Saksan laivahinnat?
Saksan laivahinnat?
Kellään vertailukokemuksia hintojen välillä Suomi- Saksa laivalipuista eli mistä ja millä merkillä kannataa painaa lätäkön yli?
-danke-
-danke-
HDCF:n jäsenkortilla kannattaa käyttää SMOTO:n laivaedut: www.smoto.fi
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
Superfast / Tallink on ryssityttanyt hommansa arvostelukelvottomaksi. Asiasta loytyy pitkat keskustelut esim. www.moottoripyora.org foorumista.
Korkeat hinnat, paskainen tuote ja palvelukyvyton henkilokunta.
Turvallisuuspuolikaan ei kesan matkalla luottamusta herattanyt. Vaikka Estonian luulisi jotain opettaneen, henkilokunta ei tuntenut laivaa, sammutuslaitteiden sijaintia / toimintaa, ei osannut neuvoa pelastautumisteissa ja kielitaito rajoittui kutakuinkin toteamuksee: ei ooo. Tenttasin henkilokuntaa ihan piruuttani, kun itse ammatikseni seilaan, eika homma todellakaan nayttanyt olevan hanskassa. Taysin hinnasta riippumatta... ei koskaan enaa Superfastilla.
Finnlinesin uudet ropaxit ovat varmaan asiaa, tanakesana ei viela ehtinyt kokeilemaan.
Erittain mukava vaihtoehto oli Suomi Ruotsi vali kukkaron mukaan, sitten Trelleborg Travemunde Stenan ropaxilla. Ainakin Nils Holgersson oli puhdas uusi laiva, jolla palvelu pelasi viimeisen paalle moitteettomasti. Ylityksen hinta oli 2 hengen ikkunahytissa sisaltaen yhten pyoran ja yhteen suuntaan viimekesana muistaakseni n. 90 euroa. Ylitys kesti yon, joten Suomesta Ruotsin kautta pikkuteita ajaen Travremundeen ehtii 36 tunnissa, josta kaksi yota laivassa. Leppoisaa matkustamista. Suosittelen.
sanoi: w4p2
Korkeat hinnat, paskainen tuote ja palvelukyvyton henkilokunta.
Turvallisuuspuolikaan ei kesan matkalla luottamusta herattanyt. Vaikka Estonian luulisi jotain opettaneen, henkilokunta ei tuntenut laivaa, sammutuslaitteiden sijaintia / toimintaa, ei osannut neuvoa pelastautumisteissa ja kielitaito rajoittui kutakuinkin toteamuksee: ei ooo. Tenttasin henkilokuntaa ihan piruuttani, kun itse ammatikseni seilaan, eika homma todellakaan nayttanyt olevan hanskassa. Taysin hinnasta riippumatta... ei koskaan enaa Superfastilla.
Finnlinesin uudet ropaxit ovat varmaan asiaa, tanakesana ei viela ehtinyt kokeilemaan.
Erittain mukava vaihtoehto oli Suomi Ruotsi vali kukkaron mukaan, sitten Trelleborg Travemunde Stenan ropaxilla. Ainakin Nils Holgersson oli puhdas uusi laiva, jolla palvelu pelasi viimeisen paalle moitteettomasti. Ylityksen hinta oli 2 hengen ikkunahytissa sisaltaen yhten pyoran ja yhteen suuntaan viimekesana muistaakseni n. 90 euroa. Ylitys kesti yon, joten Suomesta Ruotsin kautta pikkuteita ajaen Travremundeen ehtii 36 tunnissa, josta kaksi yota laivassa. Leppoisaa matkustamista. Suosittelen.
sanoi: w4p2
Joo kyl on Superfastin ryssät ryssiny hommansa totaalisesti.
Finnlinesin uudet laivat on järkevä vaihtoehto. Hesasta Traaveen kestää nyt uusilla paateilla 27h, ja matkan hintaan kuuluu hytti + kunnon sapuskat seisovasta pöydästä. Pyörän kiinnitystä valvoessani tuumas täkkäri et, "joo kyl mä tiän, mul on -59 Pannu"... Eli ei valittamista siinäkään hommassa...
Roottin kautta ja Nordö-Line:a käyttäessä, Malmö-Travemünde, kannattaa ottaa huomioon, et se on Finnlinesin tytäryhtiö... Eli kannatta kysyä koko pakettia sieltä jos kulkee Roottin kautta.
