Street Bob

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

hermanni
Viesti:

Street Bob

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Tervehdys! Olen aikeissa ostaa street bobin useiden japsi kustomien jälkeen. Kellä moinen mopo on ja matta mustana, niin onkohan se väri kovin arka naarmuttumaan? Ja olisi mukava kuulla kokemuksia muutenkin tuosta pyörästä, varsinkin jos joku on vielä koeajanut sen -07 version? Kiitos!
-hermanni-
Jämä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jämä »

Mulla on kyseinen pyörä mattamustana. Ylläksen reissulla tavarasäkki oli hiukan huonosti kiinnitetty. Eli pääsi heilumaan ja otti vähän kiinni takalokariin. Seurauksena: valkoinen pohjamaali paistaa kivasti. On se pirun herkkä naarmuuntumaan! Sen on kuulemma tarkoituskin kulua, kuin farkkujen. Siis, että ajan patina näkyy. Mun mielestä siinä ei ole mitään hienoa, että maali on puhki ensimmäisen ajokauden jälkeen.
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Jämä kirjoitti:Mulla on kyseinen pyörä mattamustana. Ylläksen reissulla tavarasäkki oli hiukan huonosti kiinnitetty. Eli pääsi heilumaan ja otti vähän kiinni takalokariin. Seurauksena: valkoinen pohjamaali paistaa kivasti. On se pirun herkkä naarmuuntumaan! Sen on kuulemma tarkoituskin kulua, kuin farkkujen. Siis, että ajan patina näkyy. Mun mielestä siinä ei ole mitään hienoa, että maali on puhki ensimmäisen ajokauden jälkeen.
Kuka tuon "tarkoituksen" määritteli? Kävitkö kysymässä myyjäliikkeessä maalin korjausta takuuseen? Ihan kaikkia satuja ei tarvitse uskoa enää siinä iässä, jossa saa ajaa A-kortin. Talvikin tulossa. Kuluttajavirasto on Haapaniemenkadulla Helsingissä. On noinkin uuden pyörän omistajalla jotakin talvitekemistä. :D
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kuulin villin huhun jonka mukaan tehdas takaa maalin kestävyyden 20 pesukerran ajan...

Kaveri maalautti tuossa kesällä bobin osia, maalari sanoi että alkuperäinen maali lähti kun kevyesti pyyhkäisi santapaperilla. Eli helevetin ohkainen kerros sitä on peltien päällä. Voisi melkein verrata siihen mattamustaan mitä autojen varaosina myytävissä peltiosissa on kuljetuksen ja varastoinnin aikaisena suojana.
tuoppi

Viesti Kirjoittaja tuoppi »

[quote="hemuli"]Kuulin villin huhun jonka mukaan tehdas takaa maalin kestävyyden 20 pesukerran ajan...

Ei oo mikään huhu vaan faktaa. Tv: Tuoppi
tuoppi

Viesti Kirjoittaja tuoppi »

Ei oo mikään huhu vaan faktaa. Tv: Tuoppi
Siis kyseessä on vain mattamusta ei muut värit, ne kait on oikeaa maalia mutta voisin kyllä uskoa että nopea patinoituminen ois syy tämän maalin käyttöön.
hermanni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Jep! Kiitoksia vastauksista. Taidan valita väriksi jonkun muun kuin matta mustan, vaikka hieno se olisi ollut!! Vai onkohan sama ongelma muissakin väreissä? Lähtee santapaperilla!? Tämäköhän on se syy bobin "hieman" edullisempaan hintaan muihin dyniin verrattuna? Toivottavasti ei tule sama esiin muissakin osissa pyörää -> edullisemmat osat? Vaikka olen ymmärtänyt että pyörä on ihan toimiva tekniikaltaan.
-hermanni-
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Bobi on ihan yhtä toimiva laite kuin mikä tahansa uusi HD. Ja eikä niitä mattamustia osiakaan ole kuin etu- ja takalokari ja tankki. Loput mustat osat on pulverimaalattuja ja kestää maailman tappiin. Jos mattamusta kuluu mielestäsi liikaa niin vedä noihin osiin uusi väri päälle. Ne on helppo irrottaa maalausta varten.
Jämä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jämä »

