Antakaas FXD:eestä eli superista tietoo ja kommenttia
- Sporttiboy
- Viesti:
Aamen
Se siitä sit ja seuraava aihe, mä en silti Sporttia vaihtais...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Juu, vaikka seuraava aihe. Matkan tekeminen softaililla tai millä muulla tahansa on vähän siitä kiinni että löytää oman ajoasennon ja nopeuden. Softaililla ajaa 110 - 120 matkavauhtia vaikka maailman tappiin. Tänäkin kesänä on tullu ajettua muutamia 700 - 1000 km päivämatkoja softaililla. Ainoa mikä on lopettanut matkanteon on ollut päivän päättyminen tai kova jano
Mutta jos nopeus tai fiilis on väärä niin jo 300 km kohdalla alkaa kiukuttaan.
Pari kumikiinnitteistä on ollut aikasemmin ja kyllä sellainen on jonkun verran mukavampi ajaa, tai ainakin sillä pystyy pitämään suurempaa nopeutta. Ne vaan ei sitte muuten ollu mulle ihan SE... Taitaa kuitenkin olla niin että ei SITÄ lopullista koskaan löydä... Kaikkea ei ainakaan näyttäisi saavan kerralla.
No, tätä kai ei aihe alunperin koskenu, mutta kun nyt joku otti puheeks.
Pari kumikiinnitteistä on ollut aikasemmin ja kyllä sellainen on jonkun verran mukavampi ajaa, tai ainakin sillä pystyy pitämään suurempaa nopeutta. Ne vaan ei sitte muuten ollu mulle ihan SE... Taitaa kuitenkin olla niin että ei SITÄ lopullista koskaan löydä... Kaikkea ei ainakaan näyttäisi saavan kerralla.
No, tätä kai ei aihe alunperin koskenu, mutta kun nyt joku otti puheeks.
-
HeritageSoftailClassic
Sehän nyt sitten riippuu aivan siitä että mikä on kenen pyörän valinta peruste mitä ominaisuuksia painottaa. Jos vain ulkonäöllä on merkitystä niin sittenhän se on ihan sama mikälainen se on ajaa mutta kun mulla asia ei ole näin. vaan sillä pitää myös pystyä ajamaan ilman asennetta, mulla ei perse kestä "huonoja matkustettavia vehkeitä". mutta EN TODELLAKAAN meinaa Goldwingiä laittaa! se on varma, piste.
Ps. Motorman Oulusta hyvittäs vaihdossa -00 FXD:stä uuteen FXD:hen "vähän" yli 16000?. Kysyin just tänään asiaa.
Ps. Motorman Oulusta hyvittäs vaihdossa -00 FXD:stä uuteen FXD:hen "vähän" yli 16000?. Kysyin just tänään asiaa.
Bigger is Better - FLHR 1994
>Jos vain ulkonäöllä on merkitystä niin sittenhän se on ihan sama mikälainen se on ajaa mutta kun mulla asia ei ole näin. vaan sillä pitää myös pystyä ajamaan ilman asennetta, mulla ei perse kestä "huonoja matkustettavia vehkeitä".
Ajomukavuus tai sen puute tehdään yleensä jälkiasennuksena joka tapauksessa... Käy nyt ihmeessä koeajamassa niitä pyöriä, niin saat vähän tuntumaa siihen kuinka paljon mikäkin vehje tärisee, jos tärinä kerran on kynnyskysymys.
Tosin matkustusmukavuuteen ainakin mulla vaikuttaa huomattavasti enemmän satulan kunto, tappien sijainti ja matkanopeus kuin tärinä.
>Ps. Motorman Oulusta hyvittäs vaihdossa -00 FXD:stä uuteen FXD:hen "vähän" yli 16000?. Kysyin just tänään asiaa.
Kysyitkö samalla mitä ne hyvittäis -97 sportster sportista? Olisit saanut kohtuullisen hyvää vertailudataa...