Finnlinesin uudet laivat on järkevä vaihtoehto. Hesasta Traaveen kestää nyt uusilla paateilla 27h, ja matkan hintaan kuuluu hytti + kunnon sapuskat seisovasta pöydästä. Pyörän kiinnitystä valvoessani tuumas täkkäri et, "joo kyl mä tiän, mul on -59 Pannu"... Eli ei valittamista siinäkään hommassa...
Roottin kautta ja Nordö-Line:a käyttäessä, Malmö-Travemünde, kannattaa ottaa huomioon, et se on Finnlinesin tytäryhtiö... Eli kannatta kysyä koko pakettia sieltä jos kulkee Roottin kautta.
Huhhuh...On tää rankkaa...
Kuis noi finnlinesin uudet laivat liikkuu? Kesällä tuttava perhe meni yhden matkan tuollaisella laivalla mutta laiva oli henkilökunnan mukaan sen verta surkeasti rakennettu ettei sillä voitu mennä yhtään nopeammin kuin vanhemmilla hansalaivoilla. Itse tykkäsin enemmän mennä vanhemmalla paatilla koska se oli aamulla saksassa ja sai ajaa koko saksan läpi ennen kuin piti ruveta yöpaikkaa esimään.Roy kirjoitti:Finnlinesin uudet laivat on järkevä vaihtoehto. Hesasta Traaveen kestää nyt uusilla paateilla 27h, ja matkan hintaan kuuluu hytti + kunnon sapuskat seisovasta pöydästä. Pyörän kiinnitystä valvoessani tuumas täkkäri et, "joo kyl mä tiän, mul on -59 Pannu"... Eli ei valittamista siinäkään hommassa...
Finncarriers
mikira kirjoitti:Kuis noi finnlinesin uudet laivat liikkuu? Kesällä tuttava perhe meni yhden matkan tuollaisella laivalla mutta laiva oli henkilökunnan mukaan sen verta surkeasti rakennettu ettei sillä voitu mennä yhtään nopeammin kuin vanhemmilla hansalaivoilla. Itse tykkäsin enemmän mennä vanhemmalla paatilla koska se oli aamulla saksassa ja sai ajaa koko saksan läpi ennen kuin piti ruveta yöpaikkaa esimään.Roy kirjoitti:Finnlinesin uudet laivat on järkevä vaihtoehto. Hesasta Traaveen kestää nyt uusilla paateilla 27h, ja matkan hintaan kuuluu hytti + kunnon sapuskat seisovasta pöydästä. Pyörän kiinnitystä valvoessani tuumas täkkäri et, "joo kyl mä tiän, mul on -59 Pannu"... Eli ei valittamista siinäkään hommassa...
Tuolta aikataulu.
Ja nyt on "hullun halvat hinnat" uusilla laivoilla vuoden lopuun.
Joo, tarjouksia piisaa turistikauden ulkopuolella.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Finncarriers
Juu niin siis tarkoitin että kulkeeko ne oikeesti noilla ilmoitetuilla aikatauluilla vai onko niitten uusien laivojen kanssa vieläkin ongelmia?smuige kirjoitti:Tuolta aikataulu.mikira kirjoitti:
Kuis noi finnlinesin uudet laivat liikkuu? Kesällä tuttava perhe meni yhden matkan tuollaisella laivalla mutta laiva oli henkilökunnan mukaan sen verta surkeasti rakennettu ettei sillä voitu mennä yhtään nopeammin kuin vanhemmilla hansalaivoilla.
Tulee kuumeisena kirjoteltua huonoja kysymyksiä.
Jos jostain syystä ensi kesänä ajoreissu suuntautuu kotomaasta suoraan etelään, niin vakavasti harkitsen Tallinkin laivojen boikotointia.
Johdon käyttäytyminen on lehtitietojen mukaan ollut melkoista öykkäröintiä ja sikailua.
Olen itsekin laivalla Tku-Sth-välillä ollut töissä 9 kk, eikä koskaan ylemmän johdon toimesta tuommoista käytöstä. Ei myöskään kukaan (myös stara)artisti ole koskaan edes vähääkään osoittanut moista käytöstä.
Taisi Tallinkin johdolla tosiaankin karata mopo käsistä, eikä ne edes myönnä sitä.
Olin töissä Vikingillä ja ensi kesänä se myös todennäköinen valinta, elleivät nosta tämän jupakan takia hintoja taivaisiin.
Ja ainahan voi kiertää Haaparannan kautta Tanskaan läpi Ruotsin ja siitä keski-Eurooppaan. Ei ehkä halvinta, mutta ehkä jopa melko hauskaa, ainakin kerran.
Taitaa matkaa tulla ainakin "rautaperseen" verran.
