Privacy?
-
OiLsLiNgEr
- Viesti:
Privacy?
Viitaten tähän keskustelun tynkään haluasin sanoa seuraavaa:
Sekä jäsenluettelossa (sori, että mainitsin) että "privafoorumiin" kirjautumisessa on kyseessä samasta asiasta, yksityisyydestä.
Olisi siis hienoa että asioista olisi mahdollisuus keskustella ilman yksityisyyden menettämisen vaaraa.
Itse en aio koskaan kirjautua jäsenten omaan chättiin koska
periaatteessa en jaa tietojani nettiin ellei oli IHAN pakko, enhän tee niin kadullakaan.. Uskon vaakaasti etten ole ainoa.
Jottei tästä tulisi saarnaa niin laitanpa tähän linkkiä, kannattaa lukea
vaikkei yksityisyys kiinnostaisikaan:
http://www.effi.org/yksityisyys/
Ja pieni lainaus ed. linkin tekstistä: "Suuri uhka on myös niiden syrjäytyminen, jotka eivät syystä tai toisesta anna tietojaan ulkopuolisille."
Mun mielestä meistä jo muutenkin kerätään tietoja sinne sun tänne, ei niitä viitsi enää vapaaehtoisesti levitellä, vaikkei mitään salattavaa olisikaan.
Ymmärrän niitä jotka pitävät yksityisyyttä turhana ja toivon ymmärrystä meille jotka suhtautuvat siihen vakavasti.
Voihan pelkällä Googletuksella saada joistain henkilöistä selville lähes kaiken, lempiväristä lähtien...! Mitä jos joku jostain kumman syystä päättää "ripata" privafoorumin ja julkaisee sen jossain muualla? Tai pelkästään copy-pastettaa sen vaikka toiselle foorumille? Mitä "privasta" olisi sen jälkeen enää jäljellä?
Huomioikaa myös, että moni (myös viranomainen) pitää HD:llä ajavaa ihmistä automaattisesti rikollisena...Kiitos Medialle...
Kiitos ja anteeks, hyvää jatkoa kaikille!
Sekä jäsenluettelossa (sori, että mainitsin) että "privafoorumiin" kirjautumisessa on kyseessä samasta asiasta, yksityisyydestä.
Olisi siis hienoa että asioista olisi mahdollisuus keskustella ilman yksityisyyden menettämisen vaaraa.
periaatteessa en jaa tietojani nettiin ellei oli IHAN pakko, enhän tee niin kadullakaan.. Uskon vaakaasti etten ole ainoa.
Jottei tästä tulisi saarnaa niin laitanpa tähän linkkiä, kannattaa lukea
vaikkei yksityisyys kiinnostaisikaan:
http://www.effi.org/yksityisyys/
Ja pieni lainaus ed. linkin tekstistä: "Suuri uhka on myös niiden syrjäytyminen, jotka eivät syystä tai toisesta anna tietojaan ulkopuolisille."
Mun mielestä meistä jo muutenkin kerätään tietoja sinne sun tänne, ei niitä viitsi enää vapaaehtoisesti levitellä, vaikkei mitään salattavaa olisikaan.
Ymmärrän niitä jotka pitävät yksityisyyttä turhana ja toivon ymmärrystä meille jotka suhtautuvat siihen vakavasti.
Voihan pelkällä Googletuksella saada joistain henkilöistä selville lähes kaiken, lempiväristä lähtien...! Mitä jos joku jostain kumman syystä päättää "ripata" privafoorumin ja julkaisee sen jossain muualla? Tai pelkästään copy-pastettaa sen vaikka toiselle foorumille? Mitä "privasta" olisi sen jälkeen enää jäljellä?
Huomioikaa myös, että moni (myös viranomainen) pitää HD:llä ajavaa ihmistä automaattisesti rikollisena...Kiitos Medialle...
Kiitos ja anteeks, hyvää jatkoa kaikille!
juuei
Re: Privacy?
