Rautapään käyntihäiriö

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

ville
Viestit: 14
Liittynyt: 19:43 29.10.2006.

Rautapään käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja ville »

rautapään koneesta ollut yläkerta ja jakopää auki, nyt kasaamisen
jälkeen etusylinteri käy hyvin mutta takimmainen pätkii.
Välillä tyhjäkäynnillä putoaa kokonaan pelistä ja vähän kun antaa
kaasua niin lähtee mukaan mutta ei käy tasaisesti. Tulppia ja tulpanjohtoja
olen vaihdellut ja kääntänyt ristiin ja venttiilit ei kanna. Ja vuosimalli oli 76.
evo88
Viestit: 127
Liittynyt: 20:32 23.01.2005.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Rautapään käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja evo88 »

ville kirjoitti:rautapään koneesta ollut yläkerta ja jakopää auki, nyt kasaamisen
jälkeen etusylinteri käy hyvin mutta takimmainen pätkii.
Välillä tyhjäkäynnillä putoaa kokonaan pelistä ja vähän kun antaa
kaasua niin lähtee mukaan mutta ei käy tasaisesti. Tulppia ja tulpanjohtoja
olen vaihdellut ja kääntänyt ristiin ja venttiilit ei kanna. Ja vuosimalli oli 76.
Oisko vuoto imusarjan tiivisteessä ? Itselläni oli joskus muistaakseni samaa vikaa (pyörässäkin). :oops:
xlch1000
Viestit: 55
Liittynyt: 20:37 27.08.2002.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xlch1000 »

puristukset, ilmaa, bensaa ja kipinä
¨
1) oliko nokat irti ja onko nyt oikein päin?
2) laitoitko tönärit samoihin paikkoihin mistä irroitit?
3) kun takapytty puristustahdilla pystyykö tönäreitä nihkeesti pyörittämään?

Jos sytkä on kohdallaan eikä ole imuvuotoa tsekkaa nämä



l
Avatar
affe
Viestit: 1683
Liittynyt: 14:32 17.04.2002.
Paikkakunta: Ruutana
Viesti:

Re: Rautapään käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja affe »

ville kirjoitti:rautapään koneesta ollut yläkerta ja jakopää auki, nyt kasaamisen
jälkeen etusylinteri käy hyvin mutta takimmainen pätkii.
Mitä yläkerralle tehtiin? Vaihdettiinko venttiileitä/ohjureita? Jos, niin tuleeko mitään ylimääräistä ääntä kun takapytty sammuu? Siis lähinnä sellaista kun työntötanko pomppisi valtoimenaan putken sisällä :roll:
Onko se kone käynyt pidempiä aikoja, siis siten että on lämmennytkin kunnolla?
Tarkista ny ne ilmavuodot ainaskin.

Affe
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Sytkä puolkierrosta väärin???
Avatar
jack
Viestit: 673
Liittynyt: 15:04 21.10.2004.

Re: Rautapään käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jack »

[quoteTarkista ny ne ilmavuodot ainaskin.
[/quote]

tuon kattoisin ekana....

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
ville
Viestit: 14
Liittynyt: 19:43 29.10.2006.

Viesti Kirjoittaja ville »

Imuvuodot on vielä tarkistamatta. Ohjurit ja männänrenkaat uusittin ja venttiilit ja istukkapinnat
koneistettiin. nokat oli irti mutta jako pitäisi olla kohdallaan, ainakin tarkistin
merkit monta kertaa ennen kopan sulkemista. Syttyä ei käsittääkseni saa
puolta kierrosta sivuun? Ei takapytystä muuten mitään kolinoita kuulu.
En ole vielä käyttänyt kunnolla lämpöiseksi, käyttämisen jälkeen takasylinteri
paljon viileämpi kuin etummainen. Pitää vielä tarkistaa ne imusarjan o-renkaat.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

ville kirjoitti:...Syttyä ei käsittääkseni saa puolta kierrosta sivuun?...
Saa. Kampura pyörii kaksi kierrosta siinä missä sytkää pyörittävä nokka-akseli yhden. Jos erehdyt asettamaan sytkän kohdilleen silloin kun ykköspytyn mäntä ei ole puristustahdilla kone voi kyllä lähteä käyntiin mutta yskii ja paukkuu miten sattuu.

