Softin takajarru

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

matant

Softin takajarru

Viesti Kirjoittaja matant »

Tulipa asennettua -00 softiin etu jalkatappien siirtosatsi.
Nyt propleemana, että jarrupolkimen asentoa pitäisi saada muutettua ns. taaksepäin ja/tai liikerataa lyhennettyä.
Onko ideoita kuinka voisi "tuunata" tai onko joku jo toteuttanut jonkun patentin asiaan?
Tc softissa kun ei ole mitään säätöjä polkimen asennolle, kuten esim. evoissa on.http://www.customchrome.com/catalogs/CC ... s/0253.jpg
smuige
Viesti:

reiät soikeaksi

Viesti Kirjoittaja smuige »

Voisiko esim siirtosarjan kiinnitysreikiä muokata pitkulaisiksi niin, että itse jalkatapin kohta pysyy paikoillaan ja muu osa kiertyy.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Teukka3

Softin takajarru

Viesti Kirjoittaja Teukka3 »

Sama ongelma.
Ajattelin talvella sorvata säädettävän palikan polkimen ja pääsylinterin välille. Samalla niitä tulee useampikin jos kuka haluaa.
matant

jarru

Viesti Kirjoittaja matant »

Minkälaisen Teukka meinasit sorvata? Polkimen ja mäntä/tanko hässäkän väliin jatkon vai meinasitko tehdä kokonaan vain pitemmän mäntä/tanko hässäkästä?
Ei satu oleen mitään kuvaa suunnittelemastasi palikasta?
Jos tulee vielä säädettävä, niin voi tulla melko ahdasta.
Olen kiinnostunut, jos tekaisisit samalla toisenkin minulle, sillä olen suunnitellut itse samaa juttua...
Teukka3

Softin takajarru

Viesti Kirjoittaja Teukka3 »

Kuva on vielä pääluun sisällä, mutta kokonaan uusi "haarukkapala" johon kierreliitos keskelle mahdollistamaan säätö on teknisesti ihan mahdollinen. Seeger-renkaan uran ja haarukan välille voi tehdä mitä haluaa. 15mm säätövaran saa upotettua vaikka sinne jousen sisään jäävään osaan.
Vastaa Viestiin