Ajomukavuus tai sen puute tehdään yleensä jälkiasennuksena joka tapauksessa... Käy nyt ihmeessä koeajamassa niitä pyöriä, niin saat vähän tuntumaa siihen kuinka paljon mikäkin vehje tärisee, jos tärinä kerran on kynnyskysymys.
Tosin matkustusmukavuuteen ainakin mulla vaikuttaa huomattavasti enemmän satulan kunto, tappien sijainti ja matkanopeus kuin tärinä.
>Ps. Motorman Oulusta hyvittäs vaihdossa -00 FXD:stä uuteen FXD:hen "vähän" yli 16000?. Kysyin just tänään asiaa.
Kysyitkö samalla mitä ne hyvittäis -97 sportster sportista? Olisit saanut kohtuullisen hyvää vertailudataa...
-
Mr.Heritage
Sportster>Dyna>Softail>****Sohvat (rodi suckssss!!)
Moro weikat&systerit,
Tsaa-a, aja millä ajat ja praunilla loput, kyänääs toi valinta on iha henkilökohtainen juttu, et sä warmaa mee kyselee naapurin inssiltäkää että:"oiskoha toi brygga hyvä punkas-p**isitko sä sitä" tai "menisitsä ton pimun kans naimisii??" ota tyypit pyöristä ja funtsi, se mikä iskee fiilispuolelle kun potku munille, ni ota se, älä mieti yhtää enempää!!
sportti o iha haugen jos sit vähä kiusaa, ei oo BT:llä palaa mutkatiellä, eikä oo ilman jotai +100CUin myllyy palaa myöskää stripillä...
siin o vaa yksjuttu, ei taivu helpolla yli 180cm päälle, tai jos niin alkaa näyttää koomiselta(vai mitä Telekkä 196cm)
ottasin ja ajasin ja duunaisin ja pitäsin jos olisin oikeen kokonen...
dyna ja fxr o iha helevtin mukavia ajaa, ja niistä saa haluamans fiilarit ja tosi kivan näkösiäkin, ja kyllähän ne kulkemaan saa, TC:ssä on nykyää jo jarrutkin...
dynalla&fxr:llä voi kyllä ajella mutkasta tietä näkymättömii eli piiiiitkiä päivätaipaleita sellasella vauhilla ku vaa lompsa ja/tai pää kestää, eli niillä yli tonni päivässä ei oo mahoton, ei ees paha...
ottasin ja ajasin ja duunaisin ja pitäisin ja hankkisin jos ois fyrkkaa...
EVO-softail, hmm asiaa, laittelee mieleiseksee niin a´vot sanois jo ryssäki,
wakiona EVO täräjää jonninverra, senverran et pysyy hereillä pitkällä taipaleella(vrt,dyna/fxr) ite tuli wanhalrouval(heritage) työnnettyy vähä yli tuusa päivässä...
ny o vaa softari(porattu&stroukattu EVO), hepo wähä niinkus kuskikin, wanhoja ja wäsyneitä molemmat...MUTTA kyllä tärisee niinmaanper**leest kun kierrokset menee yli 4kilon, kaipparit sanoo et ei sil voi ajaa, ei sit saa polkemal käyntii ja jos saa niin kaikki sisuskalut valuu ****reijäst pihalle+amalkaamit irtoo leekoist ja nakit räpylöist, MUTTA ASENNETTA SIIT EI PUUTU
niijoo, noi uudet TCB-softarit, ei tärinää ja kulkee!!, ottaisin, laittaisin ja vaihtaisin, jos ois fyrkkaa(mutta ku ne o kaik hörpät)
ja sittenjoskus ku oon wiäwanhemp, sitte ku o polvi menny lopulliset paskaks ton kötistimen kanssa, lienee paikallaan klenkata pankkii ja ottaa aravaa+vekseli ja ostaa "klassinen tienkuningas", nyt taidan olla siihen vielä liian hullu, masokisti, luonnevikanen ja tyhmä!!
rodia en hankkis vaikka saisin seittemä oikee lotossa...
siinähän valitset, ei muutakun, HANAAA!!!
