Sportster 883 lowsta pari kysymystä ja vähän muutakin

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Walde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walde »

hemuli kirjoitti:Sehän näissä uusissa autoissa ja pyörissä onkin niin /c:stä - siellä jossain syvällä laitteen syövereissä on ihan tavallinen polttomoottori joka toimii samalla tavalla kuin 30-luvun ensimmäiset kansiventtiilimoottorit, mutta se hieno moottori on kuorrutettu kaiken maailman antureilla sun muilla hilavitkuttimilla jotka on koko ajan paskana. Ennemmin ajan näillä vanhoilla paskoilla jotka on "koko ajan rikki" :lol: sillä silloin kun nää yskäsee niin ainakin sen saa helposti selville mistä se köhä johtuu...
Jonkuhan näitä uudempiakin on pakko ostaa, että on tuleville sukupolville ropaamista. Eiköhän nuorista kasva uusia sähköelektroniikan tuntijoita, kun siitä on kuitenkin tullut meidän kaikkien arkipäivää. :lol:
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Ei siinä auta sähkötietämys kun ne paskat on hartsiin valettu. Techboardin puolellahan oli semmonen homma, että uuteen sporttiin ei voinut vaihtaa jotain sytkäpalikkaa kun muu systeemi haisteli, että ei ole valtuutettu osa. En ihmetteleisi yhtään, jos myös käytönaikainen tietoliikenne noiden osien välillä olisi salattu. Sekinhän on ajan kanssa selvitettävissä, mutta pointtini on nyt se, että kyllä tässä on ihan vain tahallisesta haitanteosta kysymys, ei mistään uudesta mullistavasta teknologiasta josta tajuamattomat olisivat vaan tipahtaneet kelkasta. Jo megasquirt-projekti sen kertoo, muutama lutikka ja pikkuisen koodia ja on ruiskupeli ihan semmoisenkin rakennettavissa, joka ei muuten tajua koko hommasta.

Ja mitä "vanhoihin paskoihin" tulee, niin en ymmärrä alkuunsa uusia pelejä. Muovisen näkösiä hemmetin rumia ja tämän varmaan moni tietääkin kun sitten pitääkin jo tarvikeluettelosta ne kliseet laittaa, että on "omannäköinen" (vielä rumempi). Saa toki "vanhasta paskastakin" sen näköisen, että sen paikka on jossain muualla kuin tiellä. Mutta ehta kolmen tuuman paskakerros ja epäolennaiset heebelit surrilangalla kiinni ja mieletön kilinä viiden kilometrin päähän, ah sitä autuutta. En tosin ole päänsisuksia tutkituttanut.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Walde kirjoitti:Jonkuhan näitä uudempiakin on pakko ostaa, että on tuleville sukupolville ropaamista...
Nyt mennään jo lujaa ohi alkuperäisestä aiheesta mutta kuinka monta kymmenen vuotta vanhaa autoa luulet olevan liikenteessä vuonna 2017? 8O 8O 8O

Kun jokainen pieni hartsiin valettu mokkula maksaa tonnin ja vaihto saman verran päälle niin alkaa romuttamot täyttymään...

Prätkät tietysti erikseen, näissä on ehkä vielä toivoa jäljellä.
Walde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walde »

hemuli kirjoitti:...mutta kuinka monta kymmenen vuotta vanhaa autoa luulet olevan liikenteessä vuonna 2017? 8O 8O 8O
Kun jokainen pieni hartsiin valettu mokkula maksaa tonnin ja vaihto saman verran päälle niin alkaa romuttamot täyttymään...
Prätkät tietysti erikseen, näissä on ehkä vielä toivoa jäljellä.
Kyllä ne autot näillä veroilla kulkee vielä kymmenen vuoden ikäisenä :evil: Eiköhän tarvikeliikkeet löydä uuden markkinaraon siinä vaiheessa, kun asiakaskunta ei haekkaan sieltä enään öljykanisteria ja suodattimia, elektroniikkamittareita myydään enemmän kuin jakoavaimia. Bilteman katalogiin ilmestyy yhtäkkiä ohjainboxeja ja muita yleismallin hartsipalloja. Voisi olla toisin, jos tätä autoveroa ei olisi. Kaiken kaikkiaan huimaa koko tämä keskutelu vähäpäästöisistä ajoneuvoista, kasvihuoneilmiöistä ja päästöihin perustuvasta verotuksesta (joka on muuten aika lähellä jo). ... Kaverit tossa jo veikkasi, kauanko kestää että tuleva bobini vaihtuu johonkin vanhaan (päästöt ei koske mua) vehkeeseen... :lol:
No nyt ollaan tosiaan kaukana alkuperäisestä topicista.
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Ahaa. Siis ei kestä vanhat eikä kestä uudet. Mielenkiintoinen yhtälö. Tarkottaako tämä, että mä olen tulevan pärisijäni kanssa koko ajan pajalla ;)? Piskuinen provo vain :D

