Hälytin ongelma
Hälytin ongelma
Ensiksi mainitsen että olen jo lukenut englanninkielisen ohjekirjan hälytintä koskevan osion sekä käyttänyt foorumin hakutoimintoa. Kummastakaan en löytänyt ohjetta joilla olisin saanut ongelman ratkaistua.
Ongelma; häly oli pitkän seisonnan aikana mennyt virransäästötilaan josta sen herättelin virtalukkoa kääntämällä. Kun ajattelin lähteä ajelemaan niin laitoin normaalisti hälyn pois kaukosäätimellä, virrat päälle ja pata tulille... noin viis sekuntia käynnistyksen jälkeen hälyn merkkivalo syttyy, vilkut vilkkuu ja sytytysvirta katkeaa. Olen koittanut ohjeidenmukaista hälyn nollaamista, kuljetustilaan laittoa ja muita ohjekirjan juttuja.
Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan ja miten olette toimineet?
Eli jatko kysymys, onko jotain muuta tapaa saada häly "resetoitua" kuin ohjakirjassa mainitut? Akku irti ja hälyn patteri pois esimerkiksi??? Amerikan palstoilla kun varoittivat että jos tuo (TSSM = Turn Signal Security Module) on paskana niin $$$$ palaa uutta ostaessa.
Mopo on 2002 Heritage Springer.
Ongelma; häly oli pitkän seisonnan aikana mennyt virransäästötilaan josta sen herättelin virtalukkoa kääntämällä. Kun ajattelin lähteä ajelemaan niin laitoin normaalisti hälyn pois kaukosäätimellä, virrat päälle ja pata tulille... noin viis sekuntia käynnistyksen jälkeen hälyn merkkivalo syttyy, vilkut vilkkuu ja sytytysvirta katkeaa. Olen koittanut ohjeidenmukaista hälyn nollaamista, kuljetustilaan laittoa ja muita ohjekirjan juttuja.
Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan ja miten olette toimineet?
Eli jatko kysymys, onko jotain muuta tapaa saada häly "resetoitua" kuin ohjakirjassa mainitut? Akku irti ja hälyn patteri pois esimerkiksi??? Amerikan palstoilla kun varoittivat että jos tuo (TSSM = Turn Signal Security Module) on paskana niin $$$$ palaa uutta ostaessa.
Mopo on 2002 Heritage Springer.
Niinpä. Tietyllä piirillä on kaikkiin twin cam-ongelmiin ratkaisu: osta pannurampo63 kirjoitti:Nythän mä näkisin että sä oot asian ytimessäAksu kirjoitti:Eiks kukaan muu ole törmännyt tällaiseen ongelmaan....
Olis pitäny se pannu vaan pitää silloin 2000 kun sen erehdyin myymään. Sen vikojen kanssa kun ei mennyt sormi suuhun (**,)
Tere!
Ennen kuin alat repimään seteleitä tai pelihousuja niin tarkista ainakin nämä asiat:
Kuittasiko mopotin vilkuilla kun painoit kaukosäätimestä hälyt pois?
"Talviunesta" herättäminenhän tapahtuu siten, että käytät virtalukosta virrat päällä nopeasti ja takaisin pois, ennen kuin hälytin alkaa ulvomaan ja vasta sitten kaukosäätimestä tai stongan vilkkunappuloilla hälyt pois päältä. Toki kyllä kai virtakytkimen voi myös kääntää suoraan "virrat päällä" asentoon ja kuitata sitten hälyt päältä pois. Pääasia on kuitenkin se, että ottaa ne hälyt pois päältä talviunen jälkeen... sekavaa sepostusta muistikuvien mukaan...
Oletko vaihtanut kaukosäätimen pariston? Omassani (lue rahoitusyhtiön
) mopossa kaukosäätimen paristo meni parissa vuodessa.
Heikko kaukosäätimen paristo voi aiheuttaa moisen ongelman.