Mutta toisaalta sanoit: "Välillä tyhjäkäynnillä putoaa kokonaan pelistä ja vähän kun antaa kaasua niin lähtee mukaan mutta ei käy tasaisesti" - ei se kävisi noinkaan hyvin jos sytkä olisi 180 astetta pielessä. Ei siitä kyllä haittaakaan ole jos tarkistat tilanteen.
reiska
Viestit: 37
Liittynyt: 13:55 17.08.2006.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reiska »

----------------------
Viimeksi muokannut reiska, 14:10 11.12.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
affe
Viestit: 1683
Liittynyt: 14:32 17.04.2002.
Paikkakunta: Ruutana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Tarkista vielä tönäreiden säätö. Tuossa mainittiin että tönärin pitää pyöriä nihkeästi (nokka on ala-asennossa) mutta itse olen säätänyt niin että ne pyörii täysin vapaasti.
Teetätitkö sen kansirempan liikkeessä vai teitkö itse? Olen joskus vaihtanut itse venat ja ohjurit ja en uskonut että välystä siellä pitää olla ennen kuin olin kaksi kertaa avannut kannet uudestaan :oops: Liian tiukka ohjuri voisi jumittaa venttiiliä mutta silloin kyllä pitäsi kuulua kilkatusta tönäristäkin...
Onko muuten pyttyjen paineissa eroa?

Tarkista ilmavuodot ja tönärien säätö.

Affe
Avatar
UL-41
Viestit: 249
Liittynyt: 17:27 31.01.2004.
Paikkakunta: Värtsi

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Ennakonsäätö jumissa/kuluneet limput/jousi poikki...
A Member of Anti-Evolution Revolution!
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kärkiväli voi vaikuttaa hitailla kierroksilla ja ylipäätään kärkien kunto.
Toisaalta, aika monen rautiksen takapytty ontuu tyhjäkäynnillä enemmän tai vähemmän. Jos ajossa toimii hyvin, mikä tietenkin tällä hetkellä on mahdoton todeta, en laskisi kovin vakavaksi viaksi.
Avatar
nicnac
Viestit: 518
Liittynyt: 11:51 20.02.2006.
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Sellaasta joskus kuulin kun yksi kaveri ruuvas toisen kaverin rautapään koneen kasaan.Oli kysyny että kummalta pytyltä otetaan ajoitus?Kaikkihan oli vastannu etupytyltä ja moneen kertaan oli kone aukaastu kun ei ollu käyny kunnolla.No piruuttansa oli ajoottanu takapytyltä niin oli ruvennu toimimaan...siten tiedä mikä ajoitus oli pielessä ollu.Kun en oo yhtäkään rautapäätä purkanu enkä kyllä yhtäkään MOOTTORIPYÖRÄn konesta.
Sportster alla jälleen.
ville
Viestit: 14
Liittynyt: 19:43 29.10.2006.

Viesti Kirjoittaja ville »

Kyllä ne tönärit vapaasti pyörii ja kannet tehtiin moottorikoneistamossa.
Kärjissä kyllä kipinöi, haen huomenna uuden konkan
ja imusarjan o-renkaat. Pitää samalla tarkistaa vielä tuo sytyn ajoitus.
Keskipakosäätimen putsasin ja rasvasin kun kokosin tuon jakopään,
limppujen saranointi oli aika kulunu. Pyttyjen paineita en vielä ole mitannut,
pitää tehdä sekin jos ei nuo konstit auta...
Avatar
rautapää1977
Viestit: 79
Liittynyt: 19:46 14.11.2006.
Paikkakunta: Kuhmo
Viesti:

imukaulat

Viesti Kirjoittaja rautapää1977 »

Parhaat ja lujimmat imukaulat rautapäähän saat tehtyä hydrauliletkusta,
kestävät huomattavasti paremmin ja ovat halvat verrattuna varaosaputkien kinukki gummeihin....
Born to Loose, Live to win....
Vastaa Viestiin