Kauhee Harrikka kuume ( touring )

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

PP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PP »

FX kirjoitti:130-140 on musta hyvä :D
Minkäs korkuisella 'tuulilasilla' ootte noita nopeuksia pystyneet pitämään yllä?
9 ja puol tuuma korkeella kokemuksen mukaan kyl onnistuu, mutta se 4" 'citypleksi' ei ole maanteitä varten. Ainakin itellä mukavuus tuolla matalalla pleksillä loppuu pikkasen ennen 80 vauhtia. :cry:
Tahtoo tuota kovemmassa vauhdissa kakskaistanen väkisinkin näyttää nelikaistaiselta...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Olet oikeassa, vaatii korkeamman pleksin että tuuli pysyy pois kypärästä. Ketutti viime kesänä kun leikkasin alunperin noin 20cm pleksin vajaa kymmensenttiseksi. Oli aivan sama vaikka sitä ei olisi ollut ollenkaan. Tuolla korkeammalla suojalla ei tosiaan tarvinnut ajolaseja korvatulpista puhumattakaan. Ja stereoitakin pystyi kuuntelemaan vielä motarivauhdissa :lol: ...
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

Oiskohan toi mun plexi noin 7 tuumaa ja on ihan okoo :)

Piti ihan käydä mittaamassa ja se olikin toi 9½ tuumaa :oops:
Vallu
Viesti:

Vastauksia

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Stereon kotelon löysin pienestä autoradiokaupasta muistaakseni jossain Hämeentien poikkikadulla lähellä Arabiaa. (HKI)
(kts. Hemulin vastaus)

Mulla on käytössä kolme eri korkuista pleksiä. Niitä vaihdellaan aina kypärän mallin ja ulkoilman lämpötilan mukaan. Jo muutama sentti korkeudessa vaikuttaa yllättävän paljon.

Sopiva matkavauhti on noin 140 km/h. Yli 160 km/h nopeuksissa ei etupää tahdo enää oikein pysyä maassa. :?
Mulla on toi BB-kitti, 1550cc.
hemuli
Viesti:

Re: Vastauksia

Vallu kirjoitti:...Jo muutama sentti korkeudessa vaikuttaa yllättävän paljon...
Tämä tuli todistettua viime kesänä ensimmäisellä motarirepäisyllä. Madalletulla pleksillä tuuli hakkasi kypärään niin kuin ei katetta olisi ollut ollenkaan. Mutta kun laittoi pari sormea ajohanskoissa pleksin yläreunaan niin humina hävisi. Eli viisi senttiä enemmän olisi riittänyt poistamaan tuulen.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Monissa useampipyöräisissä ajoneuvoissa löytyy paljon aikaisemmissa topiikeissa peräänkuulutettuja ominaisuuksia, ja yleensä vielä enemmän muita matkamukavuutta lisääviä:
-ei tarvitse käyttää kypärää, ajolaseja, sadeasua, lämpövaatteita
-ilmastointi poistaa liian kuumuuden
-tavarankuljetuskapasiteetti useinmiten riittävä, eikä hajonneen olutkeissin sisältö pääse iskeytymään asvalttiin ajon aikana
-matkustajan paikalla voi pääsääntöisesti huoletta juopotella ja vaikka sammua ilman putoamisen pelkoa( riippuu kyllä joskus kuskista)

Siinä muutamia traktorin hankintaa puoltavia asioita näin Joulun kunniaksi.
T-mies

Viesti Kirjoittaja T-mies »

PTB kirjoitti:FLHT standard musta ( minusta vähän synkkä väri ).
Älä nyt, musta on hienoin väri myös moottoripyörissä ja lisäksi se on selvästi nopein väri. Tämä perustuu mustan väripigmentin kykyyn sitoa energiaa paremmin.
Vallu kirjoitti:....., mutta ajokokemusteni myötä voin todeta, että vaikka ovatkin hyviä ajettavia niin EI NIISSÄ OLE MUNAA!
Juuri näin. Sohva jossa on munaa.

Itse Ultralla vuodesta -00. Sitä ennen HD-puolella mm. softailia ja sporttia. Hyviä puolia Electroista ei jaksa luetella, mutta pari huonoa pitää tietysti mainita.

