rautis Sportster virrat hukkuu
-
junnu73
rautis Sportster virrat hukkuu
Terve, olis tämmönen ongelma et kun ajan yhtäsoittoo pidempään niin akku hiipuu alle 12 V. Olen ladannut akun moottoripyörän akulle sopivalla laturilla ja otti hyvin virrat vastaan eikä purkanut ollessaan pyörässä kiinni. Olen myös mitannut käynnissä ollessa akun navoista, että lataa ihan hyvin yli 13 V kun antaa kierroksia. Akku on vuoden vanha. Ja sytkäpuoli on uusittu myös viime kesänä. Solenoidin pinnat putsasin. Olis ihan kiva välillä ajellakin. Pyörä on 1100 rautapää Sportster vm.-85.
Joo affe puhuu asiaa valot päällä kierroksilla saa olla vaikka yli tuon 14 V.
Optimi olis että laturi työntäis kokoajan 13.8 V mutta minkäs teet.
Sulla on ilmeisesti kuitenkin viimeistä vuosikertaa oleva rautis jossa on jo vaihtovirtalaturi.
Kuitenkin vuoden vanha akkukin voi olla jo sökö, kaikki eivät ole HD:n kestäviä 
Optimi olis että laturi työntäis kokoajan 13.8 V mutta minkäs teet.
Sulla on ilmeisesti kuitenkin viimeistä vuosikertaa oleva rautis jossa on jo vaihtovirtalaturi.
- Mopopoika -65
- Viesti:
Totta - akku voi olla jo vuoden kuluttua finaalissa. Ota akku kainaloon ja mene akkuliikkeen sedän juttusille. Hän voi tehdä akulle kuormitustestin.
Itselläni oli vuosi sitten akku näennäisesti kunnossa. Latauksen jälkeen starttasi, mutta tyhjeni nopeasti. Akkuliikkeessä suoritetun testin jälkeen pääsi reilun vuoden vanha akku akkujen taivaaseen.
Jos akku on kunnossa ja lataus toimii normaalisti, niin sitten ei muuta kun etsimään että mistä purkaa. Itse olen eliminoinnut akun purkautumisen ajojen välillä asentamalla päävirtakatkaisian miinusjohdon ja rungon väliin.
Itselläni oli vuosi sitten akku näennäisesti kunnossa. Latauksen jälkeen starttasi, mutta tyhjeni nopeasti. Akkuliikkeessä suoritetun testin jälkeen pääsi reilun vuoden vanha akku akkujen taivaaseen.
Jos akku on kunnossa ja lataus toimii normaalisti, niin sitten ei muuta kun etsimään että mistä purkaa. Itse olen eliminoinnut akun purkautumisen ajojen välillä asentamalla päävirtakatkaisian miinusjohdon ja rungon väliin.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
-
junnu73
-
junnu73