Kotisivujen tekeminen

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
w4p2
Viesti:

Kotisivujen tekeminen

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Pitaisi tehda tallille kotisivut.

Ihmeempia it-osaajia ei ole, joten miten homma kannattaisi hoitaa, vaantaa sisulla itse... vai palkata tekija.

Kysymyksessa on ihan perussivut joissa kerhon esittely, galleria osio ja ilmoitustaulu.

Yritin joskus syksylla tehda sivuja Yahoon... vaan eihan siita tullut lasta ei p....a. Kolme tuntia kesti ennen kun sain maksusitoumuksen mitatoitya :oops:

Eli mista loytyy huokea ja helppokayttoinen paikka /osoite jossa sivut saa luotua itse... ja toisaalta... jos antaa tehtavaksi niin mita maksaa. (voi tietysti maksaa mita vaan, mutta ihan avatut perussivut joita voi itse taydentaa).

Josko taman sattuu lukemaan jonkun murkkuikaisen nortin isa / aiti... voipi minuun ottaa pm:lla yhteytta ja antaisin mielellaan nuoren tehtavaksi ... itse asiassa paritkin kotivut. Hyvat ja halvalla. :wink:

Sanoi:w4p2
Torme

Viesti Kirjoittaja Torme »

perus sivu on helppo tehä. vaikka ihan wordillä ja tallentaa html muotoon.
paremmassa office paketissa tulee sellanen ohjelma kun frontpage hiukan kehityneempi ohjelma sivujentekoon. voi tehdä jo hiukan erikois juttujakin.
editoreja löytyy netistä pilvin pimein jopa ilmasia.
veikkaan että ei kovin paljon löydy enään veikkoja jotka vääntää html koodia käsin. tätäkin kieltä aikoinaan tullu hiukan opeteltua. eipä ole monee vuoteen tullu enään tehtyä sivuja, näiköhän enään osaisi :oops:
kuvagalleriaan kannattaa jo ettiä erillinen ohjelma mikä tekee koodin.

mutta pääset alkuun helposti hiukan lukemalla netti oppaita.

http://www.saunalahti.fi/~mikaves/html/index.htm
http://ari.rdx.net/htmlopas/ tässä jälkimmäisessä sivutaan jo myös JavaScript ohjelmoiti kieltä mikä menee jo hankalammaksi.

löytyhän se pikasella haulla vielä noita kuva sivujen tekoon ohjelmia.
tässä muutamia. http://www.nonags.com/nonags/htmlgallery.html

kotisivu tilaa löytyy ilmasiksi netistä. sulla on varmaan jo nettitarjoajan puolesta sähköposti ja nettisivutilaa.

sitten sivujen löytymistä varten tarvitkin nimi palvelinta "domain"
eli käytännöss. aluksi osoite on mallia esim. www.palvelu.com/~joku_ihmeen_sanahirviö/
domainin saa joko pientä maksua vastaa tai muutamia ilmaisia löytyy netistä. palvelimelle tehdään haluttu osoite "jos vapaa" esim. www.hdcf.fi
tämä tieto linkitetään sivujesi osoiteeseen.

Kun homma toimii niin sivut näkyy kummallakin osoite tavalla :wink:
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Jos et yahoon sitebuilderilla (http://webhosting.yahoo.com/ps/sb/index.php) onnistu, niin peli on menetetty sinun osaltasi, järkevän näköisten sivujen vääntäminen ei siitä paljon helpommaksi muutu. "No technical skills required".

Kai sä nyt jonkun tietokoneenkäyttötaitoisen tunnet, jolla on pari tuntia vapaa-aikaa ja mieltymys mallasjuomaan..
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
eeko
Viesti:

jep

Viesti Kirjoittaja eeko »

http://www.coffeecup.com/free-editor/
mä olen käyttänyt tuota, on helppoa ja
ftp on siinä valmiina. jos sulla on nettiliittymä,
niin siinä on yleensä kotisivutilaa jonkin verran
valmiina.
-eeko
Lupara

Viesti Kirjoittaja Lupara »

Mainos:

Tmi Juri Kynnysmaa ( www.kynnysmaa.com ) antaa klubilaisille asevelihinnan kotisivuista. Tarvittaessa hoidamme teille sivut "avaimet käteen" -periaatteella eli hoidamme puolestanne kotisivutilan, domainin jne.

Yksinkertaisen esittelysivuston hinta ei todellakaan huimaa päätä!

mail: atk@kynnysmaa.com tai juri.kynnysmaa@gmail.com
Loud pipes save lives.
TEKE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TEKE »

Aye
Samaa asiaa mietiskelin toss vuosi sitten kun ostin tietokoneen.
Frendi töissä auttoi alkuun ja tulosti netistä abouts 30 sivua sitä html-koodia , niitä sit pikkuhiljaa aloin lyömään ja perusta oli valmis :D
Sit alkoi jossain vaiheessa tuntumaan et on tää vähän vaivalloista ja "atk-tukihenkilöni" asensi mulle jonkun ohjelman jolla oli jo vähän helpompi tehdä kotisivuja
:arrow: nykyään ollaan siinä tilanteessa et päivitetään todella harvoin(abouts kerran kuussa) sivuja , kun ei oikeen tunnu olevan aikaa ja en todellakaan ole ottanut kaikkea irti mitä voisin siitä kotisivuohjelmasta :oops:
Eli , niinkuin joku jo kirjoitti.Ota yhteyttä johonkin frendiin joka koneiden kanssa on enemmän touhuillut niin varmasti auttaa sinut helposti eteenpäin.
Arska1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska1 »

Tossa olisi just kesällä ripittäynyt kummipoika, joka voisi homman hoitaa. Ostin sällille aikoinaan 10 v lahjaksi pyynnöstä hirveen hintaisen opuksen kotisivujen värkkäämiseen 8O
Kävin just sälliä moikkaamassa ja kirja on ollut kovassa käytössä, eli tässä olisi sulle todennäköisesti sopiva sivujen tekijä.
w4p2
Viesti:

Kiitoksia vastauksista

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Kiitoksia vastauksista ja Pm:ista.

Funtsailen tata asiaa viikonlopun yli, tarve on kahden tyyppisille sivuille... eli tallin sivustolle... ja omalle ammattikayttoon tulevalle.

Molemmat hommat tehdaan, ja nailla evailla, joten palataan asiaan.

sanoi: w4p2
Vastaa Viestiin