t:Mr.Heritage, c-ya @ B.T.T.R
Tsaa-a, aja millä ajat ja praunilla loput, kyänääs toi valinta on iha henkilökohtainen juttu, et sä warmaa mee kyselee naapurin inssiltäkää että:"oiskoha toi brygga hyvä punkas-p**isitko sä sitä" tai "menisitsä ton pimun kans naimisii??" ota tyypit pyöristä ja funtsi, se mikä iskee fiilispuolelle kun potku munille, ni ota se, älä mieti yhtää enempää!!
sportti o iha haugen jos sit vähä kiusaa, ei oo BT:llä palaa mutkatiellä, eikä oo ilman jotai +100CUin myllyy palaa myöskää stripillä...
siin o vaa yksjuttu, ei taivu helpolla yli 180cm päälle, tai jos niin alkaa näyttää koomiselta(vai mitä Telekkä 196cm)
ottasin ja ajasin ja duunaisin ja pitäsin jos olisin oikeen kokonen...
dyna ja fxr o iha helevtin mukavia ajaa, ja niistä saa haluamans fiilarit ja tosi kivan näkösiäkin, ja kyllähän ne kulkemaan saa, TC:ssä on nykyää jo jarrutkin...
dynalla&fxr:llä voi kyllä ajella mutkasta tietä näkymättömii eli piiiiitkiä päivätaipaleita sellasella vauhilla ku vaa lompsa ja/tai pää kestää, eli niillä yli tonni päivässä ei oo mahoton, ei ees paha...
ottasin ja ajasin ja duunaisin ja pitäisin ja hankkisin jos ois fyrkkaa...
EVO-softail, hmm asiaa, laittelee mieleiseksee niin a´vot sanois jo ryssäki,
wakiona EVO täräjää jonninverra, senverran et pysyy hereillä pitkällä taipaleella(vrt,dyna/fxr) ite tuli wanhalrouval(heritage) työnnettyy vähä yli tuusa päivässä...
ny o vaa softari(porattu&stroukattu EVO), hepo wähä niinkus kuskikin, wanhoja ja wäsyneitä molemmat...MUTTA kyllä tärisee niinmaanper**leest kun kierrokset menee yli 4kilon, kaipparit sanoo et ei sil voi ajaa, ei sit saa polkemal käyntii ja jos saa niin kaikki sisuskalut valuu ****reijäst pihalle+amalkaamit irtoo leekoist ja nakit räpylöist, MUTTA ASENNETTA SIIT EI PUUTU
niijoo, noi uudet TCB-softarit, ei tärinää ja kulkee!!, ottaisin, laittaisin ja vaihtaisin, jos ois fyrkkaa(mutta ku ne o kaik hörpät)
ja sittenjoskus ku oon wiäwanhemp, sitte ku o polvi menny lopulliset paskaks ton kötistimen kanssa, lienee paikallaan klenkata pankkii ja ottaa aravaa+vekseli ja ostaa "klassinen tienkuningas", nyt taidan olla siihen vielä liian hullu, masokisti, luonnevikanen ja tyhmä!!
rodia en hankkis vaikka saisin seittemä oikee lotossa...
siinähän valitset, ei muutakun, HANAAA!!!
t:Mr.Heritage, c-ya @ B.T.T.R
"This is not just a motorcycle, this is a way of life!
Pienten koldwinki vi**uilujen jälkeen HSC jatkoi asialinjalla, vetämättä hernettä klyyvariin.Hiano homma.
Ite en ole löytänyt ainuttakaan pyörää, joka sopisi kuin hanska käteen. Kaikki vaatii pientä "sorvaamista".
Käy kuule tyypittämässä RoadKingiä, voisit vaikka ihastua. Siinähän on jo vakiona pleksit ja sivulaukut, eikä kuitenkaan muistuta mitään kaappimopoa.
Ite en ole löytänyt ainuttakaan pyörää, joka sopisi kuin hanska käteen. Kaikki vaatii pientä "sorvaamista".