Itselläni on se (jonkun mielestä ehkä huono puoli) ominaisuus että mikäli henkilö ei uskalla tuoda mielipidettä julki muuta kuin anonyyminä, en välttämättä noteraa ko. mielipidettä. Perustelu: nimimerkin taakse helppo kätkeytyä, "livenä" mielipiteet ihan muuta eli kulkee esim. valtavirran mukana ettei vain eroa joukosta...OiLsLiNgEr kirjoitti:...Olisi siis hienoa että asioista olisi mahdollisuus keskustella ilman yksityisyyden menettämisen vaaraa...
Onneksi tässä porukassa tittelit ja asemat ei merkkaa mitään (ainakaan tähän asti ei ole merkannut)Viking kirjoitti:...vieläpä oikein tittelillä..
ps. luulen kuitenkin ymmärtäväni mitä kirjoittajat tarkoittavat teksteillään
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
voi voi sentään...liekö tänäpäivänä aika turhaa kuvittella etteikö omat tiedot ole jos jonkinmoisessa rekistereissä halusin sitä tai en. Toki tietojen saantia voi jonkinverran rajoittaa ja estää. Mä en kyl oikein ymmärrä et jos on jotain mieltä jostain niin yksityisyydensuojan takanako niitä sit julkistaa mielummin....
"Vain jäsenille" sivut ovat ihan oikea kanava jutustella asioista jotka koskevat vain jäseniä, koska tällä saitilla on niin paljon muitakin liikkeellä.
Minä tykkään olla minä ja mielipiteeni ovat omia ja toisinaan "lainattu muilta"
-Päkä-
"Vain jäsenille" sivut ovat ihan oikea kanava jutustella asioista jotka koskevat vain jäseniä, koska tällä saitilla on niin paljon muitakin liikkeellä.
Minä tykkään olla minä ja mielipiteeni ovat omia ja toisinaan "lainattu muilta"
-Päkä-
OiLsLiNgEr
Ja mitä tulee yksityisyyteen nykymaailmassa niin se on pelkkä klisee. Siitä alkaen kun ihmisten nimiä alettiin merkata kirkonkirjoihin on yksityisyys ollut kateissa.
Laskeppas huviksesi kuinka monessa rekisterissä Sun tietosi ovat nykyisin! Ja kaikkiin niihin pääsee käsiksi.
Nomutta näinhän se menee! Mikä on Sun ongelmasi? Jos halua pitää tietosi salassa, se onnistuu (koskee siis vain H-DCF:ää). Jos haluat tietosi julkisiksi, se onnistuu. Jos et halua kirjautua nettiin, se onnistuu. Jos haluat kirjautua nettiin se onnistuu.Mun mielestä meistä jo muutenkin kerätään tietoja sinne sun tänne, ei niitä viitsi enää vapaaehtoisesti levitellä, vaikkei mitään salattavaa olisikaan.
Ja mitä tulee yksityisyyteen nykymaailmassa niin se on pelkkä klisee. Siitä alkaen kun ihmisten nimiä alettiin merkata kirkonkirjoihin on yksityisyys ollut kateissa.
Re: Privacy?
Ensiksikin ainakin mulla tuo eka "linkki" menee foorumin aloitus-sivulle.OiLsLiNgEr kirjoitti: Viitaten tähän keskustelun tynkään haluasin sanoa seuraavaa:
periaatteessa en jaa tietojani nettiin ellei oli IHAN pakko, enhän tee niin kadullakaan..
Olisiko tämä oikea?
Kun kirjaudut jäsenten omaan chattiin niin mitähän lisätietoja silloin jakelet?
Jäsennumerosi on jäsenkirjurin tiedossa joten siinä ei paljon menetetä. Se jäsennumero toimii tunnisteena jotta saat luku- ja kirjoitusoikeuden privapuolelle.
Se privapuolihan on yksityisempi paikka, sinnehän on teoriassa pääsy vain H-DCF jäsenillä.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
OiLsLiNgEr
- Viesti:
No mulla on helvetillinen esimerkki siitä kuinka tiedot voi levitä netin kautta.
