kumpi?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
hile

kumpi?

Viesti Kirjoittaja hile »

Terve kaikille.Olen tässä haaveillut HD:n hankinnasta ja näyttää että meikän budjettiin sopii tuollainen sporty.Mutta.Onko nuo rautapäät sitten
todella niin paljon huononpia kuin nuo uudemmat evot.Myynnissä näyttää olevan ihan asiallisen näköisiä rautapäitä,mutta säästänkö "väärässä"paikassa.En nyt tarkoita että olisin ihan kädetön jos
remppaamaan joutuu.Olis vaan ihan kiva jos nyt sit ekan kesän sais ajella ja sit vasta syksyllä rypeis hieroon . 8O :oops:
Iiwari

Kumpi?

Viesti Kirjoittaja Iiwari »

Hei!

Niin, näähän on niitä toinen tykkää tyttärestä, toinen äiteestä -juttuja.
Mulla itellä on juuri hankittuna tonninen rautapää ekaksi HD:ksi.
Ite tykkään ajella kesät ja rapata talvet. Lisäksi mä halusin vihdoinkin pyörän, jossa ei ole liikaa muoviosia eikä elektroniikkaa. Paitti vaihan talavella käret Dynan sytkään. Ei mitkään vanhatkaan pärrät ole kovin epäluotettavia, kun muistaa hoitaa ja huoltaa ne kuntoon talavisaikaan. Ja kun muistaa että se yllättävä vika voi tulla milloin vain, myös uuteen pyörään.
Minusta vanahalla pyörällä on huolettomampaa ajella kun ei tarvi pelätä kaikkien kromi- ja maalipintojen naarmuuntumista, eikä vältellä sorateitä sateella(muista pestä ja öljytä ketjut jälkeenpäin!).

Puunaaminen on myrkkyä motoristille -Iiwari
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Käytettyä ostettaessa hyvyys tai huonous riippuu aina yksilöstä... Kaupan on helvetin hyviä rautapäitä ja helvetin huonoja evoja. Mutta kaipa pääsääntö on se, että periaatteessa uusi tekniikka on luotettavampaa kuin vanha. Tosin vanhan pystyykin sitten korjaamaan aina ja pitämään periaatteessa ikuisesti ajokunnossa "kotikonstein".

Edellinen oli lähinnä akateemista pohdiskelua, mutta mikäli rahat löytyy, itse ottaisin evon. Jos evo osoittautuu liian luotettavaksi, niin luultavasti saat sen sitten myöhemmin kyllä vaihdettua rautiaiseen...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Onko nykypäivänä enää rautapäät juurikaan halvempia kuin evot?
Mielestäni rautiksista pyydetään täysin järjenvastaisia summia kun taas nelilovisen evosportin taitaa saada parhaimmillaan (pahimmillaan?) jo melkein kuuten kiloeuroon...
Mopopoika -65
Viesti:

Lieneekö eroa...

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Osta kumpi tahansa, kunhan se on hyvä! (Kuten S&S mainitsi, ovat pelit aina yksilöitä).

Seuraa Hile hetken aikaa Keltaista pörssiä ja näiden sivujen ilmoituspalstaa ja katso mitä peleistä pyydetään. Näin pääset vähän jyvälle mitä on tarjolla ja mihin hintaan. Pyörän hankinnan yhteydessä kannattaa huomioida myös mahdollisen rakentamisen ja varusteiden hankinnan aiheuttamat kustannukset. Rankaiden, vaijereiden, yms vaihtoon saa äkkiä hukutettua pitkän centin ja kunnon huoltokirjat & työkalut helpottavat kummasti elämää bussipysäkillä.

Itse ajelen 86 -evosportyllä kolmatta kesää ja kädet ovat jatkuvasti paskassa. :D Pyörään olen tyytyväinen ja siinä ei ole mitään suurempaa vikaa, mutta tuon ikäinen peli on jo auttamatta vanha ja kaikkea pikkuoiretta ilmenee. Itse perustekniikka toimii ja on huoleton. Moottoriin ei tarvitse tehdä mitään säätöjä! Rautiksessahan venttiilien säädöistä saa itselleen lisärituaalin, mutta hankit kumman tahansa, joutuu pyörää korjaamaan. Mutta käsien paskaisuus kuuluu harrastuksen luonteeseen ja tämä on kivaa :D

Ja yksi vaihtoehto on uuden ostaminen - lainaa saa pankista ja luulisi ainakin alkuvuosien olevan huoltonta menoa.

ps. Yhdyn Hemulin kommenttiin järjenvaistaisista hinnoista - mahtaako verotuksella loppujen lopuksi olla paljoa merkitystä Suomen harrikoiden hintatasoon... (nyt tuli myyjien vihat niskaan :roll: )
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
hile

Viesti Kirjoittaja hile »

Kävin tuossa jo katselemassa netistä noita rautisten ja evojen hintaeroja
ja ei ne kyllä järin suuret ole.No mut hankinta on ajankohtainen vasta tuossa syksymmällä niin ehtii vähän kartottamaan.Japsipyöriä sais edullisesti mut ei oikein lähde kiinnostamaan. :oops:
Vastaa Viestiin