Sportster 883 lowsta pari kysymystä ja vähän muutakin
Niinkuin tässäkin on jo muutamaan otteeseen todettu, ei uuden ja vanhan sportin erolla osta juuri mitään varusteita. Muutaman vuoden vanhoista sporteista pyydetään melkein uuden hintoja. Parhaimmillaan eroa on muutama satanen ja kysymys saattaa olla usean vuoden ikäerosta. Sitäpaitsi 2004 sportín ajo-ominaisuudet ja -mukavuus muuttuivat radikaalisti paremmaksi uuden rungon myötä.
Kun sportista on kysymys niin suosittelen ehdottomasti uutta. Sopivasti tinkimällä siihen saa mukaan ajovarusteita tai ehkä hengittävämmät putket ja putsarin.
Kun sportista on kysymys niin suosittelen ehdottomasti uutta. Sopivasti tinkimällä siihen saa mukaan ajovarusteita tai ehkä hengittävämmät putket ja putsarin.
Kyllä mä täällä olen ja luen suurella mielenkiinnolla. Olen tottunu ihan toisen alan foorumilla OT-juttuihin eikä se mua haittaa ollenkaan, että keskustelu rönsyilee.
Mä menen tosiaan mopokauppaan kattelee täs parin viikon sisällä noita uusia ja koeistumaan. Mistä sen loppujen lopuks ees tietää mikä se peffan alla parhaalta tuntuu. Mul on toi low ja 883 ollu vain siks se ykkösvaihtoehto, ku se taitaa olla pienin ja matalin (ainaki modaamattomissa, vai miten niitä korjailtuja nimittää sitten kuuluiskaan) ja mä haluan saada jalat maahan pyörän selästä. Eli ainoo syy ei ollenkaan ole se matalin hinta.
Mä menen tosiaan mopokauppaan kattelee täs parin viikon sisällä noita uusia ja koeistumaan. Mistä sen loppujen lopuks ees tietää mikä se peffan alla parhaalta tuntuu. Mul on toi low ja 883 ollu vain siks se ykkösvaihtoehto, ku se taitaa olla pienin ja matalin (ainaki modaamattomissa, vai miten niitä korjailtuja nimittää sitten kuuluiskaan) ja mä haluan saada jalat maahan pyörän selästä. Eli ainoo syy ei ollenkaan ole se matalin hinta.
No kun kerran rönsytään niin sanotaanko sitten että ne mukavuudet pilaa sporrynkin. Kuten kumityynyt motissa.... sama ostaa sur pyörä japsi tai taivani. Takaiskaria vaihtamalla esin 11-12 tuumaisiin ylettää tytsänkin jalat maahan. Jos nyt 14000 tonni 1200 tai 11900 883 on samanverran kuin 7999, niin mulle välirahat! Tolla välirahalla se matalenee niin että persus viistää maata ja pyllykin leviää mukavasti keulakn venyy ja saa vaikka koko konerempan...... maalattua vaikka sen lähes luonnollisen näköisenä
, kuteet yms.....

Röpöttäjä kirjoitti:.... sama ostaa sur pyörä japsi tai taivani.
![]()
![]()
Ja höh, eikähän se tieteskään ole sama 14000 vai 7900, mä vain sanoin mitä olen ajatellu. Yritetäänkö siellä tahalteen ymmärtää ihan mitä sattuu
14000 ja 7900 on suuri ero, mutta yhtä suuri ero on siinä mitä noilla rahoilla saa. -90 luvun alun konversio jossa taitaa olla 4 lovinen laatikko vastaan uusi sportti. Molemmilla on omat kannattajansa, mutta kysymyksessä onkin lähes täysin eri pyörät. Edelleen lämpimästi suosittelen uutta jos sopii budjettiin. Tai sitten korkeintaa vuoden parin ikäistä. Kumiripusteinen on oikeesti tosi paljon parempi ajaa ja tuntuu silti H-D:ltä.
