Asiallista tietoa H-D:stä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
darki56

Asiallista tietoa H-D:stä

Viesti Kirjoittaja darki56 »

Moottoripyöriä enemmän tai vähemän jo 35v. harrastaneena on tullut kokeiltua merkki jos toinenkin. Nyt on viime aikoina alkanut, syystä tai toisesta, viritä kiinnostus Harrikkaa kohtaan, osasyynsä on tietenkin lämpimillä kevätsäillä.
Haluaisinkin tietoa Harrikasta vakavamielisiltä h-d harrastajilta, pyörän kestävyys, soveltuvuus matka-ajoon, kulutus, vetohihnojen kestävyys ja vaihtoväli ym. asiaan liittyvää.
Road Kingiä on kokeiltu aivan tien päällä ja kokemus oli puhutteleva.
Mallina Heritage Softail kiinnostaa eniten, että jos jollain on kyseinen pyörä, niin olisin kiitollinen tiedoista.

Timppa
hupeli

Viesti Kirjoittaja hupeli »

Must ei saa vakavamielistä kirveelläkään mut silti vastaan et osta ht ja hihna kestää loputtomiin ku et pidä sitä liian kireellä, ei päässä eikä mopossa.
Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kieltämättä näissä on jonkin asteista 'haurautta' paikka paikoin mutta se on toisaalta asiaan liittyvä suola. Mitä vakiompi peli sen vähemmän yleensä murheita (oma mielipide).

FL sopii mun mielestä erittäin hyvin matka-ajoon, esim. Heritage Softail. Asia mitä kukin tulee yleensä tutkimaan on ergonomia eli. sarvet, satula, tapit ja niiden sovitus oman ruhon mukaiseksi.

Kulutus ajosta riippuen matkassa 5...6 l sadalla. Vetoremmi ja tykötarpeet taitaa kestää yli 50 tkm, korjatkaa jos olen väärässä.

Itsellä on ollut melkein kaikkia markkinoilla tarjolla olevia merkkejä mutta HD:hen olen päätynyt. Ja tässä pysyn.

Mä mitään remmeistä(kään) tiedä. Mulla kun on ketjuveto.
FXSTS 1992
hemuli
Viesti:

Re: Asiallista tietoa H-D:stä

Viesti Kirjoittaja hemuli »

darki56 kirjoitti:...vakavamielisiltä h-d harrastajilta...
Ei kai sellaisia olekaan 8O ...

Hupiveikkojahan me ollaan kaikki tyynni.

Jos haet samaa mitä Bemarin matkapyöristä niin silloin merkki on väärä. Jos taas osaat ottaa määrätyt asiat "ominaisuuksina" ilman turhaa jännittämistä niin silloin ei muuta kuin kauppaan.
Vallu
Viesti:

Kyllä kestää

Viesti Kirjoittaja Vallu »

"darki56" kyseli H-D:n kestävyyttä ja matkaominaisuuksia. Vuosikymmenien kokemuksella voin vakuuttaa, että uudet H-D:eet kestävät siinä kuin muutkin motskarit. Toisin sanoen 100 tkm ei ole juttu eikä mikään uusille Twin Cameille (eikä muuten vanhoille Evoillekaan). Remmit kestävät myös varsin hyvin. Yleensä remmivaurion syynä on joku ulkoinen tekijä esim. kivi. Jos nykypyörän huoltaa asiallisesti ja muutoinkin noudattaa tehtaan suosituksia säätöjen yms. osalta niin mitään ongelmia ei tule. (Noi kaverien "suositukset" saattaa usein aiheuttaa ongelmia. Esim. Hupelin mainitsema remmin kireys! Nykypyörissä remmi on sikakireällä :?)

Matka-ajon osalta pari kommenttia. Heritage Classicin kone on pultattu suoraan runkoon (Rigid mounted) ja tämä aiheutta jonkin verran tärinää. Joitakin se häiritsee, toisia ei. Esim. henkilökohtaisesti se ei tuottanut ongelmaa. Varsinaiset Touring-mallit on jo todella mukavia matkapelejä. Mallista riippuen varusteita löytyy joka lähtöön. Kyseeseen tulee lähinnä lompakon venymiskyky. Ja jos huippuluokan matkamopoa haluat niin sehän on Ultra, lainkaa Road Kingiä tms. väheksymättä.
Erittäin suuri etu H-D:lla on vielä tämä erittäin runsas varusteiden määrä. Ts. voit erittäin helposti muokata pyörän mittasuhteita ja muita ajomukavuuteen vaikuttavia seikkoja. Kun taas joku wingi tai LT on sitten juuri sitä mitä tehtaalta tuli.
Noista Heritageista sen verran, että mulla on niitä ollut kaksikin kappaletta ja molemmissa taitaa jo olla noin 200 tkm mittarissa sen kummemmitta murheitta.
Siispä! Osta H-D ja et tule katumaan!
darki56

Viesti Kirjoittaja darki56 »

Kiitoksia vastanneille, olin oikeassa, tuhannet harrastajat eivät voi olla väärässä, puhuttiinpa h-d-:stä mitä tahansa!!
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

darki56 kirjoitti:Kiitoksia vastanneille, olin oikeassa, tuhannet harrastajat eivät voi olla väärässä, puhuttiinpa h-d-:stä mitä tahansa!!
Joo, nämä ovat semmoisia "asenne" vehkeitä. Useimmat ongelmat pyörissä johtuvat taitamattomista "kotinikkareista", vakiot pyörät ovat hyvinkin luotettavia. Itse tuote on loistava ja yli 100 vuotta toiminut tehdas kertoo tietysti jotain sekin...