Pariston vaihdon jälkeen kaukosäädin ja mopottimen hälytin täytyy synkronoida, ohjeet manuaalista.
Olen nyt töissä, joten ei ole manuskaa mukana, mutta voin tarkistaa asian illalla...
Ennen kuin alat repimään seteleitä tai pelihousuja niin tarkista ainakin nämä asiat:
Kuittasiko mopotin vilkuilla kun painoit kaukosäätimestä hälyt pois?
"Talviunesta" herättäminenhän tapahtuu siten, että käytät virtalukosta virrat päällä nopeasti ja takaisin pois, ennen kuin hälytin alkaa ulvomaan ja vasta sitten kaukosäätimestä tai stongan vilkkunappuloilla hälyt pois päältä. Toki kyllä kai virtakytkimen voi myös kääntää suoraan "virrat päällä" asentoon ja kuitata sitten hälyt päältä pois. Pääasia on kuitenkin se, että ottaa ne hälyt pois päältä talviunen jälkeen... sekavaa sepostusta muistikuvien mukaan...
Oletko vaihtanut kaukosäätimen pariston? Omassani (lue rahoitusyhtiön
Heikko kaukosäätimen paristo voi aiheuttaa moisen ongelman.
Pariston vaihdon jälkeen kaukosäädin ja mopottimen hälytin täytyy synkronoida, ohjeet manuaalista.
Olen nyt töissä, joten ei ole manuskaa mukana, mutta voin tarkistaa asian illalla...
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Joo kyllä kuittaa vilkuilla ja äänellä sekä de-aktivoinnin ja aktivoinnin. Paristot vaihdoin jo ekana päivänä ongelman kanssa painittuani kun oli varapatterit jo ostettuna. Mopo on ollut pitkään CTECH-laturin päässä ja eilen kun mittailin akun jännitettä niin se oli 12,8 V... No onneks täälläkin alkoi pakastamaan niin ajohalut laski. Luonto ei vaan antais periks viedä mopoa hoitoon...
Mulla on myös pari kertaa pyörän häly mennyt virransäästötilaan tallissa talviuinaillessaan. Hälyä en saa päältä pois kaukosäätimellä, vaan avain virtalukkoon, virrat päälle ja samon tein alkaa perkeleellinen uikutus. Sitten vasta kakella häläri pois päältä. Mutta en ole kokeillut pyörän käynnistämistä, joten en sit tiedä käykö samalla kuin Aksulla... Eli aika turhaa höpinää oli tääkin viesti. 
H-D Softail Custom 1998
Vastaavaa ei ole tapahtunut. En tiedä kuinka paljon olet hälläriä roplannut, mutta ainakin omani tuntuu olevan tarkka siitä, kuinka joutuin vilkkuhanikoita painelee ja virtalukko on-off käätämiset tekee. Koitin tuota juuri laittaa säilytystilaan ja monta yritystä meni ennenkuin onnistuin vaikka tein juuri niin kuin ohjekirjassa sanotaan. Ja mopo on fxd 03. Itse olen aivan rookie näiden kanssa, mopo on itselleni aivan uusi. Joten jos kommenttini on naurettava niin nauretaan sille yhdessä!

05, siitä 5
Juuri näin on käynyt minullekin. Lisäyksenä todettakoon, että oma peli lähtee käyntiin ja käy ok.SenioRR kirjoitti:Mulla on myös pari kertaa pyörän häly mennyt virransäästötilaan tallissa talviuinaillessaan. Hälyä en saa päältä pois kaukosäätimellä, vaan avain virtalukkoon, virrat päälle ja samon tein alkaa perkeleellinen uikutus. Sitten vasta kakella häläri pois päältä. Mutta en ole kokeillut pyörän käynnistämistä, joten en sit tiedä käykö samalla kuin Aksulla... Eli aika turhaa höpinää oli tääkin viesti.