imusarjan kohdistus pyttyihin sekä muotoilu?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

juky2200

imusarjan kohdistus pyttyihin sekä muotoilu?

Viesti Kirjoittaja juky2200 »

miten olette kohdistaneet alkuperäisen imusarjan pyttyihin?
Entä millainen on hyvin virtaavan y-imusarjansarjan muoto?

Itse ajattelin laittaa imusarjan paikalleen toiseen pyttyyn. Tämän jälkeen laitan toisen pytyn aukosta lamellilaikan sisään, joka on kiinnitetty klemmarimeisselin taipuisan varren päähän.. Sitten vain porakoneella pyörittelyä ja välillä tarkistelua.. Niin ettei ainetta lähde seinämiltä kuin tarpeellinen.. saa nähdä!!!

Imusarjan muotoa tässä mietin että onko imusarjan kaasarin reiästä katsottuna se harjanne pyöristettävä vai teroitettava??? Itse luulen että pieni pyöristys? miten onko joku eri mieltä?
(ehkä näillä muutoksilla saan taas 0,8 hp takapyörältä lisää/vähemmän :lol: )
Jartza

-

Viesti Kirjoittaja Jartza »

...Imusarjan muotoa tässä mietin ...
-Mikä pyörä, Sportster?
juky2200

Sportster se

eli kyseessä on juuri y mallinen imusarja.. olen jo poistanut valujäljet ja juuri siinä y- sakaroiden yhtymäkohdassa olevat knöölit?! mutta kansien kanavista näkyy kuvia ja on olemassa paljon ohjeita.. imusarjan muotoilusta ei juuri mitään...
jyristys

Re: Sportster se

Viesti Kirjoittaja jyristys »

juky2200 kirjoitti:kansien kanavista näkyy kuvia ja on olemassa paljon ohjeita.. imusarjan muotoilusta ei juuri mitään...
Saattaa johtua vaan siitä että orkkis imusarja on hyvä sellaisenaan? Ainakin tällainen "tieto" on jostain silmääni osunut.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos mitään olen kaasujen virtauksesta ymmärtänyt niin pyöreä muoto on parempi kuin terävä. Terävä saattaa aiheuttaa ei-toivottua pyörteilyä.
juky2200

pyöreä muoto

Itsekin mietin sitä pyöreätä muotoilua. Mahdollisimman vähän ainetta pois, mutta samalla jouhevaksi se harjanne mistä jakautuu eri pytyille..
Ainakin tuntuisi tämän auttavan, jos kerran pytyt osittain hengittää toistensa imemää seosta?! Joka tapauksessa jos muutos onnistuu + tulee alle hevosvoima ja jos innostuu liikaa, niin niitä hevosia saattaa tippua enemmän..
Täytyy keskittyä Mikunin kohdistukseen sekä imusarjan kohdistukseen pytyihin..
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

kohdistaminen eli pykälät pois, ei liian kiiltäväksi 80 paperi on riittävän hienoa 8)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin