Tuhanneskerta kiillotuksesta :)

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

carcase

Tuhanneskerta kiillotuksesta :)

Viesti Kirjoittaja carcase »

On tuossa moottorinposkien ja venttiilikoppien kiillotusta taas suunnitelmissa.
Hiontahommelit on kokolailla selvää pässinlihaa ja todennut että micro meshin hiomatyynyt on parhaimpia myös alumiinin hinkkauksessa. Peilikirkas pinta syntyy kohtuu helposti... Ja nyt itse probleemaan: Mitä vahaa kannattaa vedellä kiilloitettuun koneenposkeen? Mikä oli se yks jutska vahatanko ja rättilaikka yhdistelmä ja mistä tota vahatankoa saa? On tosta kiillottamisesta sen verran vaivaa että haluttas tietää mikä vaha on parasta kuumassa moottorinposkessa...
carcase

Siis tarkoitatteko noilla vahatangoilla niinku näitä:

http://www.hiikku.fi/index.php?sivu=tie ... =65&id=381

vai kuin?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Vahatanko ja rättilaikka liittyy siihen vaiheeseen kun metallia vasta tehdään kiiltäväksi - ei siihen miten se saadaan pysymään sellaisena. Maailma on täynnä erilaisia metallille tarkoitettuja kiillotusaineita/vahoja, silti tuntuu että vanha kunnon Autosol pitää pintansa. Mothers'n tuotteita ovat jotkut kyllä kehuneet.
Mr Smith

Viesti Kirjoittaja Mr Smith »

Sinolilla kun "maalaa" yli kiillotetut osat niin toimii,tekee jonkun kemiallisen reaktion ja suojaa hapettumiselta,hyväksi havaittu!
Ja reilusti pensselillä vaan yli,annetaan kuivua/haihtua omia aikojaan,mikä nyt ei vie paljon aikaa
Softail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Softail »

Korteni kekoon taas.......

Tuttua hommaa tuo kiillottaminen. Mitä paremmin "esine" esikäsitellään niin sitä vähemmällä pääsee viimeistelytyössä. Itse olen ostanut KT-tuotteen penkkikiillotuskoneen jossa sitten kartioakselin päässä kiillotuslaikka. Sen olen huomannut että jos isompaa suoraa pintaa kiillottaa niin esivalmistelu, eli epätasasuuksien poisto hiomalla on esnsisijaisen tärkeää. Jos lähtee kovinkin krouvia pintaa viimeistelemään niin lopputulos on kohtalaisen aaltomainen. Tämä johtuu ilmeisesti siitä että tulee hinkattua liikaa viimeistelyvaiheessa ja kiillottaminen syö pinnasta materiaalia.

Rosterin killottamiseen käytän sitten eri kiilotusainetta(tankoa) kuin aluminille. Rosteri vaatii hiukan "tuhdimman" aineen kun on materiaalinakin kovempi.

Tämä laji vaatii sitten kärsivällisyyttä. Kiillotin soffan etupuristajan viikko sitten. Esivalmisteluun meni noin tunti ja sitten kiillottamiseen koneella toinen tunti. En ole yhtään kiillottamaani osaa koskaan millään kemiallisella aineella suojannut koska kun kerran on tehnyt hyvän ja sileän lopputuloksen niin jälkihoito esim Autosolilla on naurettavan helppoa. Tuhraantuu n. tunti ajokauden alussa ja sitten vaan pesee pyörän kauden aikana riittävän usein.

Kädet kyynärpäitä myöten pa...ssa
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

A Member of Anti-Evolution Revolution!
vot

Viesti Kirjoittaja vot »

jostain olin lukevinani et lopuks kun pyyhkäsee alumiinin tenulla ni kiilto pysyy"tiedä sitten"
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

hemuli kirjoitti: vanha kunnon Autosol pitää pintansa.
Tuota minullakin on tuubi tallissa. Helppoa ja halpaa viimeistelyä, mutta eihän se nyt voi olla hyvää, kun maksaakin vain puolet siitä mitä vaikkapa kaikkien kiillotusgurujen ystävä mopogylm (nimi muutettu, ettei tule rosiskeikkaa - nykyään ei voi olla liian varovainen) :mrgreen: :mrgreen:
carcase

Mikäs on paras konsti jolla ton tehtaan suojalakan sais parhaiten pois?
Lähteekö helposti Nitro Morsella ilman kovin monia käsittelykertoja?
Onks mitään muita keinoja?
tuuba

Viesti Kirjoittaja tuuba »

carcase kirjoitti:Lähteekö helposti Nitro Morsella
mulla ainakin etuputkista lähti kerralla
Vastaa Viestiin