

Eli kuinka tehdään ja mitä palikoita tarvitsee??
Kun ei mahdu nyt pyöriin..


Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan!!

Ja kiitos jo etukäteen..
Hemuli !Mitä maksaa nämä pitemmät akselit ja mistä kannattais kysellä??onko vit....nen:kin homma vaihtaa??....nimittäin toihan on ratkaisu myös minun ongelmaanihemuli kirjoitti:Mikä hihnapyörä ei mahdu pyörimään? Ensiövedon takimmainen kytkinrummussa oleva pyörä? Mihin se ottaa kiinni?
Minkä ikäinen pyörä? Mikä vaihteisto siinä on? Nelivaihteisiin ainakin saa useampaa eri mittaa olevia pääakseleita samoin kuin twincameihin.
Vähän tarkempaa tietoa tapauksesta niin ongelma voi ratketa.
Kiiiitos tiedoistasmuige kirjoitti:Vaikken hemuli olekaan niin vastaan![]()
4-lovisiin askeihin pääakselit seuraavasti:
41-64 OEM 35040-50
65-69 OEM 35039-65
70-early84 OEM 35039-80 and 35039-70A
85-86 Belt Drive OEM 35039-85
1965 tuli sähköstartti ja alumiinikoppa - akseli piteni
1970 tuli vaihtovirtalaturi - akseli piteni
1985 muutos pituuteen?erilainen kiinnitys kytkimelle?
![]()
Mikä tahansa tarvikeliike myy noita. Kysy sieltä hinnat.
Vaihdelaatikon joutuu purkamaan melkein kokonaan. Samalla saa vaihdettua stefat ja tarkastettua mm pääakselin laakerin kunnon (laakerinskooli tuppaa kulumaan soikeaksi, voi kääntää 90°)
Huom. muista myös pidempi kytkinpuikko!
Millä niistä pidemmistä? Niitähän on useita.hd54 kirjoitti:Sen verran vielä kysäisen,että joutuuko tällä pitkällä akselilla siirtään lootaa vai pysyykö omalla paikallaan?
Mittailemaan ja linjailemaan palikoita niin näkee paljonko eroa. Sitten noita pääakselin mittoja katselemaan mikä sopisi, eli siirtäisi tarpeeksi.hd54 kirjoitti:Morjens! tälläistä aloin kyseleen,että olen levittänyt perseen pyörästä.....ei siinä mitään,mutta olen tälläillyt ja sihtaillut vaihdelaatikkoa luonnollisesti hieman vasemmalle kun ei tahdo offset:it riittää yksistään hammasrattaalle(luonnollisesti kytkin tulee eteen),mutta,mutta juju onkin siinä kun siirtää niin tahtoo tulla jos minkalaista mörkylää eteen(alapuolella ja edessä joku mutu ottaa rungon keskiputkeen) ,tosin jos lootaa nostaa 15mm mörkylät ei ahista läheskään,niinpä tiedustelisin kuinka MUUT ovat tämän ongelman ratkaisseet?? .Ajettelin ensin selviäväni helpolla tekemällä "uusi"laatikon aluslevy joka viettää vasemmalle.......vaan onko myös tosiaan nostettava se 15mm "vaikkei taho".Pyörä on 54-Panhead ja kumi 230x60x15 ja vanne 7" ps:pitäisin miellellään sen takapyörän jokseenkin keskellä Kuva jonkun toteutuksesta olis kova sana