hermanni kirjoitti: Taidan valita väriksi jonkun muun kuin matta mustan, vaikka hieno se olisi ollut!! Vai onkohan sama ongelma muissakin väreissä?
Ei tätä ongelmaa luonnollisestikaan ole muissa väreissä, niissä on lakka päällä. Kyllä se maalin kuluminen on kerrottu käyttäjän ohjekirjassa. Jotenkin näin: Denim kankaan tavoin Black denim pinnoite kuluu iän ja käytönmyötä ja tuo lisäpersoonallisuutta pyörän ulkonäköön. HAH!
Eipä sillä väliä, tulee lisää persoonallisuutta kun Black denimin päälle tulee toisenlainen maalaus.
moottori-hannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

oisko ollut hyvää tuuria tai sitten kiitos vahan(org H-D) mulla ei ainakaan ongelmia mattamaalin suhteen ja mittarissa 11 000+ ja pesuja kuitenkin jo aika reippaasti(ammoniakkipohjaisella astianpesuaineella).Onhan noita mattamustia muillakin ja esim aprilian käyttiksessä kielletään parkeeraminen koivun alle.
Walde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walde »

Itse kävin koeajamassa uutta 07 bobia heti ekojen joukossa. Pyörän ajettavuus on hyvä tai ainakin niin hyvä kuin nakupyörä voi olla (eihän näillä ole tarkoitus vetää 200 lasissa). Moni on kertonut, että Sporty on se paras HD ajaa, mutta kyllä täytyy todeta, että nyt löytyy parempikin, on bobi niin paljon vakaampi ajaa suoralla ja kaarteissa. Ja ollaan sitä vedetty pari kesää putket maassa Sportylläkin.

Kone vaikuttaa tasaisesti vääntävältä ja sen mekaaniset äänet on saatu hiljaiseksi. No, Sportyn koneen jälkeen kaikki on hiljaista. Pieni HD:lle ominainen värinä tuntuu enään vain tyhjäkäynnillä. Ajossa alkaa olla jo liiankin japsimaista meinikiä. Keskihallintalaitteet oli mielestäni todella hyvät, vaikka itse olenkin tottunut etusiirtosarjoihin. Vähän jalka haki tappeja välillä väärästä paikasta, mutta kait siihen tottuu. Ohjaustangosta voi olla montaa mieltä, tulevaan omaani se vielä tuosta hieman nousee, joku varmaan vaihtaa matalamman.

Eniten oudoksuttaa noi äänet tai oikeastaan äänettömyys! Ei se perinteinen suorien putkien pauke ole tarpeen, mutta edes jotain HD:lle tyypillistä ääntä saisi tulla. Vielä ei näy esim V&H:n sivuilla kelvollisia putkistoja 07 malleihin, mutta saahan siihen vaihdettua vaikka Screamin Eaglen Street Legal sliparit, että edes kuulee milloin pitää vaihtaa isommalle. En sitten tiedä miten lailliset ne on Suomessa tai miten virkavalta niihin suhtautuu ensi kesänä. Vaikeuskerrointa varmaan lisää yläputkessa oleva läppä, joka sulkee toisen putken kierrosten noustessa. Tälläkö sitä tyhjäkäyntiääntä on yritetty nostaa? Vaikeuttaakohan sen poisto ruiskun säätöä putkien ja putsarin vaihtuessa? Jää nähtäväksi... maaliskuussa!

Itse tilasin sen mattamustan. Se on niinkuin jo aiemmin mainittiin Denim väri, millä tavoitellaan uudelle pyörälle kuluneiden farkkujen lailla retro ilmettä. Järjetön idea, mutta sehän on vain 3 osa tankki ja lokarit. Niiden maalauttaminen vaikka joka kesä johonkin uuteen väriin ei ole ongelma.