Johdon käyttäytyminen on lehtitietojen mukaan ollut melkoista öykkäröintiä ja sikailua.
Olen itsekin laivalla Tku-Sth-välillä ollut töissä 9 kk, eikä koskaan ylemmän johdon toimesta tuommoista käytöstä. Ei myöskään kukaan (myös stara)artisti ole koskaan edes vähääkään osoittanut moista käytöstä.
Taisi Tallinkin johdolla tosiaankin karata mopo käsistä, eikä ne edes myönnä sitä.
Olin töissä Vikingillä ja ensi kesänä se myös todennäköinen valinta, elleivät nosta tämän jupakan takia hintoja taivaisiin.
Ja ainahan voi kiertää Haaparannan kautta Tanskaan läpi Ruotsin ja siitä keski-Eurooppaan. Ei ehkä halvinta, mutta ehkä jopa melko hauskaa, ainakin kerran.
Taitaa matkaa tulla ainakin "rautaperseen" verran.
Veit Jutaharri sanat suustani.
Itse tassa brygan koneella katselin vahoja paivalehtia ja luin Siljan jupakasta. Kun avasin kerhosivut huomasin etta "Saksan laivahinta" -ketju oli pullahtanut esiin ja ajattelin boikotin esittamista.
Itse asiassa palvelun paskamaisuus on sita luokkaa etta ehdotan Tallinkin palvelujen virallista boikottia Smoton tai HDCF:n kautta. Virallinen tieto Tallinkille ja kotimaisille kilpailijoille, saattaisi jopa paremmilta vaihtoehdoilta alennukset parantua.
Etelaan minakin ensikesana mielin, mutta Tallinkkia tai Superfastia en kayta ellei ole aivan ehdoton pakko. Siljaan en viela tieda kuinka suhtautua... lyotya ei pitaisi lyoda... mutta en kylla naille nahkhiirmaahille soisi eurojeni menevan.
Sanoi: w4p2
Itse tassa brygan koneella katselin vahoja paivalehtia ja luin Siljan jupakasta. Kun avasin kerhosivut huomasin etta "Saksan laivahinta" -ketju oli pullahtanut esiin ja ajattelin boikotin esittamista.
Itse asiassa palvelun paskamaisuus on sita luokkaa etta ehdotan Tallinkin palvelujen virallista boikottia Smoton tai HDCF:n kautta. Virallinen tieto Tallinkille ja kotimaisille kilpailijoille, saattaisi jopa paremmilta vaihtoehdoilta alennukset parantua.
Etelaan minakin ensikesana mielin, mutta Tallinkkia tai Superfastia en kayta ellei ole aivan ehdoton pakko. Siljaan en viela tieda kuinka suhtautua... lyotya ei pitaisi lyoda... mutta en kylla naille nahkhiirmaahille soisi eurojeni menevan.
Sanoi: w4p2
Silja on muodollisesti suomalainen, Tallink'in omistama, eikä se aikaisemminkaan ollut kotimainen yritys.
Heittoreppu, jos pitää suoraan ilmaista.
Ei kuitenkaan oikeuta nykyisten omistajien johdon käyttäytymiseen.
On ehkä hyvissä käsissä, mutta johtajilla käytöstavat nollassa.
Jos tuossa yrityksessä töissä olisin, niin vain voi odottaa mitä tulee.
Ylimmän johdon esimerkki kertoo jotain yrityskulttuurista.
Heittoreppu, jos pitää suoraan ilmaista.
Ei kuitenkaan oikeuta nykyisten omistajien johdon käyttäytymiseen.
On ehkä hyvissä käsissä, mutta johtajilla käytöstavat nollassa.
Jos tuossa yrityksessä töissä olisin, niin vain voi odottaa mitä tulee.
Ylimmän johdon esimerkki kertoo jotain yrityskulttuurista.
Toivottavasti Seawind ei mennyt samassa kaupassa.
Sillä matkustaneena voin todeta, että on täyttänyt toiveet sataprosenttisesti.
Ja on Siljakin Tku-Sth välillä, siis Europe.
Ja Amorella, pitää vähän kehua kotipaattiakin.
Meni tosiaan todella metsään ja offtopicista, muttta mopo karkaa odottamatta käsistä.
Sillä matkustaneena voin todeta, että on täyttänyt toiveet sataprosenttisesti.
Ja on Siljakin Tku-Sth välillä, siis Europe.
Ja Amorella, pitää vähän kehua kotipaattiakin.
Meni tosiaan todella metsään ja offtopicista, muttta mopo karkaa odottamatta käsistä.