Sportin putkien avarrus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

baabomo
Viesti:

Sportin putkien avarrus

Viesti Kirjoittaja baabomo »

tere toverit.
Tässä olen rakentamassa 883:sta 1200:sta ja putkiin ei oo varaa ja olen kuullut että alkukäyrien avarrus on jotenkin mahdollista????? Mulla on slip-onit vaihettu avarimmiks mutta sitten tulikin tenkka Pöö, eli auttakaa tyhmempää hädässä......

Kiitos
baabomo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja baabomo »

ja muitakin halpoja/loistavia ideoita otetaan tietenkiin vastaan
ex-sportsterman

Viesti Kirjoittaja ex-sportsterman »

Helppo ja nopea muutos 'for long distance running'; aavikkovälitä laitetta vakiokapuloita isommilla/pienemmillä rattailla (tai toisiovedon hammaspyörillä näissä uudemmissa).
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kyllä se taitaa olla niin, että sillä avartamisella on viitattu nimenomaan vaimentajien avartamiseen. Alkukäyrät ovat käsittääkseni tavallista 1,5mm seinämällä olevaa teräsputkea ja niiden "avartaminen" lienee turhaa työtä.
Joskus muuten näkee että on poistettu alkukäyrien välissä oleva yhdysputki tehonlisäyksen nimissä. Tätä ei pidä tehdä, koska alkuperäisen pakoäänien vaimentamistarkoituksen lisäksi putki tasaa pakosyklejä taaten kaasuille vapaamman virtauksen -> lisää tehoa!!
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Itse avarsin evo sportin orkkis vaimentajat lyömällä vaimentimen sisällä olevaan "väliseinään" 16mm teräsputkella reijän 8) . Koko väliseinäkin lähtee hakkaamalla pois, on pistehitsauksella kiinni. Mielestäni äänet menee silloin liian kovaksi 8O . Tietenkin "viritysharrastuksen" voi aloittaa 1/2" reijällä ettei tarvi ihmetellä että tuli liian kovat äänet. Itsellä vaimentimet on rautiksessa 8)
Zed
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zed »

Kun leikkaat vaimentimien takapäästä n. 1-2 cm pois, lähtee koko sisähuilu helvettiin ja äänethän vain paranee
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

näin on...eli ite hakkasin paksulla harjateräs tangolla välilevyt vidduun ja äänet tuli puolta viisaammiksi.mutta imupuolta ei pidä mennä mulkkaamaan saman aikaisesti, muute seokset menee liian laihalle:katastrof.
tv

Viesti Kirjoittaja tv »

Ei mikään katastrof, vaan vapaavirtausputsaria kehiin ja sitten suuttimia isommaks ym. kaasarin ropaukset, ellei ole tehty jo.. näistä on ihan hiljattain ollut yksityiskohtaisesti tässä juttua. Tehtaan jäljiltähän hd kulkee niin laihalla, että pelkillä pakopuolen muutoksillakin voinee "raja" ylittyä. Ei ainakaan kannata kokeilla. Viksumpaa on vetää seokset hiukan rikkaalle ja sieltä käsin lähestyä optimia, ei ole ainakaan konevaurion vaaraa.
Vastaa Viestiin