Erään edellisen työnantajan tietsikoissa ei ollu tietoturva asiat kunnossa ja sen valloitti joku IRC-nörttiporukka tms. Firman koneilta löytyi koko henkilökunnan kaikki mahdolliset tiedot, jotka tietty levisivät ympäri mailmaa samantien. Joitain käytettiin hyväksikin, esim. jonkun nimellä oli asuttu hotelleissa ja laskut jätetty pystyyn...jne.
Tapaus nosti sen verran karvat pystyyn, että tuli tälläinen kumma periaate että ei nettiin MITÄÄN henk. koht. tietoja IKINÄ. Omalta koneeltanikaan ei löydy omia nimiä tms. Kaikki, paitsi yksi s-posti osoitteeni on väärällä nimellä jne.
Nykyään kaikki henkilökohtainen kulkee vain VPN-yhteyden kautta.
En siis tarkoittanut etten halua henkilötietojani HDCF:n tai sen jäsenien tietoon, vaan sitä, etten tahdo levitellä niitä NETTIIN.
Olenhan mä HDCF:llekin tietoni itse antanut koska olen katsonut sen sen arvoiseksi. Kevyen jutustelun takia ei huvita. Ei tarvitsekaan, mutta nyt ilmeni että se rajoittaa keskustelun aiheita? (jäsennumeronkin luen henkilökohtaiseksi tiedoksi, sehän yhdistetään henkilöön)
No niih. Ei ole tarkoitus häiriköidä foorumilla, joten se tästä aiheesta.
PS. Juu, ja linkki oli viturallaan...
Erään edellisen työnantajan tietsikoissa ei ollu tietoturva asiat kunnossa ja sen valloitti joku IRC-nörttiporukka tms. Firman koneilta löytyi koko henkilökunnan kaikki mahdolliset tiedot, jotka tietty levisivät ympäri mailmaa samantien. Joitain käytettiin hyväksikin, esim. jonkun nimellä oli asuttu hotelleissa ja laskut jätetty pystyyn...jne.
Tapaus nosti sen verran karvat pystyyn, että tuli tälläinen kumma periaate että ei nettiin MITÄÄN henk. koht. tietoja IKINÄ. Omalta koneeltanikaan ei löydy omia nimiä tms. Kaikki, paitsi yksi s-posti osoitteeni on väärällä nimellä jne.
En siis tarkoittanut etten halua henkilötietojani HDCF:n tai sen jäsenien tietoon, vaan sitä, etten tahdo levitellä niitä NETTIIN.
Olenhan mä HDCF:llekin tietoni itse antanut koska olen katsonut sen sen arvoiseksi. Kevyen jutustelun takia ei huvita. Ei tarvitsekaan, mutta nyt ilmeni että se rajoittaa keskustelun aiheita? (jäsennumeronkin luen henkilökohtaiseksi tiedoksi, sehän yhdistetään henkilöön)
No niih. Ei ole tarkoitus häiriköidä foorumilla, joten se tästä aiheesta.
PS. Juu, ja linkki oli viturallaan...
juuei
Jos haluaa ettei kukaan pysty seuraamaan ostoksia ainoa vaihtoehto on käteinen... - markkinamiehet tutkailee ostotottumuksia kortin käytön perusteella ja ei tarvi olla kummoinen salapoliisi jotta äkkää että joku käy joka perjantai ostaan kossun alkosta ja lauantaisin käy tissibaarissa...
Sitten alkaa tulemaan mainoksia sähköpostiin em. aloihin liittyen... 
