Terse,
Onko pakoputkille määrätty jotain minimi pituutta? Eli saako vääntää 79 Shoveliin vaikka miten lyhyet, jos laittaa vaimennusta riittävästi.
Saako putket kääntää suoraan alas?
Onko suoraan maahan käännetyt putket laillisemmat, kuin suoraan taakse... vai miten sen kysyis?
Eli mittaavatko rakkaat siniset desibelit edelleen takaapäin vai...?
Voiko itse väännettyihin putkiin laittaa molemmat; torgue conesit sekä vaimentimet putken sisään? Kannattaako laittaa molemmat?
Kiitos
CF
Pakputkista lisää...
- Choppers_forever
Pakputkista lisää...
Shovel Kopteri ja Buell S1
pakarit paukkuu
Ennenhän oli (aikoinaan...) sellaset säännöt, että pakoputken piti päättyä taka-akselin kohdalle minimissään. Siksi Suomipyörissä ollut aikoinaan niitä etuputken jatkeita. Myöhemmin siihen tuli eirivapaus, eli ei tervinnut enää jatketta. Nykymääräyksestä en tiedä.
Pakoputkille on myös ollut määrättynä, että korkein kohta ei saa ylettyä satulan matalimman kohdan yläpuolella. Liekö tämäkin jo historiaa?
Eikös se sieltä säädöskokoelmasta löydy? Joku tietää linkin.
Pakoputkille on myös ollut määrättynä, että korkein kohta ei saa ylettyä satulan matalimman kohdan yläpuolella. Liekö tämäkin jo historiaa?
Eikös se sieltä säädöskokoelmasta löydy? Joku tietää linkin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
>Voiko itse väännettyihin putkiin laittaa molemmat; torgue conesit sekä vaimentimet putken sisään? Kannattaako laittaa molemmat?
Kokemuksen mukaan ei kannattaisi, mut kannattaa varmaan kokeilla itse miten pyörä käyttäytyy. Mulla oli evon avarissa putkissa molemmat ja tuloksena oli reversio yläkiekoilla, eli virtausominaisuudet loppu kesken, oireina tehon katoaminen, saatanallinen täristys ja bensaa/öljyä alkoi puskemaan ilmanputsarin kautta läpi. Otin conet pois => vähän parempi, sitten tuunasin vielä vähän vaimentimia => suorastaan hyvä, joskin aika äänekäs. Voisi tossa ensi kesänä kokeilla coneja vielä uudelleen, ehkä nopsaan vielä ilman vaimentimiakin.
Kokemuksen mukaan ei kannattaisi, mut kannattaa varmaan kokeilla itse miten pyörä käyttäytyy. Mulla oli evon avarissa putkissa molemmat ja tuloksena oli reversio yläkiekoilla, eli virtausominaisuudet loppu kesken, oireina tehon katoaminen, saatanallinen täristys ja bensaa/öljyä alkoi puskemaan ilmanputsarin kautta läpi. Otin conet pois => vähän parempi, sitten tuunasin vielä vähän vaimentimia => suorastaan hyvä, joskin aika äänekäs. Voisi tossa ensi kesänä kokeilla coneja vielä uudelleen, ehkä nopsaan vielä ilman vaimentimiakin.
Viva Knievel!
>Ennenhän oli (aikoinaan...) sellaset säännöt, että pakoputken piti päättyä taka-akselin kohdalle minimissään. Siksi Suomipyörissä ollut aikoinaan niitä etuputken jatkeita.
-Se oli minimissään 200mm taka-akselista, sai nimittäin tästä huomautuksen Nurmijärvellä 3 tiellä mootoripyöräpoliisilta. (silloin kun ei HML-HKI moottoritietä vielä ollut). Mulla olisi muuten -89 Heritagen etuputkeen sellainen käyttämätön jatkoputki eli NOS osa
-Se oli minimissään 200mm taka-akselista, sai nimittäin tästä huomautuksen Nurmijärvellä 3 tiellä mootoripyöräpoliisilta. (silloin kun ei HML-HKI moottoritietä vielä ollut). Mulla olisi muuten -89 Heritagen etuputkeen sellainen käyttämätön jatkoputki eli NOS osa