Rautapään käyntihäiriö
Rautapään käyntihäiriö
rautapään koneesta ollut yläkerta ja jakopää auki, nyt kasaamisen
jälkeen etusylinteri käy hyvin mutta takimmainen pätkii.
Välillä tyhjäkäynnillä putoaa kokonaan pelistä ja vähän kun antaa
kaasua niin lähtee mukaan mutta ei käy tasaisesti. Tulppia ja tulpanjohtoja
olen vaihdellut ja kääntänyt ristiin ja venttiilit ei kanna. Ja vuosimalli oli 76.
jälkeen etusylinteri käy hyvin mutta takimmainen pätkii.
Välillä tyhjäkäynnillä putoaa kokonaan pelistä ja vähän kun antaa
kaasua niin lähtee mukaan mutta ei käy tasaisesti. Tulppia ja tulpanjohtoja
olen vaihdellut ja kääntänyt ristiin ja venttiilit ei kanna. Ja vuosimalli oli 76.
Re: Rautapään käyntihäiriö
Oisko vuoto imusarjan tiivisteessä ? Itselläni oli joskus muistaakseni samaa vikaa (pyörässäkin).ville kirjoitti:rautapään koneesta ollut yläkerta ja jakopää auki, nyt kasaamisen
jälkeen etusylinteri käy hyvin mutta takimmainen pätkii.
Välillä tyhjäkäynnillä putoaa kokonaan pelistä ja vähän kun antaa
kaasua niin lähtee mukaan mutta ei käy tasaisesti. Tulppia ja tulpanjohtoja
olen vaihdellut ja kääntänyt ristiin ja venttiilit ei kanna. Ja vuosimalli oli 76.

Re: Rautapään käyntihäiriö
Mitä yläkerralle tehtiin? Vaihdettiinko venttiileitä/ohjureita? Jos, niin tuleeko mitään ylimääräistä ääntä kun takapytty sammuu? Siis lähinnä sellaista kun työntötanko pomppisi valtoimenaan putken sisälläville kirjoitti:rautapään koneesta ollut yläkerta ja jakopää auki, nyt kasaamisen
jälkeen etusylinteri käy hyvin mutta takimmainen pätkii.

Onko se kone käynyt pidempiä aikoja, siis siten että on lämmennytkin kunnolla?
Tarkista ny ne ilmavuodot ainaskin.
Affe
Re: Rautapään käyntihäiriö
[quoteTarkista ny ne ilmavuodot ainaskin.
[/quote]
tuon kattoisin ekana....
Jack
[/quote]
tuon kattoisin ekana....
Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Imuvuodot on vielä tarkistamatta. Ohjurit ja männänrenkaat uusittin ja venttiilit ja istukkapinnat
koneistettiin. nokat oli irti mutta jako pitäisi olla kohdallaan, ainakin tarkistin
merkit monta kertaa ennen kopan sulkemista. Syttyä ei käsittääkseni saa
puolta kierrosta sivuun? Ei takapytystä muuten mitään kolinoita kuulu.
En ole vielä käyttänyt kunnolla lämpöiseksi, käyttämisen jälkeen takasylinteri
paljon viileämpi kuin etummainen. Pitää vielä tarkistaa ne imusarjan o-renkaat.
koneistettiin. nokat oli irti mutta jako pitäisi olla kohdallaan, ainakin tarkistin
merkit monta kertaa ennen kopan sulkemista. Syttyä ei käsittääkseni saa
puolta kierrosta sivuun? Ei takapytystä muuten mitään kolinoita kuulu.
En ole vielä käyttänyt kunnolla lämpöiseksi, käyttämisen jälkeen takasylinteri
paljon viileämpi kuin etummainen. Pitää vielä tarkistaa ne imusarjan o-renkaat.
Saa. Kampura pyörii kaksi kierrosta siinä missä sytkää pyörittävä nokka-akseli yhden. Jos erehdyt asettamaan sytkän kohdilleen silloin kun ykköspytyn mäntä ei ole puristustahdilla kone voi kyllä lähteä käyntiin mutta yskii ja paukkuu miten sattuu.ville kirjoitti:...Syttyä ei käsittääkseni saa puolta kierrosta sivuun?...
Mutta toisaalta sanoit: "Välillä tyhjäkäynnillä putoaa kokonaan pelistä ja vähän kun antaa kaasua niin lähtee mukaan mutta ei käy tasaisesti" - ei se kävisi noinkaan hyvin jos sytkä olisi 180 astetta pielessä. Ei siitä kyllä haittaakaan ole jos tarkistat tilanteen.
Tarkista vielä tönäreiden säätö. Tuossa mainittiin että tönärin pitää pyöriä nihkeästi (nokka on ala-asennossa) mutta itse olen säätänyt niin että ne pyörii täysin vapaasti.
Teetätitkö sen kansirempan liikkeessä vai teitkö itse? Olen joskus vaihtanut itse venat ja ohjurit ja en uskonut että välystä siellä pitää olla ennen kuin olin kaksi kertaa avannut kannet uudestaan
Liian tiukka ohjuri voisi jumittaa venttiiliä mutta silloin kyllä pitäsi kuulua kilkatusta tönäristäkin...
Onko muuten pyttyjen paineissa eroa?
Tarkista ilmavuodot ja tönärien säätö.
Affe
Teetätitkö sen kansirempan liikkeessä vai teitkö itse? Olen joskus vaihtanut itse venat ja ohjurit ja en uskonut että välystä siellä pitää olla ennen kuin olin kaksi kertaa avannut kannet uudestaan