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsekin jouduin luottokorttipetoksen (1048e tekaistuja ostoksia) uhriksi puolitoista kuukautta sitten. Pankki huomasi tapauksen, soitti minulle ja lähetti valmiin sapluunan ilmoitusta varten. Sain uuden kortin kahdessa päivässä eikä kukaan edes vihjannutkaan että voisin joutua maksamaan penniäkään. Jouduin tekemään rikosilmoituksen, täyttämään sen sapluunan ja hakemaan uuden kortin pankista, meni yhteensä päälle tunti. Tästä traumaattisesta tapahtumasta huolimatta yritän kerätä elämäni rippeet ja jatkaa eteenpäin.OiLsLiNgEr kirjoitti:No mulla on helvetillinen esimerkki siitä kuinka tiedot voi levitä netin kautta.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Ai niin, tuolta oilslingerin profiilista voi kuka vaan satunnainen surffailija käydä katsomassa että hän pitää brotherfiretribestä ja x-prophetsista, on ajanut motskareilla kilpaa 25v, tekee töitä mm. firmoille Azipod, Masa sekä Technip ja ajelee evo fxr:llä.
Kun nyt olet nuo tiedot kertonut ihan itse, niin onko jäsennumero liikaa vaadittu?
Kun nyt olet nuo tiedot kertonut ihan itse, niin onko jäsennumero liikaa vaadittu?
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
x-files soimaan taustalle ja sala-liitto-teoriat esiin...mistä te tiedätte millaiset tiedot teistä liitelee tuolla satelliittien maailmassa?mä aloin vähän aikaa sitte epäilemään et mulla on oma henk.koht varjostaja...
on taidettu liikaa katella leffoja joissa on cia tai kgb kaiken takana.
mut toisaalta onhan niissä elementit jotka onnistuu kaiken tiedon poispyyhkimiseksi.pelottavaa..
on taidettu liikaa katella leffoja joissa on cia tai kgb kaiken takana.
mut toisaalta onhan niissä elementit jotka onnistuu kaiken tiedon poispyyhkimiseksi.pelottavaa..
-Kunnioitus ja Luottamus-
Vaklaus
Valtiohan ja naapurit kyttää jo!
Uusi käyttövero menee sateliittiseurantaan ja tietäävät missä kenenkin rutku on parkissa ja mitä reittiä ajat realiajassa jos tarra paikoillaan. Kyttä henkilöt sitten ratsaa tien varressa jos suhahdat ohi ilman tarraa niin perään...... Nopeuskin voidaan tulostaa satelliitin kautta..... Näin kohta mennään.
Uusi käyttövero menee sateliittiseurantaan ja tietäävät missä kenenkin rutku on parkissa ja mitä reittiä ajat realiajassa jos tarra paikoillaan. Kyttä henkilöt sitten ratsaa tien varressa jos suhahdat ohi ilman tarraa niin perään...... Nopeuskin voidaan tulostaa satelliitin kautta..... Näin kohta mennään.
tietoturva on mielenkiitoinen osaalue. kysymys tuleekin mikä on kenellekin oma tarve. näillä asioilla saadaan ihmiset vainoharhaiseksi
Kaiken jäljittämisen a ja o on netissä ip osoite. jälkijää moneen paikkaan.
vpn on mielenkiintoinen tapaus sisänsä. yhteys on suojattu tunnelin toiseenpäähän asti. tunnelista eteenpäin näkyy tunnelin pään antama ip.
Sitten päässään kysymykseen jos joku haluaa saada ip haltijan selville. hiukan hankaloittaa vaihtuva ip osoite. mutta kaikille jäljille löytyy toinenkin yhteinen tekijä. Mac osoite. tähän ei itse paljon voi vaikuttaa. mac osoite on yksityinen tieto jokaisella verkko kortilla. Jos oikein vainoharhaseksi rupee pitäisi aina surffaus kertojen välillä vaihtaa verkkokortti
Nyt mentiikin jo niin syvälliseen tietoo mitä 99% käyttäjistä ei edes tiedä.
testi mielessä kiinostais testata OiLsLiNgEr mainitsemaa vpn yhteyttä hiukan pidemmälle vietynä. 2-4 tunnelia ketjutettuna kaikille 256bittinen salaus. kuka sen selvittäis olis jo aika guru.
