Oma kokemukseni aiheesta pohjautuu täsmälleen saman mallin FXST -99 EVO ja FXSTI -06 TC88B välille.
-99:llä ajelin ja ropasin aikani ja nyt tämän kesän pöristeltyäni FXSTI mallilla olen enemmän kuin positiivisesti yllättynyt
Tietty rengastukset, jarrut,kaasari/ruisku ja pari muuta kohtaan on MCo mennyt päivittämään 7 vuoden aikana softaillin.
Mutta mitä tulee sitten tähän moottorin ropaamis/kestävyys puoleen varmaan löytyy useita mielipiteitä.
Uskallan veikata että yli 80% harrastajista ei koskaan itse tule "avaamaan" moottoria/vaihdelootaa itse. Se suurin rakentelu kohdistuu pyörissä yleensä muihin seikkoihin.
Ja jos aletaan sitten tehoja hakemaan kunnolla lisää, niin moni joutuu kääntymään usein ammattipajan puoleen.
Ruiskun ja kaasarin erot ovat aika lailla sama juttu, ei niistä aina tarvise olla veivaamassa suuttimia ja teho käyriä.
Oma mielipiteeni on että TC88B ruiskulla potkii paremmin. Ja molempiin pyöriin on tehty pakolliset hengitys muutokset.
Tämä perustuu vasta yhden kesän ajokokemuksiin joten ei voi vielä mitään kiveen hakata...
Kuka osaisi listata ne asiat, jotka tulee olemaan suurin kuoppa TC88 historiassa ?
Saattaahan olla että aika hoitaa aiheen kun ollaan ajeltu 25v TC88 moottoreilla