laiskan lataus!
laiskan lataus!
Eikös se ollut niin, että akun voi näissä uudemmissakin ladata ilman akun irroitusta(06 dyna).Laturina bilteman 3-vaihe(2A) vekotin mopoille.Ohjeessa vain lyijy akuille mutta eikös toimi uusissa akuissakin ? 
Toivottavasti muistit laittaa tuohon sulakkeenatco kirjoitti:Mulla on pistokkeella varustettu piuhanpätkä kiinteästi akun navoissa kiinni.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
automaattisulake
Ei se ole piuhan pituudesta kiinni.
Jos asentaa kiinteän syötön/ulosoton on se hyvä suojata sulakkeella (automaattisulake), niin ainakin jostain katkeaa jos jotain tapahtuu.
Olen omin silmin nähnyt kun (jonkun, ei minun) pyörässä sähköt meni oikariin eikä ollut sulaketta välissä. Käry nousi ja kaverilta joka repi johdot irti paloi näpit.
Jos asentaa kiinteän syötön/ulosoton on se hyvä suojata sulakkeella (automaattisulake), niin ainakin jostain katkeaa jos jotain tapahtuu.
Olen omin silmin nähnyt kun (jonkun, ei minun) pyörässä sähköt meni oikariin eikä ollut sulaketta välissä. Käry nousi ja kaverilta joka repi johdot irti paloi näpit.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: automaattisulake
Kuulostaa tutulta, mutta mulla kärähti jo tallissa jossa ei ollu kukaan näkemässä. Tuon kokemuksen jälkeen olenkin ruvennut käyttämään sulakkeita.smuige kirjoitti:Olen omin silmin nähnyt kun (jonkun, ei minun) pyörässä sähköt meni oikariin eikä ollut sulaketta välissä. Käry nousi ja kaverilta joka repi johdot irti paloi näpit.
Nyrkkisääntönä voidaan sanoa että akun plusnavan ja pääsulakkeen välinen etäisyys tulisi pitää mahdollisimman lyhyenä jotta minimoidaan akun oikosulun riski. Ja jokainenhan laittaa myös laturilta tulevan piuhan sulakkeen taakse eikä suoraan akun napaan.
Kiksivehkeissä sulakkeen voi laittaa myös akun maakaapelin väliin.
Kiksivehkeissä sulakkeen voi laittaa myös akun maakaapelin väliin.