Itsemurhakytkimeen lisää "luistoa"...onnistuuko?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Jep, astinlaudat on mullakin ja niillä saa jalan sellaiseen asentoon että kantapää saa tukea ja kytkimen käyttö on helppoa. Astinlaudat ei tietenkään kaikille käy, joten muita ratkaisuja on mietittävä.

Yksi oleellinen parannus omassani oli kytkimen kunnostus Eli piikkisika, kytkinlevyt, laakerit jne. kaikki uusiksi, jo alkoi homma toimia. Kuluneella kytkimellä liikkellelähdöt oli todella hankalia, milloin tarttu liian hanakasti, milloin ei irrottanut kunnolla, ryömintää, luistoa jne. satunnaisessa järjestyksessä. Uusilla palikoilla sain säädöt kohdalleen ja homma alkoi toimia 8)
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

original

Viesti Kirjoittaja smuige »

Entäs jos laittaisi sellaisen alkuperäisen "keinupolkimen" siihen?

Olenpa nähnyt niitä käytettävän ilman astinlautoja ja ilman erillistä jalkatappia. Sen kantapääosa toimii jalkatappina. Poljinosia hieman jatkettu.
Ja myöskin se etu että saa kitkaa voi säätää.
Kuva
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
Miikka
Viestit: 503
Liittynyt: 14:58 17.04.2002.
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikka »

j7on kirjoitti:Itse laitoin perinteiset astinlaudat, ei tarvitse mittailla vaan kantapää lepää missä haluaa. :D
Mut kun ne astinlaudat ei vaan oikein kopteriin sovi.
:roll: :wink:
j7on kirjoitti:
Itsemurhakytkimen yksi etu on että "tyyppien" ottaminen jää tutuilta ja tuntemattomilta olemattomaksi..
Tässä oot oikeessa :wink: :wink: :arrow: Ihan on loppuneet ne viimeisetkin koeajon kysyjät itsemurhakytkimen myötä, kun monelle tuntuu nykyään pelkkä kiksikäynnistyskin olevan ylitsepääsemätön este... :mrgreen:

Ja muutenkin kopterin anatomia on jo monelle "normi" mopoilijalle liikaa...

Sitä vaan oon miettinyt että miksi en jo vuosia sitten muuttanut itsemurhakytkintä... :roll:
smuige kirjoitti:Entäs jos laittaisi sellaisen alkuperäisen "keinupolkimen" siihen?
No ainakin meikäläinen tätä ns.jäätelökauppias malli vaihtoehtoa kyllä pähkäili kovastikin mut ei se tuntunut sen helpommin hallittavalta kuin ns.normaali itsemurhakytkin.
Ja katu-uskottavuushan siinä kärsii... :lol: :lol: :wink:

Todellisen itsemurhamallin näin jokunen vuosi sitten jossain rallissa pannukopterissa johon oli ns.polkimen ja kytkinvivun yhdistäminen toteutettu KETJULLA!??!??!, joka oli luonnollisesti löysällä kun poljin oli ylhäällä.

Siinä oli meininkiä kun äijä sillä lähti ajamaan...
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
Avatar
primorsk
Viestit: 72
Liittynyt: 14:56 10.04.2005.

Viesti Kirjoittaja primorsk »

Miikka kirjoitti: Todellisen itsemurhamallin näin jokunen vuosi sitten jossain rallissa pannukopterissa johon oli ns.polkimen ja kytkinvivun yhdistäminen toteutettu KETJULLA!??!??!, joka oli luonnollisesti löysällä kun poljin oli ylhäällä.
Eikös se ole sama onko siinä ketju vai tanko, jousethan sen ketjunkin tiukalla pitää.
Avatar
Miikka
Viestit: 503
Liittynyt: 14:58 17.04.2002.
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikka »

primorsk kirjoitti:
Miikka kirjoitti: Todellisen itsemurhamallin näin jokunen vuosi sitten jossain rallissa pannukopterissa johon oli ns.polkimen ja kytkinvivun yhdistäminen toteutettu KETJULLA!??!??!, joka oli luonnollisesti löysällä kun poljin oli ylhäällä.
Eikös se ole sama onko siinä ketju vai tanko, jousethan sen ketjunkin tiukalla pitää.
:arrow: No niinhän se oikeasti on mut on se vaan paljon äijämäisemmän näköistä toi ketju... Taidankin itsellekin laittaa ketjun...
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Miikka kirjoitti:
j7on kirjoitti:
Itsemurhakytkimen yksi etu on että "tyyppien" ottaminen jää tutuilta ja tuntemattomilta olemattomaksi..
Tässä oot oikeessa :wink: :wink: :arrow: Ihan on loppuneet ne viimeisetkin koeajon kysyjät itsemurhakytkimen myötä, kun monelle tuntuu nykyään pelkkä kiksikäynnistyskin olevan ylitsepääsemätön este... :mrgreen:
Itse olen sanonut koeajoa kärttäville, että "siitä vaan, polkaiset mopon tulille ja lähdet heittämään lenkin, kytkin on siellä alhaalla ja vaihteet vasemmalla penkin vieressä..."

Toistaiseksi on vasta yksi yrittäjä löytynyt :mrgreen: Hyvä niin...onhan se aika hurja systeemi äkkinäiselle, vaikka siihen nopeasti tottuukin
evoglide
Viestit: 28
Liittynyt: 17:44 31.07.2004.

