Aikamoisia eroja! Harrikoita ei kyllä ollut listalla...
Kannattaa tsekata omat vakuutukset tarkkaan.
"Hintaero jopa 2500 euroa vuodessa
Moottori-lehden vertailu paljasti huikeita hintaeroja moottoripyörien vakuutusmaksuissa. Kahden eri vakuutusyhtiön hintaero liikenne- ja kaskovakuutukselle voi olla esimerkiksi suositussa 600-kuutioisten moottoripyörien luokassa jopa 2500 euroa vuodessa.
Keväällä 2006 eräiden vakuutusyhtiöiden moottoripyörävakuutusten maksuperusteisiin tuli perinteisen moottorin iskutilavuuden tilalle teho/painosuhde. Näin matalatehoisten ja raskaiden moottoripyörien vakuutusmaksut laskivat tuntuvasti. Vastaavasti keveän ja tehokkaan sporttipyörän omistaja/haltija sai kontolleen mojovamman vakuutusmaksun. Maksuperustemuutoksen lisäksi osa vakuutusyhtiöistä luopui perinteisestä seisonta-ajasta. Vakuutukset ovat tällöin samalla hinnalla voimassa vuoden ympäri.
Lisää muutoksia ja uudistuksia on tulossa tänä vuonna ainakin hintoihin mutta mahdollisesti maksuperusteisiinkin. Selvitimme kahdeksan vakuutusyhtiön hinnat. Osalla yhtiöistä muutoksia tuli jo vuoden vaihteessa, toisilla muutokset toteutuvat myöhemmin keväällä. Vertailun hintatiedot ovat 2.1.2007 voimassa olevan hinnaston tietoja. Vertailu on julkaistu 11. tammikuuta ilmestyvässä Moottorissa numero 1/2007.
Esimerkeissä ero halvimman ja kalleimman liikenne- ja kaskovakuutusyhdistelmän välillä voi olla 125 cm³-luokassa 800 euroa vuodessa, 500-600 cm³-luokassa jopa 2500 euroa ja yli 1000 cm³-luokassa jopa 1600 euroa. Vakuutukset ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten oheisen taulukon vertailutiedot ovat vain suuntaa-antavia. Oman vakuutuksen hintaan vaikuttavat suuresti esimerkiksi omat bonukset, keskittämisalennukset, vakuutuksenottajan ikä, sukupuoli ja asuinpaikka.
- Vertailumme paljastaa, että kuluttajan oma valppaus vakuutusyhtiön valinnassa todella kannattaa. Koska vakuutukset ovat yksilöllisiä, mikään taulukko ei paljasta juuri oman vakuutusturvan kannalta parasta vaihtoehtoa, mutta kun hintaerot ovat näinkin suuria, saa omalle vertailukierrokselle helposti hyvän palkan halvempien hintojen kautta, toteaa päätoimittaja Eila Parviainen Moottorista.
Moottori on autoilua, liikennettä ja matkailua käsittelevä aikakauslehti, jonka julkaisija on Autoliitto ry ja kustantaja Kynämies Oy. Moottorin levikki on 82940 (LT 2005) ja se on Aikakauslehtien liiton jäsen. "
Moottori-lehti vertaili moottoripyörien vakuutushinnat
mikä unohtui
Janezki

(Sieltä saa Harrikaan Road Assistace-palvelun paljon halvemmalla kuin HOG:sta)
Unohdit laittaa linkin missä voi liittyä Autoliittoon!Moottori on autoilua, liikennettä ja matkailua käsittelevä aikakauslehti, jonka julkaisija on Autoliitto ry ja kustantaja Kynämies Oy. Moottorin levikki on 82940 (LT 2005) ja se on Aikakauslehtien liiton jäsen. "
(Sieltä saa Harrikaan Road Assistace-palvelun paljon halvemmalla kuin HOG:sta)
AL
Totta muuten puhut ilkimys.
Itse olen jasen ja hyvan vastineen koen rahalle saaneeni. Suosittelen pitkan matkan kulkijoille.
Sanoi: w4p2
Itse olen jasen ja hyvan vastineen koen rahalle saaneeni. Suosittelen pitkan matkan kulkijoille.
Sanoi: w4p2