evo vs twincam
evo vs twincam
mielipiteet? kumpaa suosittelet ja kumman kiroat.
siis kummatkin
Yritystä provoon, mutta ei provosoiduta
Joo, kumpaakin ja kummatkin
EVO välttämätän paha moottoreiden jälkeen...
TwinCam osin luotettavaa saksalaista suunnittelua (BMW) (V-Rod on se Porche tuote)
Kyllähän noilla ajaa ja virittääkin voi ken haluaa.
Ehkä sitten kahden-kolmen uuden konemallin jälkeen noikin alkaa mulle tuntuu "aidoilta". On sentää ilmajäähdytteisiä tönärivehkeitä eikä "vesipäitä".
Niin, on kyllä monia joilla on ollut "Fuck EVO" paita siirtynyt itsekin sen käyttäjäksi...
TwinCamia on haukuttu "kertakäyttömoottoriksi" mutta kai nekin sen 1/2 miljoonaa kilsaa tai mailia kestää?
Ei tosin swingin "laakerit" eli puslat edes 50'000km...
Joo, kumpaakin ja kummatkin
EVO välttämätän paha moottoreiden jälkeen...
TwinCam osin luotettavaa saksalaista suunnittelua (BMW) (V-Rod on se Porche tuote)
Kyllähän noilla ajaa ja virittääkin voi ken haluaa.
Ehkä sitten kahden-kolmen uuden konemallin jälkeen noikin alkaa mulle tuntuu "aidoilta". On sentää ilmajäähdytteisiä tönärivehkeitä eikä "vesipäitä".
Niin, on kyllä monia joilla on ollut "Fuck EVO" paita siirtynyt itsekin sen käyttäjäksi...
TwinCamia on haukuttu "kertakäyttömoottoriksi" mutta kai nekin sen 1/2 miljoonaa kilsaa tai mailia kestää?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: siis kummatkin
[quote="smuige"]Yritystä provoon, mutta ei provosoiduta
ei tässä ole provoa tarkoitettu mihinkään..
ajattelin vain kysäsätä kun moni puhuu vastaan ja puolesta mutta tuntuu kaikkien faktat olevan aina mutu tuntumaa. en ole insinööri..siksi kysyn
ei tässä ole provoa tarkoitettu mihinkään..
ajattelin vain kysäsätä kun moni puhuu vastaan ja puolesta mutta tuntuu kaikkien faktat olevan aina mutu tuntumaa. en ole insinööri..siksi kysyn
Käytettyjen moottoripyörien kauppias kerran sanoi että evo on huomattavasti helpompi myydä kuin twincam vaikka hinta on käytännössä sama. Eli se kertoo suosiosta jotain.
Itse pitäydyn evotekniikassa henkilökohtaisista mieltymyksistä johtuen. Hyviä ne on varmasti molemmat.
Tosin samaan hengenvetoon täytyy mainita etten ostaisi uutta autoakaan vaan ajan mieluummin 80-luvun amerikkalaisella raatovankkurilla...
Itse pitäydyn evotekniikassa henkilökohtaisista mieltymyksistä johtuen. Hyviä ne on varmasti molemmat.
Tosin samaan hengenvetoon täytyy mainita etten ostaisi uutta autoakaan vaan ajan mieluummin 80-luvun amerikkalaisella raatovankkurilla...
Täh?
Smuige
Mulla on nyt TC:n mittarissa 73000 km ja ei siis mitään vikaa tai edes oiretta!!! 
Re: Täh?
Kun kilometrejä on takana tuon verran, niin kannattanee ainakin tarkistaa nokkaketjujen kiristäjäkengät. Ne kuluu, ainakin allaolevan linkin mukaan.Vallu kirjoitti:
![]()
Mulla on nyt TC:n mittarissa 73000 km ja ei siis mitään vikaa tai edes oiretta!!!
http://www.harleyhog.co.uk/tensionerinstall2.htm
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
No ehkä...
Eiköhän noi kerro itsestään jos kulumaa on liikaa! Ainakaan vielä eivät "ääntele". Voihan niitä vilkaistakin vaikkapa ensi talvena kun mittarissa on 100.000 km.
Re: No ehkä...
Parahin Vallu. Kaikilla ei kuitenkaan ole kokemuksen tuomaa korvaa ja tällöin täytyy luottaa näköhavaintoon. Tai huoltomieheen.Vallu kirjoitti:Eiköhän noi kerro itsestään jos kulumaa on liikaa! Ainakaan vielä eivät "ääntele". Voihan niitä vilkaistakin vaikkapa ensi talvena kun mittarissa on 100.000 km.
Viime pääralllin huoltokojussa oli kuitenkin aika monta EVO:a korjauksen alla, mikä osoittaa, että mallilla ja liikenteessä olevilla pyörillä alkaa olla jo ikää ja kilometrejä takana. Tämähän ei konstruktiota huononna. Kertoo vain, että vanhemmassa pyörässä on hyvä tarkistaa muutakin kuin öljyt, jos pidemmälle lähtee. Murphyn lain mukaan pyörä pyssää juuri siellä asumattomalla metsätaipaleella ja ohvi on jäänyt kotiin.
Tämä myös hankintaa suunnitteleville vinkiksi, osti sitten minkä H-D:n tahansa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Anna hyvän kiertää
Vesipyssyllä kyllä saa kiekkoja, mutta mille on nuo 6000-6500 kiekat evolle vai TC:lle? Onko niille molemmille samat huippukiekat, siis oikeestaan kiinnostaa virittettyjen koneitten kiekat. Jostain on jääny mieleen että twin camillä vois pitää tonnin suurempaa lukua kierroksen rajoittimessa.hdjokke kirjoitti:H-D:n luettelosta H-D:n palikoilla 6000-6500 rpm, vesipyssyllä 9000 rpm.mikira kirjoitti:Jotenkin rupes kiinnostaa että mitkä on näitten koneitten maksimi kierrokset?