Mietteitä HD 883 Customista??

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Mikko

Mietteitä HD 883 Customista??

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Juu Nykyinen pyörä alkaa olla myynti kuosissa (kunnostettu)...ja on uuden aika! Aivan uuden aika, mikä tämä kumma polte on kun yksilö kaipaa uusia ja suurempia kuutioita.

Eli olen hommaamassa HD 883 Customi Sportsteria?
Eli jos jollain on/ollut henkilökohtaista kontaktia kyseessä olevaan häräsäksättimeen niin moittkaa ja kehukaa...jotta saisi asiallisen kuvan laitteesta.

Mikko
Moppi

883C

Viesti Kirjoittaja Moppi »

Harrikka mikä harrikka hyvine ja huonoine puolineen. Muutaman ajokerran jäljiltä voin todeta, että kaupunki- ja normaalissa maantieajossa käy ja kukkuu kivasti. Moottoritielle ei kuitenkaan kannata lähteä itseään ja moottori kiusaamaan, koska 883:sesta loppuu yksinkertaisesti puhti kesken, vaikka ajelisi rajoituksia noudattaen. Toisaalta...eihän kukaan pidä 883:sta 883:sena kuin korkeintaan yhden ajokauden :D
Rossi
Viesti:

883 Customista

Viesti Kirjoittaja Rossi »

HD 883 Custom Sportster tuntuu olevan varsin hyvin myyty pyörä - sellainen mielikuva on muodostunut jäsenlehden (Harrikan) sivuilta löytyneiden, kerhoon liittyneiden henkilöiden ajopelejä silmäillessä.
Jos vertaat Custom-Sporttia esim. useimpiin muihin Sportteihin, niin siinä on jo vakiona jalkakontrollit edessä, matala Badlander-penkki, T-bar-tyylinen tanko, suht' siistit riserit, 21" custom-tyylinen etuvanne ja levyvanne takana. (Nämä ovat asioita, jotka saattavat merkitä joillekin jotain, toisten mielestä ne ovat yhdentekeviä. Jokainenhan pyrkii kuitenkin ilmeisimmin tekemään metwurstista makuisensa...)
Läheskään kaikki Sportit, joita maantiellä liikkuu, eivät ole 1200:ia. Kyllä perus-883:lla liikkuu näillä Suomen mahtavilla autobahn'eilla nykyisten nopeusrajoitusten puitteissa - ja tarvittaessa ylikin. Peruspyörään tehdään tietty useimmiten hengitysmuutoksia (vaihdetaan alkuperäinen ilmanputsari paremmin hengittävään, prepataan kaasaria (tavalla tai toisella) ja avarretaan tai vaihdetaan alkuperäisten pakoputkien tilalle paremmin henkivät putket). Jotkut 'aavikkovälittävät' perus-883:sta vaihtamalla etummaiseksi toisiohihnapyöräksi 1200:n Sportin hihnapyörän (pudottaa koneen kierroksia maantieajossa ja onhan sillä siten vaikutusta moneen muuhunkin juttuun). Jotkut vaihtavat sytkäboxin ja nokka-akselin jne... konsteja on monia.
MUTTA: selkein persauksiin ja ranteisiin tuntuva muutos tapahtuu siirtymällä jossain vaiheessa 883:sta -> 1200:een. Siirryt samalla tämän amerikkalaisen pulttilinkomerkin eri malleja tarkasteltaessa suht' napakkaan teho/paino-suhdeluokkaan. :twisted:
harza

883

Viesti Kirjoittaja harza »

Jeps!
Mullon XLH883-99.
Siinon mun mielestä paremman näköinen kone kun se kiiltää.
Eihän se mikään hajabusa ole mutta kyllä sillä kaksipäälläkin sujuvasti autot ohittaa. Mulla on SE ilmanputsari ja 1 kammioiset putket. suutinsarja on alkuperäinen. Huippunopeus on 165 todellista ja kyllä se mulle riittää.
Kulutus on 4,1, joten tankillisella pääsee yli 300km. Porukassa ajettaessa tuntuu siltä että se kiihtyy jotakuinkin yhtälailla kun bigtwini. Olen ajanut 32000 mutta vielä ei ole tullut mitään murheita. Paitti takarengas piti vaihtaa kun kulahti.
Hyvä ostos...siitä vaan.
Sporttiboy
Viesti:

