Moi,
Huomasin, että Sportin öljytankin kylkeen on tullut pari vanaa öljyä n. 15min ajon jälkeen. Öljyä on kuitenkin tankissa riittävästi muttei liikaa, noin puolessa välissä min - max mittojen kanssa.
Mistä tämä kertoo? Kuinka paljon mun pitää huolestua?????
Eli ö.säiliössä paineet nousee ajon aikana, liikaako??
Sportin öljytankki puskee öljyä...
Sportin öljytankki puskee öljyä...
-Your mind is being monitored. Please think clearly.
-
Vieras
-
Vieras
-
Vieras
Mulla on Sportissa sellainen ilmiö, että jos öljyä on esim. ylä- ja alaviivan puolivälissä, niin siitä se pikkuhiljaa vähenee, kunnes väheneminen pysähtyy aivan millin verran alaviivan alapuolelle. Ei se kyllä tankin kylkeä pitkin valu eikä mistään muualtakaan. En ole enää viitsinyt lisäillä, koska se ei tuosta enää yhtään vähene. Onko kenelläkään samanlaista ja mihinköhän 'liika' se öljy menee kun ei missään näy?
Kertaanpa taas mitä tapahtuu jos öljyt mitataan kylmänä - jos joku ei vaikka tarinaani olisi lukenut...
Eli; lainasin kaverin Buellia ja ennen ajoon lähtöä kaveri ylpeänä ilmoitti lisänneensä vähän öljyä kun oli vajentunut. Eipä tullut kysyttyä josko oli käyttänyt konetta ensin. No, Buellipa oli valuttanut seisonnan aikana pumpun kautta öljyä kampikammioon josta se ajoon lähdettyä sitten rupesi puskemaan sitä takaisin säiliöön. Mutta säiliöhän olikin täynnä, joten paineen vaikutuksesta öljysäiliön korkki poksahti pois paikaltaan ja näin saatuaan esteettömän pakotien ylimääräinen öljy valui valtoimenaan takarenkaalle... lopun voitte päätellä itse
Eli käyttäkää moottoria edes muutama minuutti ennen öljypinnan tarkastusta, joka tosiaan suoritetaan pyörä pystyssä.
Eli; lainasin kaverin Buellia ja ennen ajoon lähtöä kaveri ylpeänä ilmoitti lisänneensä vähän öljyä kun oli vajentunut. Eipä tullut kysyttyä josko oli käyttänyt konetta ensin. No, Buellipa oli valuttanut seisonnan aikana pumpun kautta öljyä kampikammioon josta se ajoon lähdettyä sitten rupesi puskemaan sitä takaisin säiliöön. Mutta säiliöhän olikin täynnä, joten paineen vaikutuksesta öljysäiliön korkki poksahti pois paikaltaan ja näin saatuaan esteettömän pakotien ylimääräinen öljy valui valtoimenaan takarenkaalle... lopun voitte päätellä itse
Eli käyttäkää moottoria edes muutama minuutti ennen öljypinnan tarkastusta, joka tosiaan suoritetaan pyörä pystyssä.