausauto tuli ja kiikutti lähimpää kaupunkiin kiirunaan josta sitten löysin hinurikuskin avula alan harrastajia joiden tallissa ja työkaluilla sain vian korjattua. Kaiki kulut maksettiin narisematta, hinaus ja jopa ylimääräinen yöpyminen Kiirunassa. Suomessakin toimii, eikä edes aina tarvii mennä lähimmälle H-D korjaamolle.

Danny
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

Viime kesänä matkanteko keskeytyi ikävällä tavalla. Soitellessani vakuutusyhtiön (Pohjola) päivystysnumeroon ei täti osannut sanoa oikeastaan mitään konkreettista. Pyörä ei ollut ollut mulla vielä kauaa ja vakuutukseni tiedot eivät näkyneet hänellä. Oli viikonloppu eli normi konttorinumero ei olisi vastannut. Tein oman ratkaisun ja hoidin pyörän pois tienposkesta tilanteeseen nähden järkevimmällä tavalla, mulla tosin siinä mielessä hyvä tilanne, että hima ja korjausliike samassa kaupungissa. Pohjola korvasi kulut vahinkoilmoituksen mukaan ilman venkoilua.

Edit: toi "katotaan tapauksen mukaan" on kyllä tyypillistä pikkusenkaan erikoisemmassa jutussa ainakin Pohjolalla. Talviharrastuksiin kuullu offareilla laskeminen mikä ei kuulu normivakuutuksen piiriin, pitää ottaa laajennus lisähintaan. Mut siinäkin pätee että ei saa olla törkeän huolimaton tms. Mutta sit jos kysyy tarkennuksen että onko törkeää huolimattomuutta esim. jos laskee 3:n vyöryvaroituksen aikaan, niin suoraa vastausta ei saa; "katotaan tapauskohtaisesti".
JanneR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneR »

Viime kesänä napsahti Sportista remmi poikki likimain puolessa välissä Hampurista Hannoveriin matkatessa. Kummassakin kaupungissa on H-D liiterit, joten päätin "hinauttaa" mopon Hannoveriin, se kun oli menosuunnassa. Saksan autoliiton (ADAC) hinaus oli suhteellisen suolaisen hintainen, olikohan likimain 350e. Tosin matkaakin kertyi 40-50 km. Kotiin palattuani toimitin Pohjolaan kuitit hinauksesta sekä lyhyen kirjallisen selvityksen tapahtuneesta. Täysmääräinen korvaus napsahti tilille kai viikon sisällä paperien toimittamisesta.

Tässä kyllä pitää hiukan kritisoida tuota Pohjolan palvelupuhelinta "Hätätilanteisiin ulkomailla". Puhelinkeskustelu meni likimain näin:

Minä: "Nyt kävi tällänen juttu *selitystä*, mitenkäs edetään asiassa?"
Pohjola: "Joo, sulla ei oo mitkään vakuutukset voimassa."
M: "No prkl tasan on, katos uudestaan nyt sieltä koneelta" (lievää sydämentykytystä)
P: "Ei oo koneen mukaan"
M: "Olen just ennen matkaa maksanut niitä laskuja kun vaihdoin siihen uudenlaiseen seisonta-ajattomaan vakuutukseen ja olen täysin varma että vakuutus on voimassa! GreenCardkin on just haettu!"
P: "Ai jaa, joo, no sitten sulla voi ollakin vakuutukset, oletsä puolen vuoden sisällä vaihtanu sitä vakuutuslajia? Ne ei oo vielä ollenkaan päivittyny meille tänne hätäpalvelun järjestelmään."
M: "Justiisa joo. No mites edetään, mihin voin hinauttaa, vai voinko ollenkaan kun on tekninen vika? Ja onko jotain muita rajoituksia? Mites mahdolliset ylimääräiset yöpymiset?"
P: "No kun en mä nää näitä sun vakuutuksia ni en mä voi oikeen sanoa ...ota nyt kaikki kuitit talteen..."
M: "Joopajoo, että haistakaa paska ja kuulemiin, vai? Kiitos paljon mainiosta hätäavusta."