Lastissa tai ilman lastia kaarteissa 130-140km/h alkaa etupää vodlaamaan kallistettaessa esimerkiksi motareilla loivissakin kaarteissa. Sen saa kuriin vauhtia tiputtamalla. Vodlaus varoittaa kuitenkin itsestään, eikä se ala yht'äkkiä - eli sinänsä se ei ole vaarallinen. Asiaa on täälläkin käsitelty monesti aiemmin, eli hakua peliin.

Pyörän paino on otettava huomioon aina. Lastissa matkustajan kanssa Alppien keltaisessa tiestössä (serpenttiinejä) 5km/h vauhdissa 180° taitot kannattaa tehdä huolella. Myös hiekka-soraisilla mökkiteillä pitää ottaa rauhallisesti ja miettiä mihin pyörän jättää painon vuoksi. Pakki ei olisi huono idea tässä uudessa 6-pykäläisessä askissa tulevaisuudessa FLHT...-malleissa. Hydran sisälmysten vaihtamista kannattaa myös harkita riippuen mistä tykkää.
PP kirjoitti: Minkäs korkuisella 'tuulilasilla' ootte noita nopeuksia pystyneet pitämään yllä?
Minulla on ollut monta vuotta 12" pleksi, joka menee siis normaalisti istuttaessa tuonne kypärän harjalle asti. Ei aiheuta pyörteitä tms. ajajalle tai matkustajalle. Erinomaisen suojaava, eikä vaikuta olemassa oleviin ajo-ominaisuuksiin. Rankkasateella pitää repiä ryhtiä että näkee ylitse. Käsittelen pleksin toisaalta sellaisella vettä hylkivillä puhdistusainevahalla joka tiputtaa/liuttaa vauhdissa veden pois pleksistä, eli auttaa huomattavasti normaalisateessa ajoa. Suojaavuutensa ansiosta nopeus on jatkuvasti motarilla tuossa 140-145km/h nurkilla ja saundit ovat hyvät musiikkilaitteissa vielä silloinkin. Oikeastaan siihen asti mihin autocruise riittää.
PTB

Viesti Kirjoittaja PTB »

[quote="Pertti"]
-ei tarvitse käyttää kypärää, ajolaseja, sadeasua, lämpövaatteita
-ilmastointi poistaa liian kuumuuden
-tavarankuljetuskapasiteetti useinmiten riittävä, eikä hajonneen olutkeissinsisältö pääse iskeytymään asvalttiin ajon aikana
-matkustajan paikalla voi pääsääntöisesti huoletta juopotella ja vaikka sammua ilman putoamisen pelkoa( riippuu kyllä joskus kuskista)

Kyllä se Pertin lista aika hyvä on mutta pikku lisäyksen se vaatii.
Airbag siinä vasta oiva laite olin tossa aaton aattona osallisena liikenne onnettomuudessa Aurassa seisoskelin stoppimerkin takana ja odotin vuoroa päästä pikatielle, sit alko hulinat siinä risteyksessä ja yksi auto kimmahti kovalla vauhdilla minun kuskinoveen heitti autoni ojanpohjalle.
Oli paljon kivampi lyödä päänsä ikkuna turvaverhoon kuin muoviseen kauhukahvaan. Siitä matka jatku ambulanssilla, vauriot, mun kylki tosi kipee ja auton kylki sai kans kippeetä.
Tää meni vähän aiheen sivusta mutta osoittaa että kaikki varusteet on tarpeellisia silloin kun niitä tarvitaan.
Eikös näitä airbagejä ole jo saatavilla paremmissa pyörissä??? ( aiheeton kommentti anteeks )
Mulle tää mopoilu on vaan harrastus ei työ, sen takia olen päättänyt että seuraavassa pyörässä on katteet ja toivonmukaan hyvät.
En näe mitään hauskaa ajella katteettomalla pyörällä vesisateessa,
jos vaikka kotiin on matkaa vaikka 500km. Ei auta koreteksit ei siitä vesi mee läpi mutta kylmä tulee, jos sattuu oleen nahkahanskat nekin vettyy ja alkaa vuotaan sit olis kahvalämppärit poikaa.
Seuraava on vaan mun henk.koht.mielipide. Jotenkin on tullut sellainen kuva jos ei katteita ei sais muillakaan olla.
Anteeks kijotusvirheet
Vallu
Viesti:

Kuis on?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Pertti
Monissa useampipyöräisissä ajoneuvoissa löytyy paljon aikaisemmissa topiikeissa peräänkuulutettuja ominaisuuksia etc...
Mitenkä mä olen kuulevinani kateellista kitinää ton sanatulvan joukosta? :twisted:
Kun Säkin Pertti oikeen ahkerasti säästät niin kyllä Säkin voit joskus soffan hankkia! :D

Niin ja muistakkos kun ekaa kertaa testasit V-Rodia? Eihän Sua kuulemma meinannu saada pyörän päältä millään pois! 8)
hemuli
Viesti:

Re: Kuis on?

Vallu kirjoitti:...Niin ja muistakkos kun ekaa kertaa testasit V-Rodia? Eihän Sua kuulemma meinannu saada pyörän päältä millään pois! 8)
Ja onhan Pertti ajanut jopa BossHossilla, tästä on muistaakseni olemassa herran itsensä kirjoittamaa todistusaineistoa...

Perttikin on jo niin vanha että kyllä se mukavuudenhalu kohta voittaa - vai onko se jo voittanut ja tämä onkin tosiaan vain kateellisen piruilua :twisted: ?
Tsaarinajan Satraappi

Viesti Kirjoittaja Tsaarinajan Satraappi »

X?
Viimeksi muokannut Tsaarinajan Satraappi, 10:14 16.12.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Lohko puhuu asiaa.
Nykyään piisaa virtaa jo pyörän starttiinkin, mutta kuskia kyllä pitää joskus laittaa pilotilla käyntiin.
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Jokos PTB pyörä on löytynyt? - ellei, kysy H-D Centeristä. Ainakin tänään oli jotain uusia tarjolla ja lisää on ehkä tulossa... http://www.hdcenter.fi/main.site?action ... view&id=14
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
juudis62
Viesti:

Re: Kauhee Harrikka kuume ( touring )

Viesti Kirjoittaja juudis62 »

Ite oon ajellu kaupunkiruuhkissa ja myös matkareissuja kakspäällä hirrrveillä tavaramäärillä Sportster että Elektralla. Eektra on kuin limusiini verrattuna Sportster. Kaikki mahtuu mukaan (onkohan 615kg kahdella rattaalla jo hieman liikaa, mene ja tiedä). Matkalehemä tuntui kaupungissa aluksi hieman kömpelöltä mutta olo meni ohi totuttelun jälkeen. Kigtourpakki myös näköjänsä nostaa painopistettä ja taitaa kuulua lastattuna enempi suoralle maantielle tai tyhjänä vaimon selkänojaksi. Luulisin että kun tuon Elektran on kuitenkin joskus myös ameriikan polliisi valinnu työjuhtakseen, (lue, ajelevat aika moninaisessa urpaanissa ympäristössä )luulis ettei niilläkään valintapäätöksiä on yksin sihteerit tehneet. Tilasin muuten uuden 2007 mallin, sen mustan. Vanha oli -88. Toki luotettava ikäisekseen, mitä nyt startti irtoremmillä koneen kyljessä ajelin keskieuroopasta kotiin. Eipä silti, muun merkkisiä yli 18v. fillareita ei juuri tuolla puolan takamailla kovassa ajossa näkynyt joten paneuropan kuskit saa olla kateellisia. Kate on muuten mukavampi kuin miltä näyttää, vaikka tekee pyörrettä oudosti. Siihenki tottuu.
Juudis
Harricca
Viesti:

Naisen mielipide Electrasta

Viesti Kirjoittaja Harricca »

Moi,
Kun kaikki muut mielipiteet ovat miesten, niin ajattelin kertoa omista kokemuksistani. Viime kesänä tuli hommattua Electra Glide Classic ja ajeltuakin tuli jo reilu kymppi. Aikaisemmin ollut Heritage Softail Classic ja Sportti ja tämä on kyllä kaikista paras.

Näin heikommankin sukupuolen edustajalta pyörän käsittely sujuu ihan hyvin hetken harjoittelun jälkeen.

Suosittelen! :wink:
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Vastaa Viestiin