Josko se tosiaan on sitten mulla uuden paikka, jotta on takuut... Itehän mä en osaa mitään enkä ole varma tunnenko edes ketään joka osais vanhemmallekaan mitään tehdä.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Walde kirjoitti:...Eiköhän tarvikeliikkeet löydä uuden markkinaraon siinä vaiheessa, kun asiakaskunta ei haekkaan sieltä enään öljykanisteria ja suodattimia, elektroniikkamittareita myydään enemmän kuin jakoavaimia. Bilteman katalogiin ilmestyy yhtäkkiä ohjainboxeja ja muita yleismallin hartsipalloja...
Mennäänpä vielä pidemmälle aiheesta - mistäs luulet että nää hartsipallot tulee? No Taiwanista/Kiinasta hyvinkin. Ja luuletko että jossain vinkuintiassa aletaan valmistamaan tällaisia osia pelkästään Suomen veroparatiisin markkinoita varten... Taitaa olla aika hiljaista.
hlyytine
Viesti:

Heh kirjoitti:Josko se tosiaan on sitten mulla uuden paikka, jotta on takuut... Itehän mä en osaa mitään enkä ole varma tunnenko edes ketään joka osais vanhemmallekaan mitään tehdä.
Sitä en tiedä, oletko koko ajan siellä pajalla, mutta fakta on, että takuu ei ole ikuinen. Sekin on fakta, että paskaksi se menee. Sportissa(kin) parinsadan tonnin jälkeen yläkerta vaatii huomiota. Mutta siihen menee reippaallakin ajolla se aika, että sillä aikaa ennättää opetella purkamaan koko paskan atomeiksi ja läjään vaikka yöllä varpaasta kesken sikeimmän unen nipistäis. Suomessa on kyllä pajoja, jotka tekee mitä vaan (jotkut puheissa jotkut ihan oikeasti), mutta jos muilla huollattaa tai korjauttaa, niin pelkkänä nakkikioskin ympärikiertämisessä missaa mielestäni aika paljon tästä hommasta. Nyt taisin itse syyllistyä siihen, mistä monesti olen meinannut sanoa. Elikkä kuka sanoo mikä on "tämä homma". Mulle se on se, että rystyset verillä rassataan ja tapellaan konttorin kanssa ja hermot menee 13 miljoonaa kertaa, mutta sitten kun Sporttiboyn sanoin saa rampin sulaks ja ekat savut niin ei juma mikä fiilis.

Loppukevennyksenä sanottakoon, että kun nyt rupesin muita siteeraamaan niin se paskaksi meno riippuu aika paljon tyypistä. Otetaan nyt esim. Affen päiväkirja. Vaimo teki suklaasta uuden mopon äijälle ja eikö heti paskaksi sekin. Semmosta se vaan on. Ihan ykköstä.
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Jokainen tyylillään, mutta tähän en malttanut olla tarttumatta.
hlyytine kirjoitti: ... Suomessa on kyllä pajoja, jotka tekee mitä vaan (jotkut puheissa jotkut ihan oikeasti), mutta jos muilla huollattaa tai korjauttaa, niin pelkkänä nakkikioskin ympärikiertämisessä missaa mielestäni aika paljon tästä hommasta...
Meinaatko, että jos huollattaa pyörän liikkeessä, niin automaattisesti menee 'nakkikioskin kiertämiseksi'. Luulenpa, että meitä on aika monia, jotka huollattavat (vähintään määräaikaishuollot) uudehkon pyöränsä liikkeessä ja silti ajavat viisinumeroisen km-määrän vuodessa. Se ei aivan kerry nakkikopin liepeillä pyörimällä, ellei lähde hakeen sitä nakkiannosta keski-euroopasta 8).

...vai ymmärsinkö (taas) ihan väärin 8O
Ortiz

Wanha,,pask,

Viesti Kirjoittaja Ortiz »

Tiedä sitten,olen vanhalla 4-vaihteisella ajanut nyt 4 vuotta niin että
yksi polttimo vaihdettu eikä muuta vikaa.kahdeksan vuoden aikana
pari itseaiheutettua vikaa,hälmö kun olen,.Ei syö öjyä eikä kolise
ja helise,kyllä ne pelaa.-

----Immo. :idea:
북한 대통령
Blues Guitar

Viesti Kirjoittaja Blues Guitar »

hemuli kirjoitti: Takapäässä ei ole tullut koskaan kurkittua kuinka tiukka sovite tuosta uuden sportin 150:sestä on tehty, mahtuuko sinne esim. 160 ilman muutoksia.
Itselläni 883C -06 Takarenkaan ja hihnan väliin mahtuu sormet, samoin lokarin väliin. Kyllä luulisi 160 mahtuvan.
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
hlyytine
Viesti:

Katohan perhanata kun teki taas nämä saamarin tietotekniset vimputtimet oharit. Kirjoitin tähän vastauksen jo eilen mutta ei kyllä näy? :evil:
akrapu kirjoitti:...vai ymmärsinkö (taas) ihan väärin 8O
Kyllä se tais vähän sille puolelle pötkähtää :wink: Sitä paitsi mitenkä minä olen muistelevinani, että tänne kirjoitteli joskus joku "akrapu" nimimerkillä pannun autuudesta 8) Kyllä minä sen ymmärrän, että vanhat ei jaksa enää, mutta jos ei ikinä kokeilekaan sitä asian kääntöpuolta niin maailmankuva jää kapeahkoksi.