Viesti Kirjoittaja evoglide »

Jalkakytkimelle on hyvä luoda autenttiset harjoitusolosuhteet.Illalla kunnon känni niin että aamulla on ankara rapula. Testiradalla täyttyy olla kiviä ja kantoja joita väistellä sekä tietysti reilusti irtosoraa.Näinhän se rallissa menee,perjantaina laite vauhdilla perimmäiseen nurkkaan ja virvokkeet esille.Nyt vielä takaloksulle painoa semmoset sata kiloa ja eikun radalle.
Olisi vielä hyvä jos olisi monsuunisade.
Tässä kun ollut jonkun kerran turvallaan alkaakin olla aika siirtyä kaupunkiosuuteen.Liikennevalot alamäessä ja kunnon kopteriinhan ei etujarru kuulu.Aamu ja iltaruuhka sopivat ajankohdat,muista krapula.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Miikka kirjoitti:...Todellisen itsemurhamallin näin jokunen vuosi sitten jossain rallissa pannukopterissa johon oli ns.polkimen ja kytkinvivun yhdistäminen toteutettu KETJULLA!??!??!, joka oli luonnollisesti löysällä kun poljin oli ylhäällä....
Eikös Masa joskus hurjina choppervuosinaan korvannut katkenneen/kadonneen kytkintangon nippusiteistä kasatulla "ketjulla" 8O ... Sama kai mitä siinä välissä on kunhan kestää vetoa - kuka keksii mielikuvituksellisimman kytkimen käyttövärkin? Niksipirkan sukkahousuista ei saa kuin säälipisteitä... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Avatar
rampo63
Viestit: 579
Liittynyt: 12:52 14.08.2005.
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

TIKKIMIES kirjoitti:tuo " jalka tapilla jalkakytkin " kuulostaa toteuttamisen arvoiselta idealta,
ilmeisesti juuri se on suurin apu että saa jalalle tai kantapäälle jonkunlaisen tuen kytkintä käyttäessään....tyhjää vastaan on tosiaan hieman hankala yrittää luistattaa
kahden päivän "ajokokemuksen" perusteella uskoisin että ainakin tuo muutos tulee tehtyä ensi talvena
ja jos tuo Ram kitti vielä asiaa lisää auttaa niin jospa semmoisenkin pakettiin lisäis
.....sitten ei varmaan enää tarviskaan kuin saada äijä toimimaan.... :wink:
Joo mulla on viä se poljin tyhjän päällä mutta ram-jetin laitto autto asiaa todella paljon...ennen oli kytkin on/off nyt se pelaa aivan ku kytkimen pitääki.
Avatar
TIKKIMIES
Viestit: 362
Liittynyt: 22:44 17.04.2002.
Paikkakunta: Kemiönsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TIKKIMIES »

hieno kuulla että se tosiaan voi toimia "luistavamminkin" tuo kytkinhomma,
täytyy vaan nämä syksyn viimeiset ajot ajella tolla "rodeo-tyylillä" ja
talvella sitten tehdä noita muutoksia

ja ilmeisestikkin joutuu miettimään noita Hemulin ehdottamia ulkonäöllisiä muutoksiakin tuohon kytkin-tsydeemiin.....samallahan niitä siinä voi pohtia kun laittaa kytkintä eri malliin ensi kesän ajoihin
---tikkimies---

Hard working...HarD biking
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Miikka kirjoitti:
j7on kirjoitti:
smuige kirjoitti:Entäs jos laittaisi sellaisen alkuperäisen "keinupolkimen" siihen?
Ja katu-uskottavuushan siinä kärsii... :lol: :lol: :wink:
Kuten kuvan laitteessa? 8O
Sveitsissä rekisteröity :!: JÄYKKÄPERÄISELLÄ :!: rungolla, 230 akselivälillä jne. Niin 2000-luvulla.
Mut eihän toi ookkaan tarkoitettu "kadulle" vaan Sveitsin syherö vuoristoteille... 8) 8) 8)
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
ph
Viestit: 16
Liittynyt: 19:43 28.12.2004.

Viesti Kirjoittaja ph »

Kyllä kuvan laitteessa katu-uskottavuus kärsii enemmän etulokarin takia...Pitkäkeulassa semmoinen kun ei näytä hyvältä(ja ulkonäköhän on tärkeämpi kuin mukavuus...)
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

¨mikä lokari

Viesti Kirjoittaja smuige »

ph kirjoitti:Kyllä kuvan laitteessa katu-uskottavuus kärsii enemmän etulokarin takia...Pitkäkeulassa semmoinen kun ei näytä hyvältä(ja ulkonäköhän on tärkeämpi kuin mukavuus...)
Itse asiassa, jos katsot tarkasti, niin tuo kapine ei ole etulokari, vaan keulan jäykistin joka on naamioitu etulokariksi :lol:
Alaputkesta toiseen n.6mm paksua rautaa ja päälle "loksu" peittämään.

Viime kesänä toi pyörä oli Norrteljessä ja parina kesä aikaisemmin Suomessa eri puolilla, Walkka-Ajo, Poronpurijaiset ym.

Mutta tollahan ei ole onneksi mitään tekemistä kytkimen kanssa.

Ja roskahan on katsojan silmässä, eiku kauneushan... :roll:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
TIKKIMIES
Viestit: 362
Liittynyt: 22:44 17.04.2002.
Paikkakunta: Kemiönsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TIKKIMIES »

tässä kait pitää nyt sitten vielä kiitellä kaikkia "vihjaajia" ,
suurinpiirtein on hahmottunut se mitä ensi talvena tapahtuu....
eli taidanpa laittaa ensinnäkin kytkimen kaikki hilut uusiksi ja
sinne mukaan ram-jetti ,ja ulkopuolelle sitten vain kantapäälle tukea
ni eikös se siinä sitten.......jalkakytkin jokatapauksessa säilyy

oiskos sitten tänään aika viimeisen ajon tälle syksylle ,
kerran vielä kunnon Rodeoo.... :twisted:
---tikkimies---

Hard working...HarD biking
Vastaa Viestiin