Täytyypä osallistua, kun tuli syksyllä mietittyä muijan kanssa samaa asiaa. Se kun kyllästy istumaan kyydissä ja ajamaan vain ralleista kotiin. Ja silloinkin vaan heti aamusta. No, me tilattiin uusi 883L. Se on valmiiksi aika hyvännäkönen ja siitä on hyvä lähteä omanlaistaan vääntämään. 2004 ja uudemmat sportit on vielä erittäin hyviä ajaa, niin ei siinä oikein vaihtoehtoja ollut (ei ne vanhemmatkaan paskoja ole
). Uuteen kun heittää V&H:n sliparit kiinni niin se alkaa kuulostaakkin moottoripyörältä. Minä äänestä kyllä uutta, jos sporttia ostaa. BT:t on sitten ihan eri tarina.
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
Re: Jottain...
No enhän minä kiellä etteikö se vauhtikin ois kiva, mutta tota.. eihän tossa 1200ssa ole eroa tehoissa kuin 10 kW? Vai mitä ne tehot nyt onkaan nimeltään (joo, saa nauraa tai puistella päätä).. Onko se muka tarpeeksi?HARIKKA1 kirjoitti:Mie suosittelisin jos valuttavaranto suinkin antaa myöten uudehkoon 1200 sijotusta.
Ja sit, jos otan nyt sen 883:n niin mitä sellainen isommaksi modaaminen maksaa noin suunnilleen? (koitan myös käyttää taas hakua
(kohta menee pää sekas ku ei tiiä ostaako iso vai pieni ja uusi vai vanha...)
883-1200 konversio riippuu vähän siitä missä sen teettää ja mitä kaikkea tehdään - porataanko sylinterit vai laitetaanko kokonaan uudet, vaihdetaanko samalla isommat venat, käytetäänkö konversiomäntiä vai orkkis 1200 mäntiä jolloin joudutaan palotiloja muokkaamaan jne. jne.
Mutta sanoisin että peruskonversion vanhoilla pytyillä saa reilusta tonnista ylöspäin "avaimet käteen" -periaateella.
Muista nyt kuitenkin että olet ostamassa sitä pyörää itsellesi, et meille. Osta sellainen kuin itse haluat niin olet todennäköisesti kaikkein tyytyväisin hankintaasi.
Mutta sanoisin että peruskonversion vanhoilla pytyillä saa reilusta tonnista ylöspäin "avaimet käteen" -periaateella.
Muista nyt kuitenkin että olet ostamassa sitä pyörää itsellesi, et meille. Osta sellainen kuin itse haluat niin olet todennäköisesti kaikkein tyytyväisin hankintaasi.
Re: Jottain...
Älä ny viitti...HARIKKA1 kirjoitti:Sporstereita sen tarkemmin tuntematta (oon ajanu vain yhellä 883:lla vajaan sata kilsaa). Ja omaan TC:en verrattuna se oli vajaa tehonen. Mie suosittelisin jos valuttavaranto suinkin antaa myöten uudehkoon 1200 sijotusta. En tiiä käykö naisilla sillei, jotaa kesän kaks ajeltuaan tehoa & vääntöö = woimaa pittää saaha lissää. Tälläkin palstalla suurennellaan sportin konetta jatkuvasti, ku syystä tai toisesta woiman vähäisyys on todettu. Eihän sitä alkuunsa tarvii kaasu pohjassa ajella, jos korvienvälistä säätö ranteeseen on ajotaitoja seuraava, kaarrenopeudet kasvaa ajettujen kilsojen myötä.![]()
-Mika-
mä en ainaka kaipaa mitään lisää mun 883:seen...tosin en tiedä mitä gyntterit on sille tehny joskus... kulkee niin s...tanasti et mä en ainaka uskalla ees ajaa, koitettu on
Selitä tyttö!
Päkä

Olet tuollaista lausunut toisessa topicissa ja nyt puhut tällaistaKaikilta vaan kortit kuivumaan, nopeusrajoitukset on sitävarten että niitä noudatetaan!
T: Ei yhtään ylinopeus sakkoo 25 vuoteen
Selitä!kulkee niin s...tanasti et mä en ainaka uskalla ees ajaa, koitettu on