Vielä kun olisivat jarrut ottaneet V-rodista, niin olisi kaikki kohallaan. Ehkä se tulee joskus vielä näihinkin?
Walde
Viesti:

Vedän sen verran takasin, että onhan V&H sivuille päivitetty -07 vuosimalli Dynankin kohdalle. Näyttäisi käyvän samat putket kuin 06 malleihin.
http://www.vanceandhines.com/a101_bigradius_06dyn.html

Ja Fuelpakin säädötkin löytyy..
StreetBob

Viesti Kirjoittaja StreetBob »

Itse olen pessyt -06 Bobin mattapinnat (tankki & lokarit) painepesurilla. Pelkkää vettä ja tarpeeks etäisyyttä. Hyvin on ainakin tähän asti maalipinta kestänyt... katotaan sit seuraavan ajokauden jälkeen jos mopo näyttää loppuunkuluneelta farkunlahkeelta :evil:

Keulasta toivoisin kyllä lisää jämäkkyyttä. Varsinkin mutkaisella pätkällä. Aivan liian löysä keula minun makuun!!!
Siis toivomuslistalla No.1: Progressive Suspension keulan jouset.
Progressive Suspension 440 takapumput jo tallissa odottamassa että omistaja jaksais pultata ne kiinni...

6-loviseen laatikkoonkin ehti tottua yhden kesän aikana. Maisema vaihtuu ihan mukavasti 6-vaihteella ja nopeus väh.120 km/h. Alle sen nopeuden ei kannata näyttää kutosta.

Tekniikkaa räplätty hieman: Vance & Hines BigShots Staggered putket, S&E vapaavirtaussuodatin ja V&H FuelPak... täysin toimiva paketti, mutta...
Ainakin jenkkifoorumeissa on FuelPakia haukuttu suht rajuin sanoin, ja kyllä mä myönnän että viritysmahdollisuudet sen boxin kanssa ovat aika rajoitetut... ainakin tällä hetkellä. Toivottavasti V&H;n ingenjöörit kehittävät nopeasti lisää "karttoja" eri viritysasteyhdistelmille.
Alamme edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
Walde
Viesti:

Siis jos sulla on V&H:n putket ja SE suodatin, niin eikö sitä saa säätöihin ihan sillä perus Fuelpakin ohjeella? Vai onko muuutakin tehty koneelle?

Toinen vaihtoehto on käsittääkseni laittaa joku HD:n oma säätöviritys ruiskuun ja säätää penkissä kohdilleen. Se on kait paljon kalliimpi vaihtoehto, mutta toimii kaikille putkille ja virityksille.
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Tyytyväinen -06 Bobin omistaja löytyy myös täältä!
Maalipinnasta sen verran, että mun Bob on Vivid Black(kiiltävä musta) värillä ja aika nopeasti kului tankin kyljet mataksi myös siitä. Johtunee ehkä japsisporttipyöriin tottuneena ajoasennostani, eli painoin aluksi polvet tankkiin kiinni tukea ottamaan. :oops: Mutta jotenkin tuntuu silti siltä, että tuo maalipinta on aika herkkä kulumaan/naarmuuntumaan verrattuna aikaisempiin pyöriini. Suurin osa kulumista ja naarmuista lähtis varmaan huolellisella vahaamisella, mutta uutta väriä oon kuitenkin harkinnut.

Keulan toiminnasta oon samaa mieltä edellisen kanssa. Löysä on, eikä alkuperäiset takajousetkaan ihan hyvät ole. Koko pyörän käytös parani huimasti uusien takavietereitten myötä. Täytynee talvella vaihtaa myös jäykemmät öljyt keulaan.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä ja hieno pyörä ajaa!
H-D Softail Custom 1998
Vastaa Viestiin