PS. ikuinen noviisi ei ikinä haluakaan oppia mitään uutta.
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

hlyytine kirjoitti:Katohan perhanata kun teki taas nämä saamarin tietotekniset vimputtimet oharit. Kirjoitin tähän vastauksen jo eilen mutta ei kyllä näy? :evil:
akrapu kirjoitti:...vai ymmärsinkö (taas) ihan väärin 8O
Kyllä se tais vähän sille puolelle pötkähtää :wink: Sitä paitsi mitenkä minä olen muistelevinani, että tänne kirjoitteli joskus joku "akrapu" nimimerkillä pannun autuudesta 8) Kyllä minä sen ymmärrän, että vanhat ei jaksa enää, mutta jos ei ikinä kokeilekaan sitä asian kääntöpuolta niin maailmankuva jää kapeahkoksi.

PS. ikuinen noviisi ei ikinä haluakaan oppia mitään uutta.
Juu, on kirjoiteltu. Kirjoitukseni ei todellakaan tarkoittanut, että pitäisin pannuja 'vanhoina paskoina'. Päinvastoin, nehän ovat hd-aatelia 8) . Vanhat laitteet vaativat hellää huolenpitoa sen verran, että perheellisenä päätin siirtyä uudempaan teknologiaan pari kesää sitten. No, nyt tää menee OT:ksi...
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

hlyytine kirjoitti:Loppukevennyksenä sanottakoon, että kun nyt rupesin muita siteeraamaan niin se paskaksi meno riippuu aika paljon tyypistä. Otetaan nyt esim. Affen päiväkirja. Vaimo teki suklaasta uuden mopon äijälle ja eikö heti paskaksi sekin. Semmosta se vaan on. Ihan ykköstä.
Näin O, ja jos ei ole suklaaleipuri niin ei kannata mennä rikkomaan suklaamopoa :lol: Pätee kyllä muihinkin mopoihin :wink:
Ei muuten ole vaimokaan suklaaleipuri, osti sen ihan kaupasta...

Affe
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Oon nyt noin kaks vuotta tätä foorumii seurannut ja näyttää siltä että kaikki aiheet menevät jossain vaiheessa "OT":ksi ja väännöksi tuosta samasta aiheesta, eli miten uudet on paskoja leluja, jotka leluiksi ostetaankin ja vanhat..hmm...vanhoja ja hyviä, ja niillä ajavat ainoita oikeita harrastajia. Nooo, tämmöstä saman tyyppista saa kyllä lukea aika moneltakin eri foorumilta. :lol:

Tais jo Heh:kin kyllästyä kattelemaan äijien vääntöä... :roll:
H-D Softail Custom 1998
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Kuuleppas Heh, ja kaikki muutkin!
Meittin äijien piti kannustaa sinua kauniimpi osapuoli ostamaan ittelles sopuhintainen hyvä mopo. Välillä kinattiin 883 vaiko 1200 vaiko 883 joka on porattu 1200.... uusko vai vanha. Uuden pyörän hinnassa on aina "takuita varten rempparahaa" kun ilmaista hommaa ei ole olemassakaan. Kaikesta otetaan raha. Ajattelin vain että kun hieman paistoi läpi et HD on hintava, ajattelin että käytetty hyvä ois ok! Luulempa että meissä äijissä ois joku joka tukee sinua käytetyn Sportster ostoksessa että ei se nyt ihan paska ole. Käytettyynkinhän on annettava takuu ks kuluttajan suojalaki ostaessasi sen liikkeestä. Vaadi kauppakirjaan takuu puolesta vuodesta ja mitä se kattaa..... esim jos motti laukee 6kk/10000km korjaus myyjän piikkiin. Polttimot ja renkaat esim luetaan kuluviin osiin jotka ei kuulu takuuseen. Joensuun apu löytyy täältä sekä Kuopion seutu. Ostaisin sinuna käytetyn. 883 ai 1200 ei ole pakko kääntää kaasua niin rajusti. Voihan sitäkin rajoittaa pikkukikalla jolloin kaikki ei tule peliin ennen kuin olet oppinut ajamaan. Rajoitin maksaa 5e paikoilleen pantuna. Huoltopisteitä on pääkaupunkiseudulla riittävästi. Voihan sen viedä HD:llekkin korjattavaksi vaikka on tuotu itte saksastakin. Käytetyn ja uuden erotuksella saa vaatetta ja varusteita yms. aika paljon. Käytetyn hinta jälleen myytäessä ei tipu niissä esimerkeissä mitkä sulle annoin kuin muutaman satkun ja jos sopivasti tuunaat niin nousee............ Että näin Heh ja muut kötsikkäät ,kevättä odotellessa.
PS:Kellä sporryn kovagromisia +12 uusia yläputkia hyllyssä tartteis heti perjantaiks?
Vastaa Viestiin