sportin "säätöä"

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

sportin "säätöä"

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Alla on 1200 sportti. Minkäköhänlaiset välitykset pyörässä mahtaa olla, tai mitä pitäisi säätää kun pyörällä on ellei mahdotonta niin helvetillistä ajaa hiljaa.

Joutuu pelaamaan koko ajan kytkimellä, kun pyörä liikkuu ykkösellä ilman kaasua ainakin kolmeekymppiä ja rykiin ja klonkottaa niin perkeleesti. Vähän kun antaa kaasua niin epäterveet äänet loppuu ja vauhtikin muuttuu tasaiseksi, mutta sitten se onkin jo viidessäkympissä. Tämän takia olenkin aina ajellut "ripeästi" paikasta viis. Fillari kyllä liikahtaa ihan mukavasti tarvittaessa..

Tyhjäkäynti kierrokset vapaalla on noin 900.

Mitäs pitäs tehdä, kun en tiedä?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos pyöräsi on alkuperäinen 1200:nen niin siinä on pidemmät välitykset kuin 883:ssa. Jos haluat vaihtaa tiheämpään ja vekotin on remmivetoinen voisin vaikka lyödä vetoa että joku 883/1200 konversion omistaja tulee kirkuen luoksesi vaihtamaan hihnapyöränsä...
Vieras

1200

ryki mullakin :? tos 70-80 alueella aina oli heitettävä 4:en jos laski vauhti vähänkään alle 80km/h. kiristin enska ketjuu niin et heiluu enää kuin 1/2tuumaa heilu ennen säätöä reilun tuuman nyt voi ajaa melkeen
5-vaihteella viittäkymppiä ja loppu se kauhee klonkotuksenklökötys. :wink:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Sportti on sportti vaikka kaikki sitä ei usko :? Ajo kierrokset mielellään yli 2000 rpm niin kone toimii 8)
Vieras

4-vaihteisessa sportissa on ainakin se ominaisuus, että kun välityksiä kasvattaa niin hiljaa ajaminen muuttuu mahdottomaksi. Tämä nimenomaan silloin kun välityksiä haetaan isommalla eturattaalla. Takapyörä ei saa tasaista vetoa moottorista pienillä kierroksilla jos eturatas on iso eikä pyöri vinhaan. Kun eturatas on pieni se pyörii nopeammin. Siis pieni takaratas ja pieni eturatas..
T:Valtteri
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mulla oli -86 1200 Sportissa 21/51 -välitykset ja kaupunkinopeuksissa oli nelonen silmässä ja tasainen ajo oli tuskaista.

Vaihdoin tilalle 22/46 -välitykset ja jo maistuu ajo letkeältä :D On ykkösellä ja kakkosella jotain käyttöä. Tosin brutaali raaseli muuttui mukavaksi matkapeliksi. (Tosin kokemukset ovat vielä pintapuolisia kun latauksessa jotain häikkää - s...tna)

Vanhat rattaat laitoin hyväkuntoisina naftaliiniin, jos vaikka joskus alkaa lapsettaa.... :P
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Sporttiboy
Viesti:

Aavikkoo

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mä tykkään kovasti mun aavikkovälityksistä -91 5-lovisessa, edessä 23 takana 46 eli periaatteessa pitin mitä kaupan hyllyltä saa ilman isompia sorvikikkailuja. Voi jopa ajaa hiljaakin kunhan pitää huolen että enska ja ketju on riittävän kireellä.

Varsinaista vetoketjua ei kuitenkaan kannata liikaa tiukkaa tai alkaa ikävä kuluminen, mä oon vetäny sen kohdalleen silleen, että haetaan takafillari maassa ja about kuskin painoinen olento/esine satulassa mopoa edestakaisin työntelemällä se kohta missä ketju on tiukimmillaan!

Sit perä ilmaan ja tiukkaamaan/löysäämään niin että siinä tiukimmassa kohdassa on sen kuskin painon kanssa about 1 cm liikevaraa kun painaa/nostaa meisselillä kohtuullisella voimalla (ei nouse liikaa salilla).

Enskan oon vetäny yleensä aika tiukalle, eli tsekkausreiästä kun meisselillä nostaa/painaa niin ei paria kolmea milliä enempää mulla liiku...

Ja vitosen voi heittää silmään jo 70 vauhdissa nylpyttämättä ja satasen vauhdissa ei oo jarrudynon mukaan kun tollaset 2000 runtuu ja siitä se vetelee aika iloisesti jo pykälää vaihtamatta ohituksiinkin...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
HeritageSoftailClassic

Viesti Kirjoittaja HeritageSoftailClassic »

Kyllä noin 1900 kierrosta koneessa miniraja!. Joskus pelaa sopivalla kaasulla 1500rpm mutta se on sitten toinen juttu.
Bigger is Better - FLHR 1994
Vastaa Viestiin