1550 kit ja lisää puristusta, mites startti kestää

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

rami

1550 kit ja lisää puristusta, mites startti kestää

Viesti Kirjoittaja rami »

1550 kit ja lisää puristusta, mites startti mahtaa kestää.

Tuo kuutiotilavuuden kasvu nyt on olematon mutta jos puristus nousee.
Erikoisohut kansitiiviste ainoana muutoksena jos nuo kitin männät on samaa sohloa kuin orkkikset. Ajattelin vaan.

-rami-
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Taitaa nämä uusien mallien startit olla jo tehtaalta sen verran lujaa tavaraa että ne kestää pienet modifikaatiot vaivatta. Jos tulee käynnistysongelmia vaihtaisin ensin startti- ja maakaapelit vahvempiin. Nokka-akselivalinnalla on myös suuri merkitys starttausherkkyyteen, jyrkempi nokka pienentää dynaamista puristussuhdetta helpottaen koneen pyörimistä

Itse laitoin Electraan maltilliset 9,5:1 KB männät ja Andrews EV27 nokan. Noilla jaksaa helposti pyörittää vaikka starttina on alkuperäinen 0,8 HP (0,6 kW) 8O tehopakkaus vuodelta 1987. Laskennallinen dynaaminen puristussuhde tuolla kombinaatiolla on noin 8,88:1.
rami

Puristus

Viesti Kirjoittaja rami »

Paljonkohan mahtaa olla tuo alkuperäinen puristus 2006 softiin.

Kiitti Hemuli jo etukäteen.

-rami-
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tehtaan sivuilta löytyy tieto 8,9:1
paksu95
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paksu95 »

Omassa -01 fättärissä Screamin Eagle 1550 kitti high compression 10.25:1 männillä ja SE-203 nokilla.
Startti on kestänyt mutta pieniä pyöritys vaikeuksia on esiintynyt kuumalla koneella kun heti sammuttamisen jälkeen yrittää startata, ei meinaa jaksaa pyöräyttää mutta pyörähtää kuitenkin.
Tuota Hemulin ehdottamaa piuhojen vaihtoa olen ajatellut yrittää avuksi ensin.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Näissähän on se nippondenson tekemä startti, tuohon voi moottorin vaihtaa tehokkaampaan samoinpäin pyörivästä auton startista siis esimerkiksi toyotan tai hondan startista... 1 - 1.4kW löytyy. Pitäisi sopia pienin muutoksin, tietenkin tuo kaapeleiden vaihto on ensimmäinen tehtävä.
Bendix, solenoidi sekä runko vanhasta ja sovitus ....
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Isompaa moottoripyörän starttia kyllä ajattelisin auton startin sijaan kun sopivat yleensä ilman muutoksia - sopi ainakin mulla.

Itseasiassa mulla kesti orkkisstartti ison koneen 10,8:1 puristuksilla ihan hyvin ennenkuin vaihdoin isompaan. Tosin tuossa on automaattiset puolipuristimet helpottamassa asiaa.
FXSTS 1992
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Elvis kirjoitti:Isompaa moottoripyörän starttia kyllä ajattelisin auton startin sijaan kun sopivat yleensä ilman muutoksia - sopi ainakin mulla.
Niin jostainhan tuon olet ostanut, pyöritysmoottori modauksen on tehnyt vain esimerkiksi Spyke.... senhän voi tehdä myös itse.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Sepixlh kirjoitti:...pyöritysmoottori modauksen......voi tehdä myös itse.
Siitä(kään) en tiedä mitään mutta uskon silti.
FXSTS 1992
Vastaa Viestiin