Kuten jo mainitsin mikä on sitten kellekin sopiva suojaus?
helpoin ja halvin ratkasu käydä netissä vain julkisilta koneilta
tää meni jo aika offtopic kommentini.
Kaiken jäljittämisen a ja o on netissä ip osoite. jälkijää moneen paikkaan.
vpn on mielenkiintoinen tapaus sisänsä. yhteys on suojattu tunnelin toiseenpäähän asti. tunnelista eteenpäin näkyy tunnelin pään antama ip.
Sitten päässään kysymykseen jos joku haluaa saada ip haltijan selville. hiukan hankaloittaa vaihtuva ip osoite. mutta kaikille jäljille löytyy toinenkin yhteinen tekijä. Mac osoite. tähän ei itse paljon voi vaikuttaa. mac osoite on yksityinen tieto jokaisella verkko kortilla. Jos oikein vainoharhaseksi rupee pitäisi aina surffaus kertojen välillä vaihtaa verkkokortti
Nyt mentiikin jo niin syvälliseen tietoo mitä 99% käyttäjistä ei edes tiedä.
testi mielessä kiinostais testata OiLsLiNgEr mainitsemaa vpn yhteyttä hiukan pidemmälle vietynä. 2-4 tunnelia ketjutettuna kaikille 256bittinen salaus. kuka sen selvittäis olis jo aika guru.
Kuten jo mainitsin mikä on sitten kellekin sopiva suojaus?
helpoin ja halvin ratkasu käydä netissä vain julkisilta koneilta
tää meni jo aika offtopic kommentini.
Jaaha, ja nämä vpn-yhteys, satelliittipaikannus ja mac-osoitteet sitten liittyvät keskustelun aiheena olleeseen jäsenfoorumiin, siis niinku miten?
Ainoa ero avoimeen foorumiin on se, että joutuu foorumin käyttäjäksi hyväksymistä varten hetkeksi kertomaan ylläpitäjälle jäsennumeronsa. Senkin voi ottaa profiilistaan pois kun hyväksyntä on saatu.
Mitään käyttäjän tietoja, jotka eivät jo valmiiksi ole näkyvissä, ei täältä kukaan ulkopuolinen saa.
Kohtapuolii messukalja kirkastaa ajatukset.
Ainoa ero avoimeen foorumiin on se, että joutuu foorumin käyttäjäksi hyväksymistä varten hetkeksi kertomaan ylläpitäjälle jäsennumeronsa. Senkin voi ottaa profiilistaan pois kun hyväksyntä on saatu.
Mitään käyttäjän tietoja, jotka eivät jo valmiiksi ole näkyvissä, ei täältä kukaan ulkopuolinen saa.
Kohtapuolii messukalja kirkastaa ajatukset.
Life Member
Joissain korteissa (PC:ssäkin käytettävissä) MAC on EEPROMilla ja sen pystyy vaihtamaan. Ja IP-osoitteen jäljitettävyys on täysi nolla jos on jamppa joka osaa asiansa. Tosin ei lain puitteissa tehtynä, että ei auta siinä mielessä.Torme kirjoitti:Mac osoite. tähän ei itse paljon voi vaikuttaa. mac osoite on yksityinen tieto jokaisella verkko kortilla. Jos oikein vainoharhaseksi rupee pitäisi aina surffaus kertojen välillä vaihtaa verkkokortti
Mutta sanonpahan vaan (keskustelun aloittajalle), että mikä tässä nyt on se haloo? Jos jotain asiaa X haluaa käyttää ja sitä varten pitäis jotain tietoja antaa, niin sehän on sitten omassa valinnassa mieltääkö sen arvoiseksi. Joku on joskus lausunut "there's no free lunch".
En kyllä ymmärrä sitäkään argumenttia, että jos tietoja on jo jossain, että sama sitten pistää ranttaliksi ja levittää muuannekin. Mutta kukin taaplaa tavallaan.
Edit: etkös sinä oilslinger jo sanonut, ettet aio koskaan kirjautua tuonne yksityiselle osiolle? Mitäs ongelmaa siis enää on?