Onnettomuudet ja omat ajotaidot

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Kroits
Viesti:

Onnettomuudet ja omat ajotaidot

Viesti Kirjoittaja Kroits »

Surullisia uutisia eilen Helsingistä, jossa 2 moottoripyöräilijää kuoli ajotaidon ja harkinnan puutteen vuoksi. Näitä kun lukee niin tulee pakosta mietittyä sitä omaa ajotapaa. Onneksi on malttia päässä vaikka ajokokemus on vähäistä niin pääsee aina ehjänä paikasta A paikkaan B.

Ajakaahan ihmiset rauhallisesti ettei tarvi suru-uutisia lukea!

T
-Your mind is being monitored. Please think clearly.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kyllä hirvitti katsoa sitä kuvaa siitä Nissanista jonka perään tää toinen nuori kaveri oli törmännyt. Siis kaveri, ei pyörä joka oli jatkanut matkaa auton ohi vielä parisataa metriä kyljellään... Miten voi ihmisruumis tehdä noin ison montun peltiin...

Tuolla bomberforumilla oli keskustelua aiheesta "autoilijoiden havainnointikyky" ja kommentit oli luokkaa "kyllä mä luulin et se mut näkee" tai " en mä viitti jokaisen auton kohdalla jäädä odottamaan josko se sieltä tulee".

Kyllä se vaan niin on, että sairaalapetistä (tai haudasta) on vittumainen sanoa olleensa oikeassa! Ainakin täällä kaupunkialueella olen havainnut tarpeelliseksi tarttua jarrukahvaan joka kerta kun vastaantuleva aikoo kääntyä vasemmalle tai risteävältä tieltä kolmion takaa on tulossa joku. Monta kertaa on jo selvitty säikähdyksellä - koputetaan puuta...

Ennakoiva ajotapa säästää henkiä äänekkäiden putkien kanssa!! :twisted:
Sporttiboy
Viesti:

Kolmiot

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mulla on tapana lähestyä varmuuden vuoks kaikkia risteyksiä kuin kolmion takaa, ei viivytä juurikaan matkantekoa mutta sattuu ehkä vähän vähemmän.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Koputin juuri puuta - Tänä suvena ei vielä yksikään auto ole tullut kolmion takaa eteeni...

Tuoreille kuskeille tiedoksi, että omalla kohdalla näin tapahtuu useamman kerran kesässä. :cry:

Eli ennakkoa myös kuskin sytytykseen (ja vauhdin kasvaessa myös ennakko aikaistuu).
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Terve,

Olen ottanut tavakseni, tapauskohtaisesti tietenkin, väläyttää pitkiä valoja lähestyessä risteystä, jossa on auto pysähtyneenä ja päänuppi pyörii.

Traktorit kuormineen on vaarallisia. Kääntyvät nopeasti, menevät edestä hitaasti ja tulevat useinmiten pieniltä pikkuteiltä, joihin on huono näkyvyys.

Olen tänä kesänä väistänyt ainakin n. viittä autoa, jotka ovat tulleet eteeni sivutieltä. Usein ajattelen etukäteen kummalta puolelta väistän, jos...

Mulla on samanlainen asenne risteyksiin kuin Sporttiboyllä.

PS. Kyllä naurettiin (vaimon kanssa) eilen kuin luettiin Juupen ja Ilkimyksen palautteet allekirjoittaneelle (keski-ikäisen kapinaa). Mahtavaa huumoria. :lol:

PPS. Ja heti illalla uudet naurut Hemulin mutruselle ja muikeelle ilmeelle. :lol:

Varovaisuutta ja hyvää huumoria.
Rossi
Viesti:

...

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Niinpä niin... ja sinne autoilla vedettävien lasikuituahkioiden
taakse ei kannata jäädä luuhaamaan - ohi vaan, että heilahtaa :twisted:
Sama juttu peräkärryjen, yms. kanssa. Välillä näkee tiellä vedettävän sellaisia miinoja,
että ihme ja kumma, jos peräkärrypommi ei jossain napakassa pompussa
laukea takana tulevan silmille. :evil:
Vastaa Viestiin