On turha väittää etteikö esim. bemari tai joku jaappanin pyörä olisi "teknisesti" harrikkaa edellä, mutta "se jokin" niistä silti puuttuu... En tiedä mikä se on, mutta kun kertoo ajavansa hd:lla, ei yleensä tarvitse hirveästi perustella valintaansa, jostain syystä.... Moni kaveri on jossain vaiheessa päätynyt harrikkaan kaikesta propagandasta huolimatta. Ehkä sekin jostain kertoo?!? Ja nykyinen V-Rod iskee päin naamaa myös tekno-friikeille, jos siitä on pyörän valinta kiinni.

Omalta kohdalta on vaikea ottaa kantaa nykyharrikoiden kestävyyteen tai luotettavuuteen, kun itsellä on alla vm. 1950 -malli, mutta tuskin laatu on kauheasti huonontunut...vai montako vm. -50 tai vanhempaa jaappanin kikotinta on vielä liikenteessä?

Kauppaan vaan ja pyörä alle, kaupanpäälle tulee vielä mahtava harrastajapiiri ja uusia tuttavuuksia 8)
Heri-88

Viesti Kirjoittaja Heri-88 »

Darki56,kun nyt olet lämminnyt Hd,lle,niin ota se nyt.Jos otat jonkun muun merkin,sulla jää jotain hampaankoloon ja mietit sitä HD,tä edelleen.Eli vie asia loppuun nyt :lol:

Mä vein asian loppuun Heritagella..hyvä pyörä,suosittelen....
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Don Quijote kirjoitti:
On turha väittää etteikö esim. bemari tai joku jaappanin pyörä olisi "teknisesti" harrikkaa edellä, mutta "se jokin" niistä silti puuttuu... En tiedä mikä se on, mutta kun kertoo ajavansa hd:lla, ei yleensä tarvitse hirveästi perustella valintaansa, jostain syystä.... Moni kaveri on jossain vaiheessa päätynyt harrikkaan kaikesta propagandasta huolimatta. Ehkä sekin jostain kertoo?!? 8)
Itselle asia valkeni, kun joku jossain mainitsi sanan "epätahtisuus". Rumpujakin kun on joskus tullut kokeiltua.
Kyseisen tahtilajin tajuaminen sitten selvensi hommaa. Ei toki sieluani, sillä vanha kansanviisaus: "Lapset ja juopot toisensa löytää", pitää kohdallani (sekä näkemästäni harrastajapiirissä ylipäätänsä) pitkälti kutinsa.
Joku jaksanee sitten teknopuolella selittää lisää epätahtisuudesta.

Kaapille,

Jumpe :D
w4p2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Moro darki56

Taitaa olla meilla ika ja ajokokemus samaa kertaluokkaa. Itsellani ovat maantiepyorat olleet vuodesta 80 harrikkoja (4), nyt on alla 04 Road Kind jossa stage II piristeet, ja matkapyorana fillari on ihan omaa kertaluokkaansa.

Ultraan verrattuna RK:n etu on helppo muunneltavuus, varttitunti niin laukut, matkasatula ja pleksi ovat tallin hyllylla ja sinulla on "naked" filari kulmilla pyorimiseen. Heritageen verrattuna etu on, etta kun reissulle lahdet, sinulla on reissaamista varten vasiten suunniteltu ja varusteltu pyora allasi. Eron huomaat viimeistaan kun on viisisataa ajettu ja tonni jaljella... kulkeminen vaatii kulkemiseen tarkoitetun pyoran... ja jos paljon kuljet... stagge II muutokset ovat todella hintansa vaartti.

Ehdotan etta kokeilet muita HD:ta kaksi paalla jos mahdollista, ja ajat viela lopuksi RK:lla ja teet valintasi. Kovinhan nama ovat henkilokohtaisia juttuja... mutta itse olen valintaani tyytyvainen.

RK:n kanssa ei mitaan ongelmia ole ollut, tosin ovat menneet sen verran
teknisiksi nama uudet fillarit, etta omani huolletaan merkkihuollossa... ettei vitosen mies tee tonnin vahinkoa.

Jotta ei kun kaupan kautta baanalle.

sanoi: w4p2
St3bA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja St3bA »

hehe aina sama jännitys lähteekö vai ei käyntiin :lol:
all for one,one for all
Tiger Antero

Viesti Kirjoittaja Tiger Antero »

w4p2 kirjoitti:Heritageen verrattuna etu on, etta kun reissulle lahdet, sinulla on reissaamista varten vasiten suunniteltu ja varusteltu pyora allasi.
sanoi: w4p2

Nyt tuota siinä niin...Miun Bertta; Heritage Softail Classic on antanut "rakkautta" jo monta vuotta! -93. Että...tuota kuule tuota nyt siinä...No joo hyviä pyöriä kaikkia tyyni, Mutta nyt kuule tota siinä Heritage Classic...
Tiger Antero

Viesti Kirjoittaja Tiger Antero »

Unohdin laittaa hymiön, mitä normaalisti kartan :wink: Nyt pötkölle aamulla pitää pitää jaksaa Walkassa sitä Smuigea.
w4p2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Totta haastat tiikeri :D

Hitto, viela nelja paivaa ja torni lusittu... ja ei kun baanalle.

Vaan johan tassa on napyteltykin.

sano: w4p2
Vastaa Viestiin