Onko muuten pyttyjen paineissa eroa?
Tarkista ilmavuodot ja tönärien säätö.
Affe
Sellaasta joskus kuulin kun yksi kaveri ruuvas toisen kaverin rautapään koneen kasaan.Oli kysyny että kummalta pytyltä otetaan ajoitus?Kaikkihan oli vastannu etupytyltä ja moneen kertaan oli kone aukaastu kun ei ollu käyny kunnolla.No piruuttansa oli ajoottanu takapytyltä niin oli ruvennu toimimaan...siten tiedä mikä ajoitus oli pielessä ollu.Kun en oo yhtäkään rautapäätä purkanu enkä kyllä yhtäkään MOOTTORIPYÖRÄn konesta.
Sportster alla jälleen.
Kyllä ne tönärit vapaasti pyörii ja kannet tehtiin moottorikoneistamossa.
Kärjissä kyllä kipinöi, haen huomenna uuden konkan
ja imusarjan o-renkaat. Pitää samalla tarkistaa vielä tuo sytyn ajoitus.
Keskipakosäätimen putsasin ja rasvasin kun kokosin tuon jakopään,
limppujen saranointi oli aika kulunu. Pyttyjen paineita en vielä ole mitannut,
pitää tehdä sekin jos ei nuo konstit auta...
Kärjissä kyllä kipinöi, haen huomenna uuden konkan
ja imusarjan o-renkaat. Pitää samalla tarkistaa vielä tuo sytyn ajoitus.
Keskipakosäätimen putsasin ja rasvasin kun kokosin tuon jakopään,
limppujen saranointi oli aika kulunu. Pyttyjen paineita en vielä ole mitannut,
pitää tehdä sekin jos ei nuo konstit auta...
- rautapää1977
- Viestit: 79
- Liittynyt: 19:46 14.11.2006.
- Paikkakunta: Kuhmo
- Viesti:
imukaulat
Parhaat ja lujimmat imukaulat rautapäähän saat tehtyä hydrauliletkusta,
kestävät huomattavasti paremmin ja ovat halvat verrattuna varaosaputkien kinukki gummeihin....
kestävät huomattavasti paremmin ja ovat halvat verrattuna varaosaputkien kinukki gummeihin....
Born to Loose, Live to win....