Käy kuule tyypittämässä RoadKingiä, voisit vaikka ihastua. Siinähän on jo vakiona pleksit ja sivulaukut, eikä kuitenkaan muistuta mitään kaappimopoa.
Joo, fiilis tulee siitä kun itse duunaa pyörän just sellaseks kun itse haluaa. Näöltään ja ominaisuuksiltaan. Pyöriin on vielä helppo muuttaa kaikki perusjutut, jolla saa persoonallisuutta vehkeeseensä, esim. lokarit, keula, väri ym... Jo tollasilla muutoksilla ajofiilis on ihan eri, ainakin mulle vaikuttaa todella paljon.
Must ehkä puolet harrastuksesta on se kun saa rakentaa
... No ehkä nyt ei ihan mut kuitenkin.
Must ehkä puolet harrastuksesta on se kun saa rakentaa
Tässä kun on jo pääsyt sellaiseen ymmärrykseen että dynallakin voi jopa ajaa. Mutta onkos kenelläkään kokemuksia sekä evosta että TC:stä noin niinku toisiinsa verrattuna?
Jonkin verran näitä palstoja seuranneena olen ymmärtänyt että TC:ssä on paremmat jarrut ja koneessa vähemmän sitä oikeeta tuntumaa, kun taas evo:ssa halvempia koneen osia. Menikö lähellekkään oikein?
Jonkin verran näitä palstoja seuranneena olen ymmärtänyt että TC:ssä on paremmat jarrut ja koneessa vähemmän sitä oikeeta tuntumaa, kun taas evo:ssa halvempia koneen osia. Menikö lähellekkään oikein?
FXD > 5 vuotta?
Viides kausi täyttymässä ja mittarissa 53 tkm. Kuudes tulee, jos luoja suo. Vaihdan muijaa sitten vähän useammin... Ei muuta raportoitavaa.akrapu kirjoitti: pps. Tietääkö joku hemmoja, jotka ovat ajaneet FXD:llä > 5 vuotta ?
-----kiwi kengässä, eikä jalka meinaa tottua millään-----
-
HeritageSoftailClassic
Sehän olisikin mukava homma jos sais käydä kokeilemas kaikki kiinnostavia tapauksia reilun lenkin eli vähintään 300km. Sitten sitä vasta saisi vertailtua todenteolla että mikä tuntuu miltäkin, vai mitä?. No en mää nyt tässä missä jäniksen seläsä oo joten kattellaan ja kuulostella eri vehkeitä.
Thank juu veri mats kommenteist.
Pasi.
Thank juu veri mats kommenteist.
Pasi.
Bigger is Better - FLHR 1994
dyna(miitti)
FXD TC88:lla takana kolme kesää, ajettu 27000km..se viisi tulee ainakin täyteen.. kaikessa on puolensa, Sportti/Buelli on kurveissa notkee, Softaili on customointi mielessä "helpoin"/näyttävin, mutta mutkissa "mahoton".. Mut äijät, se että FXD on aliarvostettu ja hintatasoltaan varmasti fixuin (uusi)HooDee ikinä, ei haittaa mua yhtään,päinvastoin... mä tykkään sen ajo-ominaisuuksista, se on SILTI BT, ja mitä tulee rakenteluun se on totta että palikkaa saa laittaa/muuttaa isosti ennekuin se mielyttää. Evoa saa halvemmalla viritettyä, mutta eiköhän Fatheadkin pääse jossain vaiheessa
eroon "Uutuuskoneen hinnoista"... ja Sportissa ei oo mitään vikaa, hieman pieni yli "neuvolapuntari"-kokoiselle äijälle.. Ja kuten joku sano aiemmin, kyllä FXD:stä saa hienon kun/jos osaa.. mäki opin vielä joskus..
eroon "Uutuuskoneen hinnoista"... ja Sportissa ei oo mitään vikaa, hieman pieni yli "neuvolapuntari"-kokoiselle äijälle.. Ja kuten joku sano aiemmin, kyllä FXD:stä saa hienon kun/jos osaa.. mäki opin vielä joskus..