07 Sportsteria hankkimassa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Lxa
Viesti:

07 Sportsteria hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Lxa »

Olen hankkimassa ensimmäistä H-D:tä ja ajattelin ainakin aloittaa xl1200r:llä.
Projekti on siinä vaiheessa että tarjouskyselyjen jälkeen on jäljellä 2 kauppiasta joista valita.
Kysymys koskee lähinnä lisävarusteita, imupuolen/pakopuolen muutokset, sekä ruiskun softat.
Eniten ihmetystä herätti putkitarjoukset, toisella 600? kun taas toisessa tarjouksessa 1200?, molemmissä on siis kyse äänenvaimentimista.(Molemmat Screaming Eagle).
Onko niitä erilaisia malleja, siis juuri ko. pyörään, vai millä tavalla tuollainen ero on selitettävissä?

Imupuolen tavaroista ei kenelläkään tunnu vielä olevan tietoa, eli niiden hinnoista ei ole ollut vielä puhetta.
Softa päivityksen toinen lupasi alle 200?, toinen ei ottanut mitään kantaa.

Ei ole tullut tähän asti ostettua mitään kulkuneuvoa uutena kaupasta niin en oikein tiedä millaisissa rajoissa noi alennukset/kylkiäiset liikkuu.
Luonnollisesti tahtoisi saada rahallensa kuitenkin mahdollisimman paljon vastinetta.

Kaikenlaiset kommentit aiheesta ovat tervetulleita, palstaa lukee varmasti moni joka on funtsinut ostoon liittyviä asioita ja jolla on jo onnellisesti nimi tilauspaperissa.
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Moi.

En ole Sporster-asiantuntija, mutta jos jotain vastaisin.

SE Pakoputkia on H-D:llä monenlaisia. Myös Sporsteriin. Tosin USA:n pakokaasulainsäädäntö on sekoittanut tätä soppaa ja H-D on lopettanut sivuillaan SE pakoputkien suoran mainonnan. Ne löytyvät tosin Race- osastolta:

http://tinyurl.com/fbt8c Sieltä lataat Exhaust PDF:n

Tästä luettelosta huomaat, että putkia on ns. slip-on mallisia, joissa vaihdetaan vain äänenvaimentajaosa alkukaareen ja sitten toisena vaihtoehtona koko putkisto.

Miten jälleenmyyjällä hinta määräytyy, on vain arvailujen varassa. Saattaa olla vanhaa varastoa, josta myyjä haluaa päästä eroon, mutta sopii silti uuden vuosimallin pyörääsi. Jos softapäivitys hoituu alle 200 euron, niin se on halpa. Tosin on helppo tarjota jotain, mitä ei vielä ole, joten kaikki kannattaa kirjata paperille.

Eiköhän tässäkin kannattaisi valita jälleenmyyjä, jonka kanssa omaa rahaa kuluu kaikista vähiten kokonaiskaupassa. Edellyttäen tietenkin, että osat, josta kauppaa hierot ovat juuri samat.

Lopuksi onnea valinnasta ja tervetuloa joukkoon.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vallu
Viesti:

Josko vähän kuuntelet

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Varsin suositeltava vaihtoehto mielestäni on katella vaikka ensimmäinen kesä täysin vakiopelillä. Silloin on hyvää aikaa mietiskellä ja tutkailla mitä haluaa tai tarvitsee, eikä tule tehtyä hätäisiä hankintoja. Uusi 1200 on sen verran liukas laite, että itse en ymmärrä ollenkaan miksi sitä pitäisi ruveta virittelemään jos se tulee normaaliin katukäyttöön. Kulkeehan se vakionakin parit sadat!
Ja jos sen täytyy huutaa 8O niin sitten niitä putkia, mutta mutta....

Osia saapi sitten ympäri maailmaa huomattavasti edullisemmin kuin Suomesta. Selaile vähän noita vanhoja topicceja niin sieltä löytyy vinkkilinkki poikineen.
Lxa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lxa »

Heti alkuun kiitokset parille nopealle vastaajalle.

Molemmissa ihan hyviä näkemyksiä aiheesta.

Vallulle sen verran että olen kuullut että ne noissa laitteissa(kaikki uudet H-D:t) tarttis imu- ja pakopuoli laittaa samantien uusiksi jotta ne moottori toimisi parhaalla mahdollisella tavalla.
Äänimuutoskin tosin lasketaan + puolelle :)
Hevosvoimia en sen kummemmin ole metsästämässä ja tuskin niitä oleellisesti lisää ko. setillä tuleekaan.

Ehkä olen saanut väärää informaatiota, ja jos näin on niin sitten tuo ehdottamasi ekan kesän "kuuntelu" vaihtoehto olisi hyvinkin varteenotettava.

Lisää mielipiteitä asiasta ja vaikka vähän sen vierestäkin otetaan edelleen mieluusti vastaan.
jäykkäperä

Viesti Kirjoittaja jäykkäperä »

Olen Vallun kans samoilla linjoilla. Ajele ekakesä vakiopelillä. Seuraavana syksynä/talvena sitten linkkejä selailemaan ja tarvittavia osia tilaileen. Säästät pitkän centin kun itse tilaat.