Taisi olla joku kesäkloppi siellä puhelinpäivystyksessä. Olisi varmaan pitänyt reklamoida puhelinpalvelusta, mutta en sitten reissun jälkeen enää jaksanut vaivautua. Omin päin sitten hinautin sinne Hannoveriin ADAC:lla, mutta korvauspuoli tosiaan hoitui kotomaassa lopulta hyvin jouhevasti.
Naakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Naakka »

Viime kesänä sähkövika pysäytti sovelin pikkumatkan päähän kotoa, ei mahdollisuutta korjata tienpäällä...lykkäämiseen liian pitkä matka.
Vakuutus korvasi täysin kuljetuksen kotiin, ei tarvinnut muuta kuin vetää nimi alle hinurin papereihin. Tosin hinauksen tilasin vakuutusyhtiön kautta. Ei yhtään nikotteluja. Pohjola isokasko; jos ei saa mainita, poistakaa.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kaveri juuri teki vakuutuksen 350-Hondaan 70-luvun alusta. Otti lisäksi autopalveluvakuutuksen, kun maksoi vitosen liikennevakuutuksen päälle. Pohjola on yhtiö, itse ihmettelen miten noin vanhaan näkemättä tuommoista. No sittenpähän tarkistetaan pykälät, jos tulee tarvetta.
rami

Niinpä

Viesti Kirjoittaja rami »

Hox! TC moottori, joka on moottori, ei voi purkaa niin usein kun evolaa, , eikä tarvi? :lol:
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Onko 15v. rajana, jotta saa hinausvakuutuksen? Eli sitä vanhempiin ei sitä saa?? Vai saako? Voiko sen ottaa kilpailevasta yhtiöstä ja liittää omaan vakuutukseen??

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

hemuli kirjoitti:Viime kesänä Electra vei nilkuttamalla Joutsa Chopper Showhun mutta ei enää sieltä pois.
Meinasin tähän laittaa kysymyksen Ylläksen reissusta, siitä paluumatkasta, mutta olen sen verran häveliäs etten kysy... :lol:

Ulkomailla on toiminut paikallisen autoliiton (TCS) hinauspalvelut esimerkillisesti. Soitto hätänumeroon ja homma on hoitunut.
Sekä neli-, että kaksipyöräisellä.
Tosin on hyvä varmistaa hommat ennen matkaan lähtöä ja jos tarvitsee auton vuokralle, niin käteinen ei yleensä kelpaa pantiksi vaan pitää olla luottokortti joka toimii siinä maassa missä on silloin.

Ja ainakin täällä Sveitsissä TCS palvelu halvempi kuin vakuutusyhtiön.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
hemuli
Viesti:

smuige kirjoitti:...Meinasin tähän laittaa kysymyksen Ylläksen reissusta...
Kyllä se jaksaa 8) ...

Arvaa vaan tuleeko meidän perheeseen enää vihreää pyörää? Väri vaihtui hyvin äkkiä syksyn tultua...
Tiger Antero

Viesti Kirjoittaja Tiger Antero »

Joo, kyllä Pohjola on ainakin hoitanut oman tonttinsa hyvin. Jopa niin, että on jäänyt ns. "voittaja" olo itselle.

Ei mulle kuulu, mutta eikös Hemuli sun pyörän viety sillä pakulla pois JCS:sta?

Ja nyt tähän pieni mainos sekaan: Tulkaa kaikki Joutsaan! Hyvä meininki, hienoja pyöriä, minun vieressä räntsillä tilaa, hä hää...
hemuli
Viesti:

Pakulla hyvinkin, kuljetusliike Vesterbacka Transport Oy hoiti homman kotiin ammattitaidolla. Paikan päältä ei löytynyt kyytiä joten homma piti hoitaa pidemmän kaavan mukaan.

Oliko joku muka vielä paikalla siihen aikaan kun lopulta pääsin kyytiin 8O :D ? Ei siellä ollut mun mielestä muita kuin Lunkka muijansa Suxukilla...
Tiger Antero

Viesti Kirjoittaja Tiger Antero »

hemuli kirjoitti:
Oliko joku muka vielä paikalla siihen aikaan kun lopulta pääsin kyytiin

Aina siellä missä tapahtuu.
Vastaa Viestiin