Osta pois

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Jees

Mä oon tänä kesänä ajanut 12000 -91 xlh:lla jota on senverran muutettu customin suuntaan, että on siirtosarjat, levee keula ja +2" etuputket. Konepuoli on koskematta mutta S&S putsaa happee ja Supertrap Dymotetuilla levyillä poistaa kaasut. Ai niin, ja ne oikeinpitkät aavikkovälitykset, paukkuu aika harvakseltaan 100:n vauhdissa

On ajettu yksin ja letkassa Bigtwinien kanssa ja aina on kivaa ollut ja kyydissä pysytty, on vaan mopo kivan kevyt taivutella ja männäviikonloppuna pääs opettaan nuoria poikia miten customi taipuu pikkutiellä :twisted: Ei nää nykynuoret pysy mukana katupyörillään kun pappa polkee tuttua mutkatietä, oli muuten ilmeitä kun tupakkaa polttelin Esson pihassa sankareiden saapuessa...

:wink: :wink: :wink:

Osta kiva ja helppo mopo pois, se on oikee Harrikka ja kuitenkin sen rakentaa aina uuteen uskoon talven aikana, edullinen ja kiva puolivalmiste niinkuin nää yleensä
Vieras

Remmi vai ketju

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kyseinen sporster on myös itselläni hankinta listalla. Fyrkkaa olsi varattu 90-luvun taitteen sportyn verran käytössä. Mutta vailla kokemusta ko pyörästä tulee valinnanvaikeus 883 vai 1200, ketjut ja 4 vaidetta vai remmi ja 5 vaihdetta. :o :roll:

Jos olen oikein ymmärtänyt niin -91 ja uudemmat ovat remmillä ja 5 vaihdetta. -91 molemmin puolin olevia pelejä näyttäisi olevan aika kivasti tarjolla. Hinnanerot tuntuvat olevan markinaalisia. Mitä eroja käytännön ajossa huomaa 4- ja 5lovisen välillä, sekä remmi/ketjuvedossa. 8O 8O

-ihmettelijä
Sporttiboy
Viesti:

90-luvun taite

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mulla on ollut sellainen hassu käsitys, että Evon koneita oli jonkun verran ennen 90-lukua, mutta viislovinen aski tuli vasta -91, remmi seuraavana vuonna.

Mulla on -91 joka on silleen namu, kun on Evo, viis vaihdetta ja ketjut! Kumilanka kuuluu kalsareihin :lol:
X

Viesti Kirjoittaja X »

Evosporttia on vuodesta -86 alkaen. 91 tuli 5. vaihde, 91/92 remmi. 5.vaihde tekee tietenkin maantievälitykset ystävällisemmiksi, ei tarvii ajaa niin korkeilla kierroksilla; paljon mukavampi siis. Varhaisia nelilovisia vaivaa myös lootan heikkous (tilastotieto). Remmin etu on ainaskin puhtaus (ei rasvaustarvetta) ja huomattavasti pidempi vaihtoväli kuin ketjussa. Remmin haittana on kai vähän korkeempi hinta ja bigtwiniä koskien vittumainen vaihto-operaatio.
Moppi

Vielä Sportista

Viesti Kirjoittaja Moppi »

4-lovinen kestää rakenteellisesti hyvin. Ongelmia ilmenee vaihteensiirtäjässä ("linnunluu" katkeaa). Myöskin laturit tuppaavat paukkumaan helpommin kuin 5-lovisissa. Tämä sen takia, että joku ameriikan inssijurpo on keksinyt asentaa laturin 4-lovisessa kytkimen sisälle ja varustaa koko (tuki)paketin liian heppoisilla laakereilla. Seurauksena on, että laakerien löystyessä ja magneettien ottaessa ei-toivottua kontaktia staattoriin, pitää korjaustoimenpiteenä vaihtaa koko kytkinrumpu hammakehineen kaikkineen. Korjaus kustantaa jokseenkin hirveän läjän rahaa.
Vastaa Viestiin