Vielä vakuuttamisesta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
affe
Viesti:

Vielä vakuuttamisesta

Viesti Kirjoittaja affe »

Sain sitten eilen tiedon että oma Rautapää on nyt sitten osakaskon piirissä eli hieman huokeimmin mielin voi jättää pois silmistä.
Homma lähti niin että soittelin sen Harrika lehdessä olleen jutun perusteella ensin IF/Sampoon (ei oma yhtiö) ja kävin sitten näyttämässä pyörää. Parin päivän päästä tuli vahvistus että pyörä hyväksytään vakuutukseen.
Nooh, johtuen lapsen vakuutuksista jotka on sidottu kotivakuutukseen ei yhtiön vaihto oikein houkutellut joten kysäisin asiaa vielä omasta yhtiöstä. Pyörä näytille ja taas pari päivää ja nyt on osakasko voimassa.
Se mitä moposta sitten korvataan jos sen joku varastaa onkin sitten toinen juttu mutta eipähän mene ihan ilmaiseksi, kai.

Mainittakoon että mopo on 1974 XLH joka on tuotu -90 luvun alussa 1963 XLCH:na (väärennetyllä runkonumerolla) suomeen. Ei siis ollut kyseessä ihan tuore peli eikä ihan puhtaalla taustallakaan. Rekisteritiedot on kuitenkin korjattu vuosi sitten ja nyt peli on paitsi AKE:n niin nähtävästi myös vakuutusyhtiön mielen mukainen.

Niin, ja se oma yhtiö on Pohjantähti, hommat hoidettiin Tampereella ja toiminta molemmissa paikoissa varsin asiallista.

Affe
Sepixlh
Viesti:

onnistuu

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Itse soittelin IF/Sampo yhtiöön ja pyysin tarjousta -74 XLH:n (oliskoan tämä ainoa malli/vuosi johon vakuutukset saa)
Ja kun paria päivää myöhemmin kävin postilaatikolla oli siellä
tarjous liikennevakuutuksesta ja osakaskosta.
No soittelin nykyiseen yhtiöön (pohjola) vastaavasta yhdistelmästä josta vastauksena että todennäköisesti kaskoa ei heru mutta pyörän voi tuoda tarkastettavaksi. Asenne oli sellainen että mitäs sää tänne soittelet 8O .
No kynnystä vaihtaa yhtiötä pienensi se että hinta oli 110?/vuosi halvempi ( 0% bonuksella) eli osakaskon lisäksi nyt en maksa edes
niin paljon kuin ennen. Samoin seisonta aikoja voi itse rukata netin kautta. Homma hoitui ihan paikallisesti...
Pyörä on tuotu jenkeistä 2000 eikä siihen ole tehty mitään mainitsemisen arvoista, leimattu 100% orkkiksena. :wink:
TIKKIMIES
Viesti:

onnistui mutta toisinpäin

Viesti Kirjoittaja TIKKIMIES »

Senverran se matka Paimiosta Saloon muuttaa tilannetta että itse
en sitten millään saanut -52 pannuun osakaskoa IF/Sammosta,mutta
Pohjolasta kylläkin ilman mitään ongelmia,tosin vaatihan se kyllä
kaikkien vakuutusten siirtoa myöskin Pohjolaan,mutta kun senkin
hoitivat eikä tarvinut muuta kuin irtisanomispapereita allekirjoitella
niin ei tullu itselle vaikeaksi.Niin ja ihme kyllä minulla taas Pohjolassa
tuli muistakin vakuutuksista niin paljon alennusta että pyörän osakasko
melkein ilmainen !!!!!!!!