Mullakin nyt ekakesä ajeltu Bobilla ja aluksi aioin laittaa esim. siirtosarjat, mutta nyt en haluukkaan.

JP
--Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa--
Vallu
Viesti:

Pikku täsmennys

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Noi jutut koskee pääasiassa vanhempia Sportteja. Laitehan muuttui totaalisesti 2004. Uuden sportin piristäminen taitaa piristää eniten kilkkeiden myyjän liikevaihtoa. :twisted: Tarvetta siihen ei kyllä oikeasti ole.
Ylipäätään kaikkiin asioihin saat noin 3914 erilaista mielipidettä (=nykyinen jäsenmäärä) eli elä sitten niiden kanssa.
j7on

Viesti Kirjoittaja j7on »

Aloita harrastus hommaamalla tuolta vuoden pari vanha:

http://www.nettimoto.com/
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

j7on kirjoitti:Aloita harrastus hommaamalla tuolta vuoden pari vanha:

http://www.nettimoto.com/
Olen hiukan eri mieltä. Nettimotossa on myynnissä tasan yksi tuore 1200R ('05), jonka hintapyynti on 14490e. Uudesta pyydetään 14900e + toimituskulut, ja ensi vuotisessa on ruisku, täysi takuu ja saat itse valita värin.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Röpöttäjä
Viesti:

07 ruikku peli

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Joo on siinä ...takuu.. on siinä ruisku.... Ruisku kun herkee ruiskimasta takuun jälkeen niin.....??? osta uus.... Kaasari peliin kuitenkin apu löytyy ja viat näkyy olevan joskus tunne puolella. Vähän kylmänä tupsaa kaasariin ja kuumana paukkaa mutta entäs sitten, kyllä melua mualimaan soppii....
Lxa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lxa »

Kiitoksia taas kaikille vastanneille.

Noista käytetyistä sen verran että kun olen tarjouksia pyydellyt niin verrattuna esim. tuohon -05 R:ään niin uuden saa halvemmalla, tietenkin ilman mitään lisävarusteita.
Se että uudet on varustettu ruiskulla teki sen että päädyin uuden hankintaan, se että onko se hyvä vai huono asia jää nähtäväksi.

Ja siihen tuli kaverilta sellainenkin kommentti että jos se osoittautuu huonoksi(se ruisku) niin se on varsin kohtuulliseen hintaan muutettavissa kaasutin koneeksi, kun taas kaasutinkoneen päivittäminen ruiskuksi maksaa sitten jo enemmän.
No, nuo vaihtoehdot ovat toki ihan äärimmäisiä tilanteita.

Eilen heitettiin sellainen ajatus että menisi ainakin ekan kauden vakiopelillä, ja se sai minut tosiaan ajattelemaan ko. vaihtoehtoa.

Sen takia kysynkin että, mahtaisikohan kellään olla tiedossa mitään sivustoja tms. mistä näkisi ton -07 vääntö/tehokäyriä.
H-D ilmoittaa omilla sivuillaan vain max. väännön (98 nm @ 3200 rpm).
Lukema on varsin kohtuullinen mutta se ei sinällään kerro paljoa, maksimi teho kertoisikin sitten loput, minua ei sinällään edes kiinnosta mikä se max teho on, vaan se millä kierroksilla se tulee kertoisi jo paljon koneen luonteesta.
Myös se tieto mihin kierrosten rajoitin on asetettu antaisi hieman osviittaa aiheesta.

Ja ei, minulla ei ole kiire minnekkään mutta nuo asiat kuitenkin kiinnostaa...

Ajamallahan noi toki selviäisi parhaiten mutta kun ovat toistaiseksi vielä niin harvassa, en ole nähnyt vasta kun 883:sen.
akrapu

Tehot ?

Viesti Kirjoittaja akrapu »

2005 kaasutinmallin tietoja:

- 70 hp (6000 rpm)
- 93 Nm (3300 rpm)

Tuskin ne -07 mallissa teho/vääntö pienentyneetkään ovat.
http://www.motorbikes.be/en. Näyttää olevat tällä hetkellä 2005 vuoteen saakka.
jussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Eipä taida ruiskun muuttaminen kaasariksi olla ihan halpa tai helppo juttu. En ole kuullut että kukaan olisi vaihtanut, mutta jos on kokemuksia niin kertokaa. Käsittääkseni uusiksi menee ainakin tankki, imusarja, ilmanputsari ja hyvin suuri osa electroniikkaa sekä muuta pientä.

Noiden putkien, ilmanputsarin ja ohjelmoinnin vaihtaminen jo ostovaiheessa riippuu ihan siitä mihin hintaan ne saa neuvoteltua kauppaan. Usein ne saa aika sopivasti pyörän hankintavaiheessa, myöhemmin hankittuna ne saattavat maksaa huomattavasti enemmän. Harva kuitenkaan orggisvarusteissa kovin kauan ajelee.
Vastaa Viestiin