Pulveria pintaan, hionta vai kromit pois ?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Jarppi
Viesti:

Pulveria pintaan, hionta vai kromit pois ?

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

Kohta alkaa tarvittavat kilkkeet olla irti, mutta pohjatyötä ajattelin itse työstää.
Joten kertokaapa että kannattaako kromatuista osista pinta karhentaa vai ottaa kokonaan kromi pois jos aikoo pulverimaalauttaa ?

Onko kokemuksia ?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Viidennenkymmenennen kerran... käyttäkää hakua... :?

Pulverimaalauksesta keskustellaan lähes viikottain.

Jos ei jaksa/osaa hakea niin kromiosille riittää pinnan karhennus vaikka hiekkapuhaltamalla. Ei tarvitse poistaa.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Itse pulverimaalautin juuri mustaksi 17 kromiosaa, joilla joku oli koristanut pyörääni Woimakoneen ympäriltä sieltä täältä. Vein osat sellaisenaan maalaamoon, puhalsivat ja maalsivat ja hyvää tuli ja 2 pv päästä olivat valmiina. Loistavaa ja ripeää palvelua.

Jostain kromi irtosi, jostain kuulemma ei. Eipä paljon kannata itse alkaa asiaa pohtia ja hinkata - tai no kuka tykkää mistäkin. 100e maksoi, kun kuulemma oli puhaltamista vähän odotettua enemmän. Joku on saanut sieltä läjän tavaraa maalattuna ulos 60-100 eurolla, joten maksoin siis yläkanttiin, mutta olen erittäin tyytyväinen tulokseen :lol:
vikinger72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vikinger72 »

tossa pariviikkoa sitten sain maalaamosta ulos springin keulan,
li kromit päällä ja puhalsivat maalaamosa puhtaaksi ja maalasivat.
ei siis tarvi välttämättä kromin poistoa kuten Hemuli aikaisemmisaa jutuissa mainitsi.
riippuu tietenkin kuinka rouheesti puhaltavat että minkälainen pinta tulee, omasta ainakin onnistui paremmin kuin osasin odottaa.....
riippuu maalarin mukaan hieman materiaalista mitä puhaltaa/maalaa.
alusta suositteli poistataan ensin kromit ja sitten maalaukseen.
-jani-
Jarppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

Et oo hemuli sanonut vielä 50 kertaa ,jos hakua käyttää sen tarkistamiseen :wink:

Ja tainnut sanoa sen joskus itsekkin täällä palstalla,heh...
Kyllä osaan ja paljon käytänkin hakua täällä.

Mutta en kyllä näin selvää vastausta löytänyt edellisistä aiheeseen liittyvistä topiceista kun te vastanneet annoitte. Kiitos kiitos.
Eli palikat suoraan maalaamoon ja